Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Och här kommer en detaljstudie på min inte längre nya Trek efter att jag blivit (ähem) omkullblåst av en Göteborsk kastvind! Så kan det gå, hoppas att Bikeplace fixar hem ett nytt öra illa kvickt..
Såg att Weiman postade bild på ett knäckt växelöra.
Hände mig förra veckan också. Har vårdat cykeln mycket ömt och inte lagt den mot sten eller trillat.
Verkar vara ett återkommande problem på Treks mtb:s.
Den största skilnaden är själva ramen och framgaffeln. Det är en finare fiber 6-serien plus att den är byggd i USA och går att få som P1 om du önskar någon annan färg. Sen har 6.5 ett snäpp finare hjul. I klarspråk 6.5 är lättare och styvare än 5.9.
Einarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Var precis och köpte en Trek Fuel Ex 7, blå.
> 2012. :D Ska bli jävligt kul att pröva den i
> skogen! Bilder kommer kanske sen. ;)
Borde rapportera detta inlägg till admin då det är förbjudet att posta inköp utan bilder
TREK MADONE 5,9 årets modell, ramen tillverkad i Tyskland. Med SRAM RED komponenter, KMC kedja, Token carbon styre. Ritchey WSC styrstam, sadel Bontrager, hjulen med BHS nav, KN MAC 424 ekrar och fälgar 49mm tub från X-Bike Equipment. Vikt 6410g.
Till slut lägger jag in en halvdan mobilbild på min Trek Ex 7 från 2008. Ramen är det enda som inte bytts sedan dess. Nu har jag dock köpt en Transition Bandit och flyttat över komponenterna till den. Jag är ruskigt nöjd med min Trek och den nya ramen har en del att leva upp till.
Kaves skrev:
> är ett lånehjulset på bilden.
> ion cx ram
> Sram Rival grupp
> shorty ultimate bromsar
> Fizik sadel & linda
> PRO styre stam & stolpe
>
> vikt som på bilden 8,2kg
Trek X-Caliber 2013 års modellen som kom nu nyligen!
Går galant, Reba gaffel fungerar kanon i skogarna och på stigarna... Någon landsväg har inte blivit av med den än, men den ska ju trots allt inte befinna sig där utan i sina leriga skogsspår!
Även ny här på Happy så detta blir mitt jungfruinlägg och bild! :)
Tack JockeS!
Ja men det kan stämma bra att du ser en engångstallrik där bak... Har som sagt haft cykeln sen i lördags så har bara hunnit ställa in sadelhöjd och lutning på styret ;)
Med andra ord så ska den bort? Varför?
Jag vet varför inte varför igentligen? Personligen tycker jag den förstör hela utseendet på hojjen. Inget en känsla av billighet för mig. Plast hör inte hemma på ett hjul helt enkelt :)
Det kan jag godta JockeS! Ska snarast åtgärda detta, sålänge det inte sabbar någon slags funktion... Skydda ekrarna när kedjan (mot förmodan) råkar hoppa?
sneJe skrev:
> Det kan jag godta JockeS! Ska snarast åtgärda
> detta, sålänge det inte sabbar någon slags
> funktion... Skydda ekrarna när kedjan (mot
> förmodan) råkar hoppa?
Jo, det är den precis där för att göra. Men så länge dina växel har en korrekt endläges justering behöver du den inte
Kaves skrev:
> sneJe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det kan jag godta JockeS! Ska snarast åtgärda
> > detta, sålänge det inte sabbar någon slags
> > funktion... Skydda ekrarna när kedjan (mot
> > förmodan) råkar hoppa?
>
>
> Jo, det är den precis där för att göra. Men
> så länge dina växel har en korrekt endläges
> justering behöver du den inte
Det skulle jag tro att den har, jag är inte hundra haj på att ställa in växlar, men cykeln är ju klipp ny så!
Lite fel säsong men bidrar med bild på färdigmeckad och justerad racer. 2013 blir det riktiga testet, även om ambitionen finns att hinna några pass med den innan 2012 års avslut.