Visa din TREK!!!

Visa din TREK!!!
obscur skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det ingen tråd för oss som har ett
> hemmabygge? Tröttsamt med dessa märkes-trådar.

Starta en? "Visa ditt (färdiga) hemmabygge!"

(om det inte redan finns någon sådan tråd?)

Visa din TREK!!!
medan obscur letar efter hemmabyggetråden så postar jag helt ogenerat min alldeles nya Trek Elite 8.5. Jag är helt grymt supernöjd, nu är i och för sig min referenshoj en helstel Cresent från the roaring nineties. Mao kommer nog denna att räcka för mina behov ett bra tag framöver :)

Första gången med SPD också. Funkar riktigt bra, gjorde två småvurpor på provturen, mest för att jag klickade ur för sent ("jag kommer att klara det, jag kommer att kla.." brak!) eftersom jag tycker det svåraste är att klicka i igen...det ger sig väl.

Bilagor

• trek85.jpg
    trek85.jpg
    160.6 KB · Besök: 139
Visa din TREK!!!
Rock skrev:
> Remedy och Slash kommer i både 27,5 och 29.

Remedy 8 27,5 har man ju spanat på sen de smög ut den nånstans :-) Ser fantastiskt bra ut!

Kör Remedy 8 2009 nu som ska konverteras från 3x9 till 1x10 med Zee och Race Face Narrow/Wide i helgen om paketen kommer som utlovat :-)

Bilagor

• IMAG2196.jpg
    IMAG2196.jpg
    95.3 KB · Besök: 82
  • Remedy8.jpg
    Remedy8.jpg
    51 KB · Besök: 70
Visa din TREK!!!
Här kommer mitt bidrag. Min drömcykel under flera år, typ sen lanseringen av den. Det som är uppgraderat är framgaffel, bakdämpare, skiva fram.... m.m

En i min mening en otroligt vacker hoj!

DSC_0624.jpg

DSC_0624.jpg

DSC_0628.jpg

Bilagor

• DSC_0624.jpg
    DSC_0624.jpg
    56 KB · Besök: 75
Visa din TREK!!!
MarkusJ82 skrev:
> Här kommer mitt bidrag. Min drömcykel under
> flera år, typ sen lanseringen av den. Det som är
> uppgraderat är framgaffel, bakdämpare, skiva
> fram.... m.m
>
> En i min mening en otroligt vacker hoj!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Intressant hoj!

Ser gärna mer av den men tyvärr är alla dina bilder tagna ur riktigt dålig vinkel.

Visa din TREK!!!
Hittade precis tråden och sprang in och tog några impuls bilder med mobilen... Och jo visst är tre av dem väldigt lika och det är för att det är samma bild. Trots att jag tog tre olika och ladda upp dem så det blev något fel som jag inte kunde kontrollera där...

Ska fixa lite "riktiga" bilder (kanske redan imorgon) med studioblixtar och systemkamera.

Visa din TREK!!!
kave skrev:
> Yuck, fick du datorn i priset också, de ser ut
> att vara lika gamla.

Ah, don't be that guy...

Visa din TREK!!!
Nu såhär efter ett par månader efter den senaste bilden så behövde en ny läggas upp. gjort sedan sist: Avblästrad all den svarta lacken och nu endast raw aluminium. Motivlackad halvvägs med tema 50 tals stridsplan med skarvar o nitar. De rosa pedalerna är kvar och även de rosa styret men de får ändras på senare. Styrstammen är dock bara bytt för stunden då min korta svarta On-one är utlånad. Däcken sist ( schwalbe roro o rara) blev påslängda på flickvännens cykel då hon klagade på de tunga holyroller som jag nu fick ta över. Kan nog efter det säga att jag hittat minigränsen för treks ram i bredd ;) 2,4 o ett mått mellan ram o däck på 2 mm, tur att ramen inte är flexig.

Bilagor

• 20130901_185639.jpg
    20130901_185639.jpg
    129.7 KB · Besök: 139
  • 20130901_185751.jpg
    20130901_185751.jpg
    118.8 KB · Besök: 86
Visa din TREK!!!
Ingen Happyit som gjorde en bra deal på Trek hos Bikeplace idag? Själv missade jag en av de få 60-modellerna de hade, trots att jag mer eller mindre stod på låset.

Visa din TREK!!!
Nu var treken avhängd alla grejer, ramen nerlagd i förådet. Ram bytt mot norco bigfoot. kanske man skulle lägga upp en tråd om att "visa din norco" istället. någon som är intresserad av en trek 3700 ram, avyttrad all färg för o leka med så är de bara o höra av sig. en platta cola eller någon kul cykelpryl som pris.

Visa din TREK!!!
Efter att ha cyklat MTB hela vintern kändes det väldigt ovant att köra lvg.
Smalt styre,annorlunda körställning och något som kallas för motvind.
Men nu har i alla fall Treken fått frisk luft

Bilagor

• 003.JPG
    003.JPG
    116.1 KB · Besök: 86
Visa din TREK!!!
En Trek Boone 9, 600 serie OCLV kolfiber, storlek 54, byggd från löst ramset
komplett Force22 grupp
Avid Ultimate Shortys
Arione cx braided
RXL hjul, ska köra dom slanglöst senare
Schwalbe Racing Ralph evo 34mm
Bontrager XXX styre
ska komplettera med en Bontrager XXX stam när jag kommit underfund med hur lång jag ska ha
Wickwerks 36/46 klingor
Look S-Track pedaler
IMG_6231.JPG

IMG_6233.JPG

7,33kg som på bilden

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    53.8 KB · Besök: 137
Senast ändrad:
Visa din TREK!!!
Tack för komplimangerna =)
Cerro, jag tycker dom är kanonbra, sub 1500g med dt internals, bontragers egna tlr remsa är grymt bra. Men jag kör med stanstejp för vikten och så har jag uppgraderat till 54poe ratchet, så ljudet är ljuvligt ;)
Det ända jag kan klaga på är bredden på bromsytan..
Har lite olika tubhjul som ska användas med vid tillfälle, tyvärr måste zipparna skickas till Danmark för att bli kompatibla med drivlinan, borde nog ta tag i det snarast

Edit,
Ska nog eller, jag kommer byta bakväxeln till en sån cx1 historia när den släpps.

Senast ändrad:
Visa din TREK!!!
Inte riktigt klar att ta hem och ställa i soffan, men ändå lite kul såhär på en fredag :)
Får återkomma.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    75.6 KB · Besök: 71
Visa din TREK!!!
Trek Superfly FS29
Full XX. Lätt snabb (dock inte med mina ben)Monarch XX bakdämpare.
Har ingen exakt våg men visar 10,3kg med pedaler och flaskställl på personvågen.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    78.6 KB · Besök: 116
Visa din TREK!!!
cerro skrev:
> Trek Madone 6.2 (ram iaf)
>

5.89 kg .. dang! Kan du ge oss en recension hur cykeln känns senare?

Visa din TREK!!!
Efter 3 veckor på denna så kan jag inte annat än säga att detta är en riktigt rolig cykel, och Sram X01 är hur smutt som helst...

Bilagor

• PicMonkey Collage.jpg
    PicMonkey Collage.jpg
    168.2 KB · Besök: 107
Visa din TREK!!!
Lövis skrev:
> Najs Rasmus!!
> Den lär vi nog tyvärr bara se bakhjulet av i
> sommar.

Tackar Lövis!
Jag har nog dåliga dagar jag med.:)

Visa din TREK!!!
En vanlig skitgubbe på en Trek. Ni får gissa vilken modell det är på Treken. Bild från testturen förra helgen. Blev långdistans ca 82km på grusvägar och stigar.

Bilagor

• Superfly test 055.JPG
    Superfly test 055.JPG
    397.4 KB · Besök: 105
Tillbaka
Topp