Visa din YT

Visa din YT
Tack alla som har engagerat er! Idag när jag var iväg till en annan LBS så visa det sig att gängstigningen var annorlunda på DT Swiss 12 x 142. Detta fick mig att dra fram linjalen och mäta min DT SWISS 12 x 135 axel och den visa sig ha drygt 2 mm i gängstigning. Det som ligger närmast är maxle med 1.75 och den går det få tag 12 x 135. Kan det vara så att DT Swiss en gång i tiden använt samma gängstigning som Maxle eller pga av OEM? Det vore i så fall fantastiskt. Hursom så tänker jag dra i väg en beställning på en maxle och håller tummarna att stigningen är densamme!

Senast ändrad:
Visa din YT
jofahjalm sa:
Min gissning är att det inte kommer passa. Tror dt har egen pitch.

DT har 1 mm pitch, och det var en sådan axel jag kollade på idag. Min DT axel har drygt 2 mm pitch, uppmätt med linjal. Hittar ingen annan pitch som ligger strax under 2 mm än maxel men möjligt att den inte kommer passa och då är jag fucked for real!

Senast ändrad:
Visa din YT
D i U sa:
Ska inte va dum men den är otroligt lik specialized stumpjumper fsr comp :O

Nu får du väl ändå backa lite! ;D

StumpyvsJeffsy.jpg

Visa din YT
JojjeM sa:
Jäkligt fet Shrue.
YT-loggan och Turbine-symbolen på RF-vevarna är lite lika :)

Hur är den att cykla på jämfört med Spectralen?

/johan

Har inte tänkt på att de var så lika. Dealen kanske är att YT måste köra med RF för att inte bli stämda? ;)

Den är väldigt annorlunda mot Spectralen. Den kräver en mycket mer aggressiv position, är lite ovan med 800-styret med så jag känner mig inte lika trygg när det blir krävande cykling. Måste jag finlira med dämparna lite mer, just nu är det lite stötigt.
Tror dock att den kommer känns bättre när jag får ordning på allt, den klättrade över förväntan och gick lättare att få upp på bakhjulet :)

Visa din YT
Riktigt läckert att trycket på däcken matchar trycket på fälgen! Men det måste vara jobbigt att få det rätt varje gång man byter däck.

Bjuder på en bild från i höstas på min YT, vissa kanske känner igen bilden från Jeffsy-tråden.
jeffsy_hst.jpg

Tillbaka
Topp