Visa din ...

Visa din ...
Vadå "for sale"?

Jag trodde vi hade sponsring på gång. Fråga om de vill sponsra oss. Nämn gärna KBCK. Det borde öppna lite dörrar :-)

Visa din ...
Kraschad eller bara sne out of the box?

Tråkigt! men kanske uppskattat av någon annan.

Schreddan skrev:
-------------------------------------------------------
> Å nej, min kuk är sne...

Visa din ...
frankfurt skrev:
> Kraschad eller bara sne out of the box?

När det gäller Schreddan så gissar jag på krachad ;)

Visa din ...
frankfurt skrev:
> Kraschad eller bara sne out of the box?
>
Vet faktiskt inte, antingen sned från lådan eller gjord av mjukost. Men jag satsar mina slantar på sned från början. Det är alltså bakgaffeln som är sned på nåt sätt för hjulet sitter inte i centrum utan 5 mm åt höger så att däcket tar i kedjestaget.
Verkar som jag får en ny på garantin utan problem.

Bjorre:
Förstår inte alls vad du menar... =)

Visa din ...
Antar att du kollat efter överflödig lack i bakgaffeländorna och kollat bakhjulets centrering?

Om du har en välutrustad cykelaffär i närheten kan du be att få låna ett par av Campas ramklockor för att mäta var och hur den är sned, men om du ändå får en ny KUK kanske det inte spelar så stor roll.

Visa din ...
Kollat med tre olika bakhjul, vänt på hjulen också för att se om icke centreringen är kvar på samma sida och svaret är ja på det. =)

Överflödig lack har inte kollat så noga efter dock har jag ju glott ner där och inte sett nåt speciellt. Känns som om det är ca 5 mm behövs det en hel del lack för att det ska bli så snett? Men jag ska kolla lite extra en gång till.

Tack för tipset om ramklocka men får jag en ny så lägger jag nog inte tid på det.

/F

Visa din ...
Gick förbi den här skylten idag (är i Seoul)
IMG_1515.JPG ht=544

Visa din ...
Supertramp skrev:
> Gick förbi den här skylten idag (är i Seoul)
>

Har du frågat om de har cykeltröjor?

Visa din ...
Hehee, trodde det var ett skånskt bolag. ;)

Heungkuk_Metaltech_Co._Ltd..jpg

Heungkuk Metaltech Co., Ltd. which is in Korea, has a proud record of more than 30 year in our business as a manufacturer dealing in forgings and undercarriage part of excavators, particularly ROLLER ASS'Y, LINK ASS'Y(without shoes) and F/SEAL.

We are supplying our products to major domestic excavator makers like Volvo Construction Equipment Co., Ltd. Hyundai Heavy Industries Co., Ltd. and Doosan Infracore Co., Ltd(old : Daewoo Heavy Industries Co., Ltd.).
For the roller and the link ...

Visa din ...
De säljer kompletta kukar på cykelringen också, främst i mindre storlek. Slx-bakväxel och nån suspekt framgaffel... sett på Hornstull och Skärholmen.

Visa din ...
Tomaso skrev:
> Honda jazz hette Honda fitta innan
> språkförbistringen uppdagades, kul att du har en
> fitta och en kuk att köra med;)

Jag har seglat i en optimistjolle byggd på bredballe jollevaerft. Det ni! :D

Visa din ...
Så....

Nu är vinterträningspendlingsalltiallokuken klar! Premiärturen blev 15km pendling i lagom höstruskigt väder. Som väntat inte lika snärtig som racern, men jag är klart nöjd med hur den blev till slut. Kanske byter styrstam vad det lider då fronten är ganska hög. Det blev 10sp Centaur på denna då 11sp kassetten jag provade med först tog i ekrarna på bakhjulet med DT 340 nav. Funkar bra det med. Har SKS longboard liggandes hemma som ska på så snart som möjligt...

pendlare2.JPG

pendlare4.JPG

Lite inspiration:
http://www.kinesisbikes.co.uk/eds-commuter-cast/

Senast ändrad:
Visa din ...
42Hz skrev:
> Snyggt, ser funkis ut!

Tackar! Jag är lite nöjd med heavy duty looken på cykeln.

Är dock inte lika bra som du på att ta bra bilder på mina cyklar....

Visa din ...
I Syd Korea verkar kuk vara coolt att ha i sitt företagsnamn... Denna firma verkar ju dessutom syssla med cykelrelaterade prylar. Kanske läge för ett gruppköp?

HanKuk.jpg

Visa din ...
Eller skrev:
> 4-åriga sonen fnittrar och säger snoppcykel
>

Ahh, en till Tripster! Fin!

Visa din ...
Schreddans snek*k blev min för en spottstyver, han var tydligen klar med den.

IMAG0196.jpg

Jag fick den i bara mässingen med en styv stolpe så jag fick klä på den med Reba, XT770/780-grupp, XTR975-bromsar, XT756/XC717-hjul och en lång och bred Kore/On-One c*ckpi**.

Nästan allt är köpt på K&S.

Edits: Klantk*keri

Senast ändrad:
Visa din ...
Vet inte om denna räknas, Forme CX ramen tillverkas av kinesis. Tycker den liknar Crosslight 5 fast med skivbroms istället?

Bilagor

• DSC02663[1].JPG
    DSC02663[1].JPG
    95.8 KB · Besök: 260
Visa din ...
frankfurt skrev:
> Snygg din också Schreddan, hur stor är den?
> Styv?

Nej, den var väl inte så styv? Den ger ju efter när den stöter på motstånd...typ berg..

Tillbaka
Topp