Visa dina FiveTen

marr

Aktiv medlem
Visa dina FiveTen
Ska jag ha röda eller svarta snören?

IMG_20160722_084307.jpg

Visa dina FiveTen
NickPick sa:
Ser ut som mina warpskateskor jag hade i 9an :) // SPD-cyklist.

När jag gick i 9an så var det Vision skor och fishbrädor som gällde. Fan vad roligt det var att poolskejta;)

Btw så ska du ha röda snören, Martin!

Visa dina FiveTen
Fiveten Freerider VXI, har haft dessa i ca 2,5 år, grymt nöjd med dessa skor men nu börjar dom ta slut tyvärr.

image.jpeg

Visa dina FiveTen
Passar på att fråga om någon vet hur storlekarna är. Jag funderar på ett par Freerider Elements, men hittar ingen lbs som har FiveTen så jag får nog chansa på att klicka hem några som förhoppningsvis passar. Vilken storlek ska jag ha om jag har stl 44 i shimanoskor?

Visa dina FiveTen
Det blir ju skitsvårt att först räkna om från Shimanostorlekar till en vanlig för att sen räkna om till 5/10. Shimanos storlekar är ju helt off..

5/10 är ganska normala. Tror jag har 43,5 på 5/10 och 43 på vanliga skor.

Visa dina FiveTen
Kapar tråden lite.
Är five ten-skorna rymliga i tåboxen? Ha kollat några bilder på freerider på nätet och de ser hyggligt breda ut. Lilleman i familjen har duck-feet och det är ett ständigt bekymmer att hitta skor som passar, tänk Keen-skor om ni förstår...

Senast ändrad:
Visa dina FiveTen
Visa dina FiveTen
mikipedia_ sa:
marr sa:
mikipedia_ sa:
marr sa:
mikipedia_ sa:
Gamla cykelskorna, nya skorna och vardagspjuken

Hur är vardagsljucksen? Sköna?

Japp! Dom är riktigt nice, sulan är lika som freerider så ingt om man har ryggproblem men annars promenerar jag med fru och hund osv utan bekymmer.

Hur varma är dem?

Typ som vilka löparskor som helst med mesh fram.

Låter najs som attans :D

Visa dina FiveTen
cubeforce sa:
Kapar tråden lite.
Är five ten-skorna rymliga i tåboxen? Ha kollat några bilder på freerider på nätet och de ser hyggligt breda ut. Lilleman i familjen har duck-feet och det är ett ständigt bekymmer att hitta skor som passar, tänk Keen-skor om ni förstår...

Jag upplever dom som ganska breda så jag tror definitivt att dom kan vara ett alternativ.

Visa dina FiveTen
Kung_Gustaf sa:
cubeforce sa:
Kapar tråden lite.

Jag upplever dom som ganska breda så jag tror definitivt att dom kan vara ett alternativ.

Jag har breda fötter och mina sitter fint. Samma storlek som mina vanliga skor. Vet inte om det skiljer mellan modellerna men jag har Impact VXi.

Visa dina FiveTen
Kung_Gustaf sa:
Det blir ju skitsvårt att först räkna om från Shimanostorlekar till en vanlig för att sen räkna om till 5/10. Shimanos storlekar är ju helt off..

Intressant...
Jag har 43 som vanlig skostorlek och 43 på mina shimano am 41, 45 och 7 vilket passar perfekt.

5 10 mac askill i 43 blev lite stora och vxi i 42.5 blev ganska bra med nästa för rymlig toe box för mina smala fötter, med svenska mått mätt.

Visa dina FiveTen
Kung_Gustaf sa:

Fick också gå upp 0,5 storlek.
Känns ganska rymliga fram.

Visa dina FiveTen
Jag har ett par svarta Freerider. Sprayimpregnerade dem noga innan jag började använda dem och
det räddade mig från blöta fötter när glömde kolla var jag satte dem en gång nära en bäck.

Tåboxen är helt klart bred och passformen generös. Gå in på Five Tens hemsida och följ deras
måttangivelser. Det funkade fint för mig iallafall.

Visa dina FiveTen
Drygt två år gamla freeriders, använda dagligen. Sulan är numera lövtunn och sprucken. Funderade på att fullaga med liquisole, men har nog skjutit på det för länge nu.

Bilagor

• PSX_20160724_185320.jpg
    PSX_20160724_185320.jpg
    356 KB · Besök: 107
Visa dina FiveTen
borgis sa:
Jag har ett par svarta Freerider. Sprayimpregnerade dem noga innan jag började använda dem och
det räddade mig från blöta fötter när glömde kolla var jag satte dem en gång nära en bäck.

Tåboxen är helt klart bred och passformen generös. Gå in på Five Tens hemsida och följ deras
måttangivelser. Det funkade fint för mig iallafall.

Tack för input.

Tillbaka
Topp