Visa dina FiveTen

Visa dina FiveTen
Jag har likadana Freerider Elements Stealth som Hillman.
Elements = gjorda för att cykla när det är lite kallare. Sköna som vardagsskor även på sommaren dock, tycker jag iaf.
Inga problem med storleken, köpte min vanliga storlek. Brukar behöva gå upp en storlek för smalare cykelskor.

Visa dina FiveTen
Mina Fiveten's som jag fick till när jag köpte min Scott. Jäkligt sköna.
Står Freerider VXL på etiketten, är det modellen på skon? Står också "stealth" i sulan.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    306.1 KB · Besök: 227
Visa dina FiveTen
mikipedia_ sa:
Kung_Gustaf sa:
Dom på vågen var en halv storlek för små så jag bytte till dessa läckerbitar. Så sjukt sköna med bra grepp och komfort!

Ja domär snygga!

Maffiga..:)kunde inte motstå så nu inväntar jag ett par orangea 42,5er. Ska verkligen bli intressant att få känna skillnaden att gå från typ parkourpjuks till riktiga pjuks!
Postar åter när dom landar

Visa dina FiveTen
Haha ja jag hoppas det! Tanken är att jag på riktigt ska bli cyklist i morgon. Om allt går enligt planerna så blir det både slanglöst och plattisspecifika skor för första gången... :)

Tack by the way!

Senast ändrad:
Visa dina FiveTen
patten sa:
marr sa:
patten sa:
Haha ja jag hoppas det! Tanken är att jag på riktigt ska bli cyklist i morgon. Om allt går enligt planerna så blir det både slanglöst och plattisspecifika skor för första gången... :)

Tack by the way!

Lycka till och välkommen då :D

Vi får se hur välkomnade det är, kanske återgår till att vara enbart en lekman :)

Vad kommer du köra för pedaler till så fina skor??

Visa dina FiveTen
mikipedia_ sa:
patten sa:
marr sa:
patten sa:

Tack by the way!

Lycka till och välkommen då :D

Vi får se hur välkomnade det är, kanske återgår till att vara enbart en lekman :)

Vad kommer du köra för pedaler till så fina skor??

Jag köpte ett par pedaler från aliexpress...funkar över förväntan.

tmp_26792-_20160802_1524191906810323.JPG

tmp_26792-_20160802_1523511858603410.JPG

Får se om de är kompatibla med fiveten

Visa dina FiveTen
Långt långt bak i garderoben låg dessa. Har nog inte använts på dom senaste fem åren...

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    632.1 KB · Besök: 233
Visa dina FiveTen
Även addnature har sänkt priserna. Ska alldeles strax hämta mina nya freerider contact, gav 877kr för dem.
Blir mina första five ten, återkommer med omdöme.

Visa dina FiveTen
Jiv sa:
Johnaldo sa:
Även addnature har sänkt priserna. Ska alldeles strax hämta mina nya freerider contact, gav 877kr för dem.
Blir mina första five ten, återkommer med omdöme.

Ser ut att kosta 977:- nu. http://www.addnature.com/five-ten-freerider-contact-shoes-blackred-484196.html

Så va det ja, signade upp mig på deras nyhetsbrev och fick 100kr rabatt ??
Kom precis hem från premiärturen. Är mkt nöjd med skorna, rekommenderas varmt!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    312.6 KB · Besök: 233
Visa dina FiveTen
Sådär äntligen kom skorna idag :) Passar perfekt!
Synd bara att jag har åkt på världshistoriens jobbigaste förkylning nu under helgen o inte kan testa..:(

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    263.6 KB · Besök: 240
Visa dina FiveTen
Mina senaste fivetens, runt 500kr på addnature men det var inte så många olika storlekar kvar. Är tänkta som clipless-sko men funkar fint med plattisar också

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    265.1 KB · Besök: 234
Visa dina FiveTen
Grymt sugen på ett par Freerider Contact! Två funderingar dock: De verkar ju haft enorma kvalitetsproblem med modellen, att sulorna delaminerar, nån som vet om de fått bukt med det? Hur är de i storlek jämfört med övriga Five Ten? Tycker mig ha sett visa kommentarer om att de ska vara lite mindre i storleken. och det där gummibeklädda tåpartiet ser inte ut att kunna töja sig med tiden.

Visa dina FiveTen
Ähh. Trycker hem ett par oxblodiga freerider high.
Tänker dom måste göra jobbet, har ledbandsinstabilitet. Senast jag stuka foten va i höstas o då såg foten ut såhär. Ont så man vill spy.
image.jpeg

Får väl posta bild på skorna när dom kommr till dörren.

Visa dina FiveTen
Vilken potential...tror nog att dessa kan va ett par av dom skönaste skor jag provat, och då är dom inte ens inkörda. Känns verkligen nice med den extra stabiliteten, lite det jag saknat så är extremt nöjd! ?
Mina andra freerider contact är 42.5er och dessa valde jag köra 42er, ett klokt val sitter perfa! Gick efter storlekstabellen.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    260.1 KB · Besök: 221
Visa dina FiveTen
Slog också till på ett par höga. storleken stämde bra, beställde samma som mina gamla. Känns förvånande lätta. Ska bli intressant att se om jag dör av värmeslag framåt sommaren:)

Bilagor

• IMG_20170208_211026.jpg
    IMG_20170208_211026.jpg
    199.8 KB · Besök: 229
Visa dina FiveTen
Mina Macaskill Five-Ten. Skitiga i skogen men lätta att få rena. Jäkligt snygga och mitt lilla bidrag till Danny för att han ger så jävla mycket glädje med sina videos.

Bilagor

• IMG_2945.JPG
    IMG_2945.JPG
    313.9 KB · Besök: 232
Visa dina FiveTen
marr sa:
Någon som traskar runt med guide tennie till vardags och har lite input?

De är väldigt sköna som vardagsskor. Både på stan och i skogen.

Det fina med guide är just att man kan ha dem som vardagsskor tills de börjar se slitna och tråkiga ut sedan har man en perfekt cykelsko under lång tid. Jag gillar guide bättre än 5.10s cykelskor även som just cykelsko. De sitter tightare på foten och är smidigare.

Visa dina FiveTen
s sa:
marr sa:
Någon som traskar runt med guide tennie till vardags och har lite input?

De är väldigt sköna som vardagsskor. Både på stan och i skogen.

Det fina med guide är just att man kan ha dem som vardagsskor tills de börjar se slitna och tråkiga ut sedan har man en perfekt cykelsko under lång tid. Jag gillar guide bättre än 5.10s cykelskor även som just cykelsko. De sitter tightare på foten och är smidigare.

Hur funkar sulan till cykling då, slits den fort? Är den mjuk så den böjs runt pedalen?

Tillbaka
Topp