Visa ditt avslut på styrlinda

Skogling

Aktiv medlem
Så tejpar man! ?

Bilagor

• 20211004_174106.jpg
    20211004_174106.jpg
    251.3 KB · Besök: 810
Allvarligt. Man sitter och kollar på Dream Bike build på YouTube. 100k-hojar. Allt i perfektion. Å sedan kommer man till stylindan... ?

5 st krullstyren i familjen, alla har UCI-godkända färger på lindan.
Kompenserar fultejpning med att hålla en högre hastighet, så ingen hinner att se eländet.
Bara på en hoj som det ser okej ut, så den kan man ta om man känner sig mosig någon dag.
IMG_1081.jpeg
IMG_1082.jpeg
IMG_1083.jpeg
IMG_1084.jpeg
IMG_1085.jpeg

Senast ändrad:
För att vara halvt seriös. Vad rekommenderar ni för tejp till avslutet? Svart eltejp i alla ära men det måste väl finnas något lätt, exklusivt och dyrt alternativ som kompenserar min slarviga lindning.

Jag har en tejp som är lite tjockare och dyrare. Kan kolla hemma sedan. GurraG's rekommendation.

Linda vilket håll du vill. Bara det är snyggt? ?‍♂️
Lite funktion har ju riktningen också, lindar du bakåt från ovansidan så blir det mer spänning på lindan när man håller hårt och pumpar på. Lindar man som du lindat så lossar man lindan om man gör samma sak, därför jag undrade om det är någon speciell anledning till att du lindar den åt det hållet ?

Lite funktion har ju riktningen också, lindar du bakåt från ovansidan så blir det mer spänning på lindan när man håller hårt och pumpar på. Lindar man som du lindat så lossar man lindan om man gör samma sak, därför jag undrade om det är någon speciell anledning till att du lindar den åt det hållet ?
Samma sak gäller ju i bocken, dvs man ska linda så att den dras åt när man tar i. Det innebär att man bör byta riktningen när man rundar reglagen, då blir det även rätt uppe på styret, om jag minns rätt.

Nä. Ingen speciell anledning. Och det har aldrig hänt att det lindat upp sig för mig p.g.a. det heller. Så för mig är det ett ickeproblem.

Tycker det är värre med fult lindade styren. Ffa fula avslut.

Hittills har jag bara hört snack...

Jag är inte någon expert på att linda styren och ibland blir det så dåligt att jag lindar om. ?

Tillbaka
Topp