Visa ditt CdA

NLC

Aktiv medlem
Visa ditt CdA
Värdet alltså, inte cykelmodellen

För randojonnen, kittad tempopinnar och ramväska

7E6D1C13-43EB-44EF-8B12-FEAEBF89376B.jpeg

T0TTE

Aktiv medlem
Visa ditt CdA

Raemoe

Aktiv medlem
Visa ditt CdA
Kul sida! Fick ingen CdA eftersom jag saknar effektmätare, men för en av de tuffaste motvindsdagarna på min tour säger de att jag cyklade 81 km "ground distance" och 132 km "air distance". Kändes ännu längre, haha.

glitch

Aktiv medlem
Visa ditt CdA
Nu väntar vi bara på ett A/B-test med och utan framskärm från en Jan Heine-fantast

Under tiden kan du smälta denna (dessutom på tyska för att göra det lite extra kryddigt).

Slutsats - tailfin aeropack är typ da shit om man vill ha mycket packning och vara aero :)

mkallstrom

Aktiv medlem
Visa ditt CdA
Kollade medelvärdet för 6 rundor på samma bana med två olika cyklar (3 per cykel), relativt tajta kläder, strax under 30 km/h i totalsnitt (en del backar sänker farten):
Canyon Ultimate CF SL, 26 mm däck (Conti 5k), 45 mm höga kolfiberfälgar, händerna på hoodsen (för det mesta): 0,403
Titanhoj, skärmar, 32 mm däck (Gravelking slicks), 23 mm höga aluminiumfälgar, tempopinnar (som jag ligger på ibland): 0,441

Någon som kan hjälpa mig med vad jag ska dra för slutsatser av det?

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem
Visa ditt CdA
Under tiden kan du smälta denna (dessutom på tyska för att göra det lite extra kryddigt).

Slutsats - tailfin aeropack är typ da shit om man vill ha mycket packning och vara aero :)

Och att med rätt stryväska blir CdA lägre än utan någon alls. Även om Cyclite Aero Bar Bag var ruskigt ful och omöjliggör en lägre infästning för framlampan.

glitch

Aktiv medlem
Visa ditt CdA
Så här fick jag ut från Aerotune när jag testade appen en gång på skoj. Linjehoj med med tempopinnar utan någon större tweakning utan rätt upp och ner efter montering av pinnarna.
Sen dess har positionen ändrats en del så jag tänkte göra om det hela i sommar när jag är på landet igen och kan köra samma sträcka.

1654680910345.png

Topp