Visa ditt hopp!

Implosion

Aktiv medlem
Visa ditt hopp!
Kan tänka mig att det uppskattades :)
Kickern är byggd utifrån att man ska kunna rulla över den med en 20-tummare utan att det tar stopp. Byggde även en vippbräda som blev lite för väl tilltagen, samt två balansbrädor i olika höjd.

Det blev en hel del nervöst springande innan jag kände mig trygg med att ungarna klarade hindren alldeles utmärkt på egen hand.

JBogevik

Aktiv medlem
Visa ditt hopp!
Kickern är byggd utifrån att man ska kunna rulla över den med en 20-tummare utan att det tar stopp. Byggde även en vippbräda som blev lite för väl tilltagen, samt två balansbrädor i olika höjd.

Det blev en hel del nervöst springande innan jag kände mig trygg med att ungarna klarade hindren alldeles utmärkt på egen hand.
Haha, kan tänka mig det. :)
Balansbräda kanske får bli nästa grej.

TinyTemper

Aktiv medlem
Visa ditt hopp!
Idag har vi påbörjat banbygget med en roller, en landning till vårt plywoodhopp, en berm och två bumps, planen är ett dropp och ett alternativt inrun till hoppet.
Bilder på bygget kommer under morgondagen. :)

Visa bilaga 448491

Visa bilaga 448492
Hur går det för er? (Lite otåligt att fråga redan kanske...)
Funderar själv på att bygga några dropp här hemma, så jag ser fram emot att se hur ni löst ert!

JBogevik

Aktiv medlem
Visa ditt hopp!
Jag han inte med att få några bilder tyvärr, men det blev en roller, ett platåhopp med jordkicker och plats för plywoodkickern, en riktigt fin berm och två mindre roller efter det.
Nästa gång så siktar vi på ett alternativt spår med ett drop och ett till jordhopp. :)

TinyTemper

Aktiv medlem
Visa ditt hopp!
Hoppas på bild då :giggle: @JBogevik . (Funderar på hur svårt det egentligen kan vara att bygga ett dropp?) De tre i Åres skillspark såg relativt lättbyggda ut (fast då behöver man bygga i nedförsbacke). Får väl offra den kuperade delen av hästhagen... :unsure:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer