Visa ditt möte med orm

Visa ditt möte med orm
Fredrik80 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag träffade på ett par sådana här på ICA,
> riktigt farliga saker.

Jag tycker att den ser söt ut.

Visa ditt möte med orm
Måste nog säga att Mattias Klum nog har den grymmaste bildserien på orm iallafall:

image.jpg

Visa ditt möte med orm
Hade ett möte med en orm av okänd storlek och utseende under Tjörn triathlon nu i augusti. Tror mötet ägde rum halvvägs in på cyklingen då jag stannade och sprang ut i högt gräs för att kissa. Märkte inget förrän på kvällen då frugan undrade vad det va för märken. Hade mitt livs värsta löptur med grymma kramper och väldigt dålig mage. Var på toa många ggr under em/kväll och mådde allmänt illa, foten svullnade rejält...
Bilden är tagen några dagar efter loppet, tror den togs på onsdagen

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    76.3 KB · Besök: 142
Visa ditt möte med orm
Nu börjar ormarna röra på sig igen, denna var inte mer än ca 20cm lång, men med tanke på aptiten så blir den säkert stor och stark en vacker dag
Ormen.jpg

Nån som har en ide' om arten på ödlan?

Visa ditt möte med orm
Dagens andra orm. En putteliten huggorm.
DSC_0319.JPG

Den första var troligtvis en snok och den var stor! Fick inte upp mobilen i tid så den smet.

Visa ditt möte med orm
Brrrrrrr gillar inte ormar...... lite kul när sambon skulle börja testa lite mer avacerade stigar och hon frågade om det fanns orm... nä sa jag dom skrämmer vi nog bort.
5 min senare stannar vi vid en övergång vid en liten bäck, då passerar en snok 5 cm från min fot.
Jag lyckas vara oberörd och sambon såg inte ormen så hon cyklar fortfarande i skogen.

Visa ditt möte med orm
Lite OT eftersom jag var ute och promenerade.

DSC_0057.JPG

Ännu mer OT eftersom det är en ödla. (den låg ganska dåligt till i hjulspåret på vägen, så jag skrämde iväg den sen.

DSC_0060.JPG

Visa ditt möte med orm
Det blev ett möte med en liten huggorm idag, 20-25 cm men lika giftig som en stor eller?

Bilagor

• IMG_2604.JPG
    IMG_2604.JPG
    477 KB · Besök: 165
  • IMG_2601.JPG
    IMG_2601.JPG
    495.7 KB · Besök: 180
Senast ändrad:
Visa ditt möte med orm
Tre (två) idag. En stor snok ruskigt snabb. En ormslå som jag nog körde över, såg ut som en pinne. Körde rätt fort. Sist en mycket vacker sammetssvart huggorm. Denna var lite loj, vi tittade på varandra en lång stund.

BF543F1F-A974-4342-BFF9-061833C3FE2A.jpeg

Visa ditt möte med orm
Ännu mer OT.. Koppis och elcykel.
IMG_20190925_164803.jpg

Stackarn verkade ha fastnat på den glatta asfalten, för den slingrade sig som en orm utan att komma nånvart. Jag lyfte ut den i gräset.

Visa ditt möte med orm
Rykande färska ormbilder från några minuter sedan, när jag skulle ställa in några redskap i trädgårdsskjulet... ?

IMG_20191025_1751247232.jpg

IMG_20191025_1752012412.jpg

Den väste otrevligt åt mig, så jag tog en käpp och lade ut den försiktigt i skogen...

Senast redigerad av en moderator:
Visa ditt möte med orm
Denna praktfulla Huggormshonan är den största jag sett faktiskt. Bilden ljuger lite om storleken dock.
Min son som vid det tillfället var 4år skulle precis sätta foten på henne när vi knallade runt i skogen, som tur var så hörde jag hennes höga väsande och hann få tag i pöjken innan foten förmodligen fick sig två hack ??

Bilagor

• 479299D7-7877-45C0-B384-4D21C1D15551.jpeg
    479299D7-7877-45C0-B384-4D21C1D15551.jpeg
    1.1 MB · Besök: 181
Tillbaka
Topp