Visa ditt rambrott

Der Kaiser

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Tusan. Valet av cykel till HWR o ett tag framöver blev just avgjort.
Undrar hur länge den sprickan varit där, putsduken kommer inte fram så ofta...
IMG_20191024_195738.jpg

AX3L

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
Typiskt! Är det där din kid3000-moddade ram?
Inte baksvingen ;-)
Haha nej såklart, tänkte mest om det var nåt annat gammalt härke som är avskrivet. Kan du få tag på en ny baksving eller blir det till att laga?

Der Kaiser

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
Inte baksvingen ;-)
Haha nej såklart, tänkte mest om det var nåt annat gammalt härke som är avskrivet. Kan du få tag på en ny baksving eller blir det till att laga?
Plan a: ny baksving på garanti
Plan b: köpa hel baksving, beg eller ny
Plan C: reparation.

ceel

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
Inte baksvingen ;-)
Plan D. Klä ut dig till ett barn, infiltrera ESTs familj, be "pappa" om ny sving.

Visa ditt rambrott
ceel sa:
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
Inte baksvingen ;-)
Plan D. Klä ut dig till ett barn, infiltrera ESTs familj, be "pappa" om ny sving.
Är det en kolfibersving är det väl bättre att infiltrera kid1000s familj? Kanske även lättare, jag har för mig att han har fler barn?

Visa ditt rambrott
Der Kaiser sa:
Ähh, det är bara färgen som spruckit. Dra ett par varv tejp över så du slipper se det och kör på. Vad kan väl hända på HWR???

AX3L

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
frippegubben sa:
Der Kaiser sa:
Ähh, det är bara färgen som spruckit. Dra ett par varv tejp över så du slipper se det och kör på. Vad kan väl hända på HWR???
Medhåll! Kolla om det finns fiber fix nånstans i Stockholm. Jag har svårt att se vad som skulle kunna gå fel faktiskt!

ceel

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Luthman Photography sa:
ceel sa:
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
AX3L sa:
Der Kaiser sa:
Inte baksvingen ;-)
Är det en kolfibersving är det väl bättre att infiltrera kid1000s familj? Kanske även lättare, jag har för mig att han har fler barn?
Haha, ja chansen att försvinna i mängden ökar ju något där. :)

Hasse#7

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
zyklom sa:
Min Marino gav upp tillslut efter 1år av mestadels grym utförscykling.
Glada dagar va det.
Hmmm? Utmattning för att materialet vid vevpartiet är för starkt och det är en avsats/brottanvisning vid röranslutningen. Röret flexar och går av precis intill svetsen. Första frågan är vad i geometrin som vill skapa belastningen. Andra frågan är hur man lagar det så att det inte kommer tillbaka. Jag gissar på nån form av EST-plåt som stadgar men också kan ta en del flex.

EST

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Ja det är konstigt att bara förstärka med 1/2 diametern av röret kan man ju tycka...Men de flesta verkar ju hålla där så..

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Jag går nämligen och funderar lite på att skaffa en fläskig hoj att ersätta en trailhoj och en DH hoj med. Har så jävla mycket cyklar som bara dräller, borde rationalisera lite. Jag har även tig-svets. Bara en tanke som slog mig, kanske ramen inte behöver finna vägen ner i skrotbingen, kanske den kan få ett nytt hem.. :-D

Senast ändrad:

zyklom

Medlem
Visa ditt rambrott
Valhalla_ sa:
Jag går nämligen och funderar lite på att skaffa en fläskig hoj att ersätta en trailhoj och en DH hoj med. Har så jävla mycket cyklar som bara dräller, borde rationalisera lite. Jag har även tig-svets. Bara en tanke som slog mig, kanske ramen inte behöver finna vägen ner i skrotbingen, kanske den kan få ett nytt hem.. :-D
Hehe, inte denna kanske.
Men. Har annars en annan ram liggandes. Pma mig din mail så kan jag ge dig en bild, om det verkar intressant.

EST

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Hasse#7 sa:
jofahjalm sa:
EST - ramdräparen från Örebro.
Vid Slagstafärjan finns en ö som heter Estbröte. Kan Dan vara inblandad?
Hehe grym ö dit vill man ju åka :) Det är Jofas gamla som är död. Å den har gått hårt jag har ju i princip lärt mig ta dubblar på den så rätt många för korta landningar har det blivit. Men ca 2 år utför föll den för så helt oki som en 1:a ram som inte var tänkt som utförshoj ändå :)

PB170016.JPG

Hasse#7

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
EST sa:
Hasse#7 sa:
jofahjalm sa:
EST - ramdräparen från Örebro.
Vid Slagstafärjan finns en ö som heter Estbröte. Kan Dan vara inblandad?
Hehe grym ö dit vill man ju åka :) Det är Jofas gamla som är död. Å den har gått hårt jag har ju i princip lärt mig ta dubblar på den så rätt många för korta landningar har det blivit. Men ca 2 år utför föll den för så helt oki som en 1:a ram som inte var tänkt som utförshoj ändå :)
Det borde väl vara ganska enkelt för dig att jigga upp cykeln, göra ett nytt rör inklusive fästen och byta ut hela från hylsa till hylsa? Eller vill du ha loss delarna till annat?

Edit: jigga inte jogga.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Äh, två varv silvertejp, sen är det bara att tuta och köra. Glöm inte att förbereda ett inlägg i misärtråden först. ;-)

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Tror att jag gör nånting annat med den kanske expresslagar så jag har nånting att köra med tills den andra blir färdig.
Sen kanske en hoj till grabben eller nånting får se :)

AX3L

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Jag vet inte hur många gånger detta behöver påpekas: fiber fix för att laga en sprucken ram måste testas! EST, ta en för vetenskapen! Ingen kan prova det bättre än du!

EST

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Hehe nej tack jag knäckte revbenen 3 gånger bröt handen mm mm på ett år jag orkar inte vara trasig mera :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer