Så nu har jag sovit på saken och kan berätta om min upplevelse med the gentleman.
Jag knallade in i verkstaden och snackade med någon yngre mek som iaf då fortfarande var trevlig, han kollade på sprickan och lämnade över till the man.
Han började på och sa att de registrerar ett case och så hör dom av sig. Då bad jag om en uppskattad tid vilket jag inte kunde få, nehe. För "the world is upsidedown", jo det vet jag med och alla ni andra som försöker få tag i Siemenskomponenter.
Sa jag ringer i nästa vecka så kan vi väl se, fick svaret att det skulle jag inte göra och att det var "quite insulting, we´ll call you". Jobbar med med service och tycker det är bra med kommunikation, men men.
Efter det gick det snabbt utför, han surade över att jag inte köpt cykeln där men jag sa att det står på tillverkarens hemsida att man ska köra till närmsta verkstad, inte en mening om dit cykeln köptes.
Frågade om flytten av komponenter och om dom ville behåla cykeln där eller jag skulle ta hem den tills nya ramen var på plats? "And your paying for that" vänta nu, på ett garantiärende sa jag?
Alltså så funkar det inte, jag har inte garantin med er utan med tillverkaren. Sen drog han en vals om att andra ägarens garanti inte täcker flytten av komponenter. Jag sa att det gör den visst, en garanti är en garanti och ni får betalt av tillverkaren för jobbet.
Då vände han och sa att det bara var en "minimal fee" av tillverkaren som inte "cover their expenses, we dont do business like that and work for nothing".
Då ballade jag ur och bad han att radera fotona och ge mig servicelappen med mina uppgifter på men dom var visst hans. Jag sa att det var sista gången vi pratar, rullade ut och körde hem.
Så mina herrar på Sölvesborgs Velo, jag har inte varit nån storkund hos er bara köpt däck, smådelar och en hjälm till dottern hos er. Men ni kan officiellt dra åt helvete och frågar någon om er kommer jag göra mitt bästa att få dom till någon annan verksamhet.