Visa ditt rambrott

Visa ditt rambrott
Kikat igenom hojen, inga sprickor, inget flex. Så jag kör vidare på den som den är, det är relativt väl tilltagna svingar på Processarna.. Så det borde inte vara något problem som ni säger.
Och dessutom så minns ingen en fegis.

Senast ändrad:
Visa ditt rambrott
Jag har en 4 dar gammal scott speedster 30 2014 som jag cyklade på igår och de slog tvärstopp å jag flög över styret och fick åka ambulsans och de resulterade i 15 stygn i ansiktet.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    91 KB · Besök: 61
  • image.jpg
    image.jpg
    47.1 KB · Besök: 71
  • image.jpg
    image.jpg
    60.8 KB · Besök: 66
  • image.jpg
    image.jpg
    80.5 KB · Besök: 63
Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en 4 dar gammal scott speedster 30 2014
> som jag cyklade på igår och de slog tvärstopp
> å jag flög över styret och fick åka ambulsans
> och de resulterade i 15 stygn i ansiktet.

Fy fan!!! :(
Läk väl och fort!

Visa ditt rambrott
Jag var på väg in till stan, de kom en liten lätt backe uppför jag ställde mig för att trampa de gick kanske 30-35 km/h och sen sa de pang och jag låg i ambulansen på väg till sjukan typ.

Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Jag var på väg in till stan, de kom en liten
> lätt backe uppför jag ställde mig för att
> trampa de gick kanske 30-35 km/h och sen sa de
> pang och jag låg i ambulansen på väg till
> sjukan typ.

Fan vad obehagligt! Skönt att du är på benen och i alla fall kan skriva. Hoppas du får ordning på ansiktet, lite ärr kan ju vara coolt men det är i mesta laget. Ser kanske värst ut nu när det är färskt. Jag tycker att du skall ta ett snack med tidigare led för den där cykeln. Det är inte normalt att det går av på det där livsfarliga viset. Krya!

Visa ditt rambrott
Fy fan, hoppas att det läker snyggt och snabbt.

Tittar på mobilen i stekande sol så lite svårt att se ordentligt, men var cykeln ny eller begagnad?

Visa ditt rambrott
Minns jag upp åt väggarna, lr va d inte just speedstern som scott hade återkallning på för nått med gaffeln. Har för mig att jag såg någon blänkare om d på startsidan typ för ett år sedan.

Visa ditt rambrott
Alu gafflar är ju bra och säkra enligt Håkan så det där har aldrig hänt...

Trist med skadorna - hoppas att du läker bra!

Visa ditt rambrott
Bengt-re skrev:
> Alu gafflar är ju bra och säkra enligt Håkan
> så det där har aldrig hänt...
>
> Trist med skadorna - hoppas att du läker bra!

Men han skrev ju just att dom måste vara designade på rätt sätt för att hålla?

Visa ditt rambrott
Fy fan för Scott säger jag, hur kan man släppa ut sådana gafflar på marknaden? Helt sjukt och totalt livsfarligt. Hoppas det går att göra något på rättslig väg, det där ska inte ett så stort märke kunna komma undan med.

Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Ja de är de jag är sugen på att göra för att
> se hur långt man kan dra de.

Svensk lag gäller i Sverige, och eftersom du bara lidit fysisk skada och inte ekonomisk (eller pseudoekonomisk) så lär du inte kunna få så mycket i skadestånd.

Du kan ju däremot kontakta Scott och försöka göra upp i godo. "För x kr så går jag inte till expressen med det här."

Å andra sidan har du redan lagt upp en bild på nätet så det är frågan om det funkar.

Senast ändrad:
Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Den va 4 dar gammal

Nån måste kompensera dig för det där. Antingen tillhör den den livsfarliga gruppen men har missats eller så det nästan ännu värre. Dvs att ok gafflar också kan gå av. Var jag Scott eller handlaren skulle jag göra en rejäl inventering och se till att minimera badwill och fler skador. Det där är fan inte ok om du bara har cyklat normalt.

Visa ditt rambrott
Ja jag förväntar mig rejäl kompensation jag ser fördjävlig ut i ansiktet och kommer få fula ärr. Jag väger 95kg och är 2 meter lång men jag köpte ju en modell XL jag tycker då att de ska hålla och vara anpassade för större personer. De va iaf vad han i butiken sa. Jag ställde mig upp för att få upp farten då de va en uppförsbacke men brakade ja då från stående huvudstupa ner i backen så axeln och ansiktet tog den värsta smällen.

Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Den va 4 dar gammal

Ok. tänkte om det varit någon som haft den innan. Då hade ju vad som helst kunna ha hänt med cykeln.

Var bara den här bilden som fick mig att fundera. silvertape, smuts och däck som såg slitna ut. Men du lär ju veta vad du köpt.
Hoppas det läker snabbt och bra och att det löser sig med cykeln.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    84.6 KB · Besök: 56
Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Silvertejp?

Det sitter faktiskt en remsa silvertejp intill bromsklossen.

Visa ditt rambrott
Det där var bland det värre jag sett gällande cykelolyckor, dels det faktum att framgaffeln går av efter bara fyra dagars användande men också skadornas omfattning.
Enligt den bifogade länken verkar gafflarna tillverkas i Kambodja, jag har förstås inget emot landet i fråga men misstänker att man utlokaliserat tillverkningen dit mer av ekonomiska skäl än kvalitativa.
Om inte Scott tar sitt ansvar här och då menar jag mer än en ny gaffel så borde man fundera både en gång och två innan man köper cyklar i den prislappen därifrån.

Visa ditt rambrott
Varför skulle jag ljuga om att den va fyra dagar gammal för jag har kvitto och allt har cyklat på den tre gånger totalt kanske 8 mil max. De ska bli intressant att höra vad scott har att säga imorgon.

Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Varför skulle jag ljuga om att den va fyra dagar
> gammal för jag har kvitto och allt har cyklat på
> den tre gånger totalt kanske 8 mil max. De ska
> bli intressant att höra vad scott har att säga
> imorgon.

Och intressant att höra hur Scott förklarar silvertejpen.

Visa ditt rambrott
Är ni inte lite väl paranoida nu, silvertejpen kan vara metall med räfflor och däcket kan vara nytt bara att det är en massa grus o skit på hojen?

Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Varför skulle jag ljuga om att den va fyra dagar
> gammal för jag har kvitto och allt har cyklat på
> den tre gånger totalt kanske 8 mil max. De ska
> bli intressant att höra vad scott har att säga
> imorgon.

Förlåt, jag fick för mig att du köpt den begagnat! Klart du vet hur gammal den är om den är nyköpt av dig:-)

Måste säga att brottet skett på ett synnerligen märkligt ställe. Mitt på röret känns inte helt logiskt att det ska gå av, ens om belastningen varit stor.

Visa ditt rambrott
staine skrev:
> Är ni inte lite väl paranoida nu, silvertejpen
> kan vara metall med räfflor och däcket kan vara
> nytt bara att det är en massa grus o skit på
> hojen?

Jag värderar inte tejpens innebörd. Men till och med mina slitna ögon tycker sig se en bit silvertejp med synlig väv och ett litet veck.

Visa ditt rambrott
Ja jag vet inte vart den kommer ifrån såg den nu också köpte den av en butik som monterat ihop den jag vet inte. Men iaf jag förstår inte vad jag skulle tjäna på att försöka blåsa er med nån osanning om att den är äldre än vad den är. Köpte den mån eller tisdag förra veckan från butik. De är sjukt skumt hur brottet har blivit de ser helt overkligt ut men de är otroligt tunt material i aluminiumen.

Visa ditt rambrott
Sebastianyaao skrev:
> Ja jag vet inte vart den kommer ifrån såg den nu
> också köpte den av en butik som monterat ihop
> den jag vet inte. Men iaf jag förstår inte vad
> jag skulle tjäna på att försöka blåsa er med
> nån osanning om att den är äldre än vad den
> är. Köpte den mån eller tisdag förra veckan
> från butik. De är sjukt skumt hur brottet har
> blivit de ser helt overkligt ut men de är
> otroligt tunt material i aluminiumen.

Är det möjligt att du fått en cykel som såg ny ut men som är lätt begagnad eller i värsta fall hopsatt av lösa delar så att en av de dåliga gafflarna hamnat på en i övrigt ok cykel? Ta mycket bilder och skriv upp eventuella nummer. Nånting känns konstigt, fast jag tror såklart inte att du gjort något för att det här skall hända.

Visa ditt rambrott
Fan vad fokus det var på silvertejpen. Är det inte skyddstejp som kommer på bromsen så att den inte ska repas av hävarmen där man drar fast wiren? Minns att det satt sådan tejp på de bättre v-bromsarna från Shimano förr i tiden.

Visa ditt rambrott
För att reda ut det där med tejpen, har en scott speedster 30, likadana bromsar (men en framgaffel som är hel även efter 120 mil). Silvertejpen satt där på mina bromsar också när jag hämtade den från butik, kan tyvärr inte lägga in en bild då min tejp är borttagen sedan länge.

Visa ditt rambrott
Silvertejpen sitter där på nya Tektrobromsar vid leverans för att skydda mot skav då bromsen är helt utfjädrad i omonterat tillstånd.

Jag fick silvertejp likadant på mina liknande bromsar, nya i kartong, för inte så länge sen.

Att tejpen sitter kvar hintar väl mest om att cykeln (bromsen) är ny, inte tvärtom.

Visa ditt rambrott
frause skrev:
> Silvertejpen sitter där på nya Tektrobromsar vid
> leverans för att skydda mot skav då bromsen är
> helt utfjädrad i omonterat tillstånd.
>
> Jag fick silvertejp likadant på mina liknande
> bromsar, nya i kartong, för inte så länge sen.
>
> Att tejpen sitter kvar hintar väl mest om att
> cykeln (bromsen) är ny, inte tvärtom.

Bra då var det utrett.

Visa ditt rambrott
Hade du hjälm eller var du barhuvad? Ser ut som du inte hade hjälm med tanke på såren i pannan, ansiktet hade nog sett likadant ut ändå.

Krya på dig, hemsk jävla olycka på en ny hoj, usch.

Tillbaka
Topp