Visa ditt strava KOM fail :(

Arsozath

Aktiv medlem
Som rubriken säger. Visa när du sumpade ditt KOM riktigt hårt. Här är mitt:
KOM_FAIL.jpg

Varit förkyld ett tag så jag var tvungen att stanna och vila lite på toppen medan mina lungor försökte ta sig ut genom halsen. Trodde segmentet tog slut på krönet, men icke sa nicke och KOMet gick upp i rök. :(

Arsozath sa:

Varit förkyld ett tag så jag var tvungen att stanna och vila lite på toppen medan mina lungor försökte ta sig ut genom halsen. Trodde segmentet tog slut på krönet, men icke sa nicke och KOMet gick upp i rök. :(

Jag beklagar och lider med dig

Kikon sa:
2 olika försök i en liten backe. Vadå fail?

Nää. Jag försökte en gång. Jag är den svarta linjen. Allt under är bra, det betyder att jag var snabbare. Att den lila linjen gör ett halvt hakkors beror på att jag efter krönet stannade, la ner cykeln, drack lite vatten, hostade och gick och pissa. Sen tog jag upp cykeln och fortsatte. Failet låg i att jag var först upp, men stannade 10 meter från stoppet. Detta gjorde jag enbart för att jag skulle vända och köra ner för backen igen. Även detta failade, då samma stopp förstörde starten på det andra segmentet. Men det var neför och det suger jag på, så det är skitsamma.

Bengt-re sa:
Arsozath sa:

Jag beklagar och lider med dig

Tack! Precis vad jag behöver. Lite medlidande.

Arsozath sa:
Kikon sa:

Nää. Jag försökte en gång. Jag är den svarta linjen. Allt under är bra, det betyder att jag var snabbare. Att den lila linjen gör ett halvt hakkors beror på att jag efter krönet stannade, la ner cykeln, drack lite vatten, hostade och gick och pissa. Sen tog jag upp cykeln och fortsatte. Failet låg i att jag var först upp, men stannade 10 meter från stoppet. Detta gjorde jag enbart för att jag skulle vända och köra ner för backen igen. Även detta failade, då samma stopp förstörde starten på det andra segmentet. Men det var neför och det suger jag på, så det är skitsamma.

Det du behöver är en Garmin GPS med live segments... ;-)

NLC sa:
Arsozath sa:
Kikon sa:

Det du behöver är en Garmin GPS med live segments... ;-)

Det är det jag har, men hade inte stjärnmarkerat segmentet :(

Arsozath sa:

Fail faller ju på den som skapat segmentet. Massvis segment som är bedrövligt dåligt skapade, med massa platt före och efter backar med. Kanske de som skapat dem använt mobiler som reggar var femte sekund eller nåt, och inte kommer närmare än så. Men mest tror jag det beror på att folk är slarviga.

Någon form av community funktion där man kan rösta upp bra och ned sämre segment hade varit önskvärt. Ett visst antal minusröster och segmentet blir "privat"

Om tillräckligt många väljer hide på ett segment så blir det väl hidden default iaf? Så har jag fattat det. ..Men jag gillar din idé ännu mer.

Ja, jag tror att det hade varit nyttigt med lite mer kontroll på var och när (publika) segment skapas för att stävja alltför vildsinta KOM-försök. Som att ha någon form av lokala "gate keepers" som hjälper till med att granska tveksamma segment och sålla bort det värsta. Lite högre krav på grunddatats (o)noggranhet för att skapa nya segment hade också varit önskvärt.

På gårdagens runda kom vändningen med i segmentmatchningen, +25 sek på 4 minuter var svårt att ta igen men eftersom jag även med "rätt" matchning kommit någon sek efter KOM så var det väl ändå bara en halvfail.

PR på detta segment är 6:19 (med min race mtb) körde på 10:35 med min fatbike med 0.45 bars lufttryck i däcken......?

Bilagor

• image.png
    image.png
    32 KB · Besök: 19

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp