Visa era racers!

mickeh

Ny medlem
Visa era racers!
I rent egosyfte startar jag denna tråd för att få se bilder på snygga racers då jag ska köpa ny. Man vill ju ha lite smakprov på schyssta åk!

giant2.JPG

Visa era racers!
Bianchi oskar: det är en mtb med slick, ingen racer! :D var är 28" hjulen? var är bockstyret? var är racer-kasetten?

snarare en mani att visa upp sin hojj över allt. 99% av alla användare här vet redan hur den ser ut :D

Senast redigerad av en moderator:
Visa era racers!
Bianchi oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Baltazar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > skaffa glasögon! :D:D
>
>
> glasögon är för folk med nedsatt syn!!
>
> MVH oskar olsson
>
> päronsoda är gott!
> ----------------------
>
>
> <10500gr Bianchi Tycoon 5800 '00

?? ja, om man t.ex. har svårt att se skillnad på bockstyre o mtb styre :D
har sagt det förut o säger det igen, du borde sälja din bianchi o köpa en racer :D:D då skulle du inte behöva inbilla dig att du hade en racer heller :D skulle passa dig skitfint.

Visa era racers!
Baltazar skrev:
> Bianchi oskar skrev:
> -----
> > Baltazar skrev:
> >
>
> > -----
> > > skaffa glasögon! :D:D
> >
> >
> > glasögon är för folk med nedsatt syn!!
> >
> > MVH oskar olsson
> >
> > päronsoda är gott!
> > ----------------------
> >
> >
> ?? ja, om man t.ex. har svårt att se skillnad på
> bockstyre o mtb styre :D
> har sagt det förut o säger det igen, du borde
> sälja din bianchi o köpa en racer :D:D då skulle
> du inte behöva inbilla dig att du hade en racer
> heller :D skulle passa dig skitfint.

om du hittar en OANVÄND (nöjd?) Bianchi XL ev-2 från 2000 (en motsvarande till min bianchi) för 12500 så kan jag köpa en sån... ;)

edit: jag är en slarv... :P

Visa era racers!
imsoja skrev:
> Herregud, vilken tråkig tråd, racers är inte ens
> roliga att se på

Word! Racers är trista och ensidiga. Dessutom ser de anorektiska ut. Fast det går ju att få till en hyfsad träningsmaskin utan att behöva ruinera sig på kuppen, till skillnad från MTB. (Och om jag skulle få en gratis racer skulle jag nog tacka ja... *s*)

Oskar, mfl -> Jag har hört vissa kalla just mtbs ombyggda för vanlig väg för "miniracers", fast med stel framgaffel då. Riktigt behändiga små saker om man bara vill förflytta sig ganska snabbt inne i stan, tycker jag. :-) Och de är ju mycket "piggare" än riktiga racers, perfekt när det är mycket trafik och så och man måste bromsa och accelerera väldigt mycket.

Visa era racers!
Om man nu tycker racers är tråkiga, varför ens läsa tråden och gnälla? Smaken är ju bekant som baken ;) Jag läser sällan om dirt/bmx/dh/mm, och än mindre gnäller jag om det...

Wilier:
Snygg! Vart inhandlar man en Wilier(inte dig;-) ) till vettigt pris?

Visa era racers!
smurfrox skrev:
> Oskar, mfl -> Jag har hört vissa kalla just
> mtbs ombyggda för vanlig väg för "miniracers",
> fast med stel framgaffel då. Riktigt behändiga små
> saker om man bara vill förflytta sig ganska snabbt
> inne i stan, tycker jag. :-) Och de är ju mycket
> "piggare" än riktiga racers, perfekt när det är
> mycket trafik och så och man måste bromsa och
> accelerera väldigt mycket.

jag ska sätta stel gaffel på den :) och kankse en SLR sadel, sen ser den nog rätt racig ut :P

aja, får väll bidra med en ultra snygg och ovanlig trekracer som bara finns 2st i sverige och 500 i hela värden, juho har en av dom, nr 436 av 500 ;)

DSC00857mini.JPG

notera lances atograf på planchen vid framnavet! han har btw myckeeeet lance prylar i den hönan :D

edit: en till!

DSC00859mini.JPG

Visa era racers!
erol/frost skrev:

>
> Baltazar: En Ale-In-A-Can SilkRoad. Grymt ovanlig
> velicoped på dessa breddgrader. Hur fungerar
> gaffeln?
>
> -----

hehe, jo, har bara ett en annan hojj med sådan gaffel. gaffeln funkar faktistk riktigt bra, när den är på så visst rör den sig lite av pedalrörelser, men samtidigt så undrar man ibland om man har punka när man kör över kanter osv. det är ju bara 15 mm, o man tänker inte på att den sitter där förän man låser den, då blir den stum som fan, o man känner varenda gruskorn i vägen, varenda gruskorn känns som en stor sten :D:D men då rör den sig inte en mm. det är då man förstår hur mycket gaffeln gör.

köpte den för några år sedan av en han som har snakebike, han var sponsrad av cannondale då det begavs sig med denna hojj 1996 :D:D köpte den för en 4 år sedan.

Visa era racers!
mickeh skrev:
> Om man nu tycker racers är tråkiga, varför ens läsa tråden och gnälla? Smaken är ju bekant som
> baken ;) Jag läser sällan om dirt/bmx/dh/mm, och än mindre gnäller jag om det...
>
>
> Wilier:
> Snygg! Vart inhandlar man en Wilier(inte dig;-) ) till vettigt pris?

Du handlar dom bäst här http://www.cykelmagneten.se/, han tar in dom i sverige. Hemsidan är inte helt up to date så ring om det är något speciellt du söker. Tittade på en svart LeRoi i lördags, började nästan gråta.
Ja smaken är ju för övrigt väldigt delad, men att tycka racercyklar är generellt fula är att tycka cyklar är fula, Birgitta Dahl sa att bilar var fula å se hur det gick.

Visa era racers!
Fick den gratis av morbror, tog mig till jobbet imorse i varje fall. Ska SS:a den då vägen till jobbet är platt som en tjockpannkaka.

Har skruvat dit 959-pedalerna och tagit bort ventilhattarna men ramen är fortfarande för stor ;)

030719%201155%20DCP_7301%20Racern%20klar__scaled_640.jpg

Visa era racers!
TnT
Bakbromsen på framsidan?! Är det för att få bromsvajrarna på samma sida ramen? Eller blir den snabbare, snyggare och mer aerodynamisk? Eller kanske bara inget..?

Visa era racers!
the_TnT skrev:
>
> Har skruvat dit 959-pedalerna och tagit bort
> ventilhattarna men ramen är fortfarande för stor
> ;)
>

Bra, då är allt som det ska. Hade ramen blivit lagom efter den behandlingen hade jag behövt säga:
"Oj, det var konstigt!"

Visa era racers!
Rickard.v skrev:
> URSÄKTA men det forum heter HappyMTB av en speciel
> anledning! Det handlar om MTB!!!!!!!!!!!!!!

Du har inte varit här så länge va?

Visa era racers!
Snyggt, Calle!

Något åt det hållet kommer min ss att se ut också!
Fast jag kommer att ha rakt styre och svart gaffel på min Rauler.

Visa era racers!
Rickard.v skrev:
> URSÄKTA men det forum heter HappyMTB av en speciel
> anledning! Det handlar om MTB!!!!!!!!!!!!!!

Du vet väl inte hur jag använder den där, eller? ;)

Visa era racers!
SebbeK skrev:
> Snyggt, Calle!
>
> Något åt det hållet kommer min ss att se ut
> också!
> Fast jag kommer att ha rakt styre och svart gaffel
> på min Rauler.

Svart gaffel har jag också funderat på. Det skulle nog framhäva komponenterna bättre. Helsvarta däck blir det nog när plånboken tillåter också.

Rakt styre vore nog klart mer användbart men jag tycker det är rent och snyggt nu så jag får nog lida de få kilometer den kommer att rulla.

:)

Visa era racers!
SebbeK skrev:
> Är det en gammal bild?

Gammal bild.

freddan skrev:
> Bakbromsen på framsidan?!

Höhö. Oops :)

Tänkte inte så noga när jag monterade det där gissar jag. Måste ha något för att ta blickarna från min dåligt lindade styrlinda.

Får väl flytta på den när jag mekar med härket nästa gång. Kanske ska våga mig på att sänka styret lite också, fast det är skönt att sitta upprät.

Visa era racers!
Snygg Humlebaek, men annars har jag hört talas om att denna cykeln är snabbare...:P

IMG_0101.JPG

//Ola

Visa era racers!
Det blir nog en Giant till, de är svåra att motstå... Men denna gång får jag nog leta beggat, annars får jag sova i källaren. Tror inte frun uppskattar ett nyköp till efter min EPIC S-works från i fjol... ;)

Tillbaka
Topp