Visa hur din cykelverkstad ser ut...

Tavlan.

Jag letar efter något lämpligt och har problem med måtten. Idealiskt ska tavlan vara max 460 mm hög och 830 mm bred. Den kan vara lite bredare.

Jag var och kollade på biltemas i går de har en dät måtten är ok, men jag är inte övertygad om krokar och så på den.
Min tavla är som integrerad i den här möbeln:

Tavlan.

Jag letar efter något lämpligt och har problem med måtten. Idealiskt ska tavlan vara max 460 mm hög och 830 mm bred. Den kan vara lite bredare.

Jag var och kollade på biltemas i går de har en dät måtten är ok, men jag är inte övertygad om krokar och så på den.
450x1000 mm på denna.
896x480 mm:

Spånskiva, måla den i valfri färg. Sätt spik/skruv krokar på valfri plats.
med lite fantasi slipper man köpa för mycket onödigt krafs och kan spendera på cykeln istället :)

Har en rätt stor träskiva med en massa spikar, krokar hylshåłlare mm. Känns ganska bra precis när man ställer i ordning allt. Ett antal nya verktyg senare så är det trångt och kaos samtidigt som man inte orkar göra om allt.

Har en rätt stor träskiva med en massa spikar, krokar hylshåłlare mm. Känns ganska bra precis när man ställer i ordning allt. Ett antal nya verktyg senare så är det trångt och kaos samtidigt som man inte orkar göra om allt.
Jag har kört blåa verktygstavlor "överallt", och har för avsikt att sätta upp bivaxad mdf-skiva med mässingskrokar när jag vet att verktygssamlingen är fullständigt komplett. Utopi.?

Mjo... Fast för tillfället är det kaos trots att det är nystädat och det bara står 3 cyklar där inne för tillfället. Ska se om jag vågar knäppa en bild för att balansera alla "utställnings verkstäder" lite :)
Våga!?

Själv har jag inte mer plats på någon vägg att smälla upp nånting fastän behovet finns.?
IMG_2451.jpeg
Inget utställningsverkstad här inte.

Visa bilaga 511817
Skönt med plats för service när säsongerna går i varandra. Barmark och cykling vid kusten och skotersäsong inåt landet på högre höjd i slutet av mars 2021.Visa bilaga 511793
Är inget vidare på att ha städat men Julas inredning för garage är bra. Bilarna står inne varje dag så dom får jag köra ut innan det blir plats för något annat.
IMG_0265.jpeg
IMG_0629.jpeg

Skotern är numera vit/röd och ett gym har tillkommit. Inte är det särskilt städat heller..

Tack ?
Ha på en cykelfilm medans man mekar lyfter humöret de gånger mekandet är påtvingat.
Nu kommer nästa steg i Operation Tokröj, och det är röran som skapdes när arbetsbänken tömdes.
"Jag vet exakt var allting är för jag lade allting överst"
-Kråkan
?
Det gör Metallica också ?
Lycka till med röjningen !

Garage inc. vore det givna valet om det inte vore för att den skivan låter som när jag tappade verktygen... Mekplats åt cyklarna får istället fixas i ordning till tonerna av Nothing else matters.

Skulle jag kunna få be om förslag på belysning att ha i den hyllan så att jag kan stå och greja lite där. Ledlist, ramp eller nåt.

IMG_4096.jpeg

Skulle jag kunna få be om förslag på belysning att ha i den hyllan så att jag kan stå och greja lite där. Ledlist, ramp eller nåt.

Visa bilaga 740129

En tanke iom att avståndet från belysningen till din arbetsyta är förhållande vis nära så hade jag föredragit en dimbar belysning. Jag har dålig koll på vad det är rimligt att betala för en belysning men jag tycket att Ikeas bänkbelysning är smutt. Den bygger inte mycket på höjden heller. Jag använde den senast jag byggde ett kök och var nöjd. Se: https://www.ikea.com/se/sv/p/mittled-led-ljuslist-foer-koeksbaenk-dimbar-vit-60528584/

Just det, dimma vill jag kunna. I dom flesta rum har jag Philips HUE lampor Tänkte inte på att dessa kanske finns som led-list som går att använda. Får titta på det i norgon.

Eluttag finns i nederkanten av väggen som hyllan står vid.

Funderar på att bygga ett hus åt alla cyklar som eventuellt också kan få rymma en bil + lite annat. Nån som har byggt hus och tänkt mycket kring cykelverkstad och förvaring? Tänker på dimensioner, dörrar, m.m.

Tillbaka
Topp