Vissa åker till himlen, andra till Götelaborg, nu med schema...

Jag ska kila ner på CityPub nu och reka läget inför imorgon. Jävlar vad jag kommer rippa baren!

Måste köpa solskyddskräm! Då kanske det kommer regn, annars kan man ju åka nån annanstans än Blöteborg för att cykla! ;)

cactuz skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ska kila ner på CityPub nu och reka läget
> inför imorgon. Jävlar vad jag kommer rippa
> baren!

Imponerande att reka ordenligt Cactuz, så gör ett riktigt proffs! Testa gärna hur mkt promille man kan ha utan att bli nekad att köpa i baren och innan man blir utslängd. Sånt är bra att veta.
Ska ta en whiskey nu och skrämma bort förkylningen så jag orkar spendera lite pengar imorgon på City pub.

Ja det är riktigt snyggt!

Trevligt att träffa massa nya människor på en underbar men sjukt jobbig ride idag. :P

Hur ser det ut under morgondagen? Jobbar ju under dagen men pushbike är sjukt aktuellt.

shit vad mycket inlägg!
orkar ju inte ens läsa hälften. Har ni cyklat något ännu?

Jag var i vallåsen förra helgen och fick en axel ur led. Har hållt mig lite lugn sedan dess eftersom jag inte vill förvärra skiten.
Idag tänkte jag och en kompis dirta ifall det inte blir sämre väder. Först måste jag dock jobba....

thompa skrev:
> Imponerande att reka ordenligt Cactuz, så gör
> ett riktigt proffs! Testa gärna hur mkt promille
> man kan ha utan att bli nekad att köpa i baren
> och innan man blir utslängd. Sånt är bra att
> veta.

Av erfarenhet så vet jag att man brukar ha ganska goda marginaler på CityPub (eller så har de helt enkelt lärt sig att ha ovanligt mycket överseende med just mig).
Provsmakade ett gäng Maredsous igår för att kontrollera kvalitén, som vanligt blev det godkänt.
Drog dessutom i mig en revbenstallrik, vilket rekomenderas varmt för den som är hungrig.

Noteras bör att man på CityPub ej serverar "stor stark", så de som söker 29-kronors blaskig öl bör söka sig till Andra Långgatan istället.

Och om man som Percy sitter i baren och hänger för länge utan att dricka något riskerar man att få ett hopskrynklat kvitto kastat på sig och kommentaren: "Det här är ingen jävla värmestuga".

Välkomna i afton!

Nu är det ju i senaste laget iom att ni planerar att vara på puben redan 20:00 men om vi kan skjuta det en timme så skulle det vara aktuellt med ett par åk för skojs skull på Gärdsås-kullen.

Jag slutar inte fören 18 så jag är på plats 18:30, kullen är lätthittad och spåret väl synligt så vill ni dra dit tidigare är det inga problem. Vill ni inte så har jag plats för ytterligare 4 cyklister och cyklar i min bil.

Anledningen till att jag uppmanar till just Gärdsås-kullen idag är att den är sjukt torr. Det fanns tidigt i våras ett surhål på hela banan men det har torkat ut sedan länge, resterande bitar är så dammiga att de är hala. Därmed borde den vara fin att köra på nu efter allt regn. :)

Det ligger precis utanför Kortedala och kullen precis ovanför fotbollsplanerna i kortedalavallen.

Om ni nu vill kan ni få närmre beskrivning under dagen, restid är 5min bil eller 20 min cykel ifrån Franssons.

Jag måste bara få skriva av mig lite av besvikelsen nu.

Här trodde man att Monglo skulle dricka öl som iaf en halv karl (med de musklerna liksom), men så här i efterhand kan man bara konstatera att hon drack sämre än t.o.m. Ville.

Ville fick jag iaf höra ryktesvägen att han tydligen hade druckit en öl innan jag dök upp på CityPub.

Äh vad är det här nudå, här åker man hem iförtid och direkt så får man höra sån här saker. Ville och Maria, ni får en chans till ikväll.

Tyvärr så var jag ju tvungen att åka hem i förtid men jag måste sägga att det var väldigt fina dagar i Götet, både Delsjön och slickrocksen bjöd på fina flowiga stigar och en hel del crux. Och vilket mottagande sen då när vi kom till Franssons i torsdags och det stod 30 göteborgare och väntade, skitkul!

Tack alla göteborgare som tog emot oss bra och visade fina stigar, och ett extra tack då till cjmax som fixade bra boende och Orange och Leo för den fina guidningen. Goa gubbar allihopa!

cactuz skrev:
> Ville fick jag iaf höra ryktesvägen att han
> tydligen hade druckit en öl innan jag dök upp
> på CityPub.

Den ölen var säkert alkoholfri....

bjorre skrev:
> cactuz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ville fick jag iaf höra ryktesvägen att han
> > tydligen hade druckit en öl innan jag dök upp
> > på CityPub.
>
> Den ölen var säkert alkoholfri....

Ja eller fylld med pulver av något slag:-)

Ingen mer cykling idag...

Nu är det grillning som gäller:
Plats: Bagaraegårdsgatan 9: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=bagaerg%e5rdsgatan+9a
Tid: 19 å framåt
Medtag mat, öl, helst nåt att äta på, extragrill om möjligt och sjukt bra historier från helgens cykling.
Nummer i profilen.

Bild-14.jpg ht=532

Kan någon av stockholmarna i exil ringa mig ASAP, tack. Lennart har ett jobb ;)

0708 47 57 84

Hade det varit 3 års sen hade jag kommit och grillat ner hela stället med en eldkastare! Men jag e för gammal, för trött och to fucking blind!!

Hejhopp! Här kommer lite bilder från kvällens grymma grillfest mega deluxe hos 0range:

100_3235.jpg ht=544

100_3237.jpg ht=544

100_3239.jpg ht=725

100_3240.jpg ht=725

100_3242.jpg ht=544

100_3244.jpg ht=544

100_3245.jpg ht=544

100_3246.jpg ht=544

100_3247.jpg ht=725

Grymt kul att träffa alla trevliga Stockholmare! :-) Söndagen är kvar och det pratades om Kallebäcksdirten som sista anhalt innan de skulle styra kosan hemåt. Så passa på och hoppa runt lite där imorgon om ni inte har annat för er. Kör hårt!

/Leo

0range skrev:
> *Klipp-klipp!*
> Medtag mat, öl, helst nåt att äta på,
> extragrill om möjligt och sjukt bra historier
> från helgens cykling.

Ah, jag hade ju kunnat komma med rickshaw-kantinen, men jag hade bättre för mig: Städa ur svärmors lägenhet!

*Snyft...*

Jag känner mig kraftigt kränkt av dessa grillbilder.
Ser att ni invigde Lennarts nya grill oxså.
Ja, ja vad är en bal på slottet.

Snyft.

Leo skrev:
...
> Grymt kul att träffa alla trevliga Stockholmare!
...
Dalmasarna var rätt jobbiga va?

Nu vill jag veta, vem kränkte vem? Är Ville snabbar än Leo och Orange. Vem fick minst antal fotisättningar?

s skrev:
>
> Nu vill jag veta, vem kränkte vem? Är Ville
> snabbar än Leo och Orange. Vem fick minst antal
> fotisättningar?

Danne var i alla fall näst sämst... :-)

/CJ

Oscar skrev:
> shit pommes va din sås va stark hoho

O va gjorde DU inatt, Oscar?!

--D

lachamello skrev:
> Oscar skrev:
> -----
> > shit pommes va din sås va stark hoho
>
> O va gjorde DU inatt, Oscar?!
>
> --D

satt mest på toa kan jag erkänna

lachamello skrev:
> Oscar skrev:
> -----
> > shit pommes va din sås va stark hoho
>
> O va gjorde DU inatt, Oscar?!
>
> --D

Kan det ha kommit med en flarra sudden death? -den gör garanterat jobbet :)

Atlas skrev:
> lachamello skrev:
> -----
> > Oscar skrev:
> >
>
> > -----
> > > shit pommes va din sås va stark hoho
> >
> > O va gjorde DU inatt, Oscar?!
> >
> > --D
>
> Kan det ha kommit med en flarra sudden death?
> -den gör garanterat jobbet :)

En biff marinerad med rikliga mängder dessutom... Glad att jag inte smaka

Tänkte sätta mig och kolla igenom alla trådar med bilder nu. Men det lär ju ta ett tag så jag börjar med att tacka för en riktig superhelg!! Grymt kul att få testa stigarna som det skrivs om. Måste nog sätta upp Blueberry trail som min nya favorit alla kategorier. Djävligt synd att den ligger så långt hemifrån bara... Jag tyckte Björns spontana "djävla Göteborgare - t.o.m. deras grusvägar är roliga!" på slutet av Vättleturen sammanfattade intrycken ganska bra (förutom att den inte inkludera uppslutningen, både torsdags och lördagsturerna toppar nog min happy ride-lista i antal deltagare).

Särskilt tack till Ulrik/Orange som utöver att ordna grillning glatt ställde upp som fadder åt oss hotellbor!

Puh, äntligen blev man av med dessa hälsogurus och svettos till Stockholmare. Äntligen kan man släppa ut magen å återgå till den normala Göteborgska sloppy stajlen.
Fasen va jobbigt att i 4 dagar upprätthålla "göteborgs-imagen" att vi kör som fasen och orkar hur mycket som helst. Så för att fira så kommer här nu receptet på kvällens middag alá cjmax och 0range, långt ifrån kvarg, bönor, grönsaker och andra nyttigheter.

Pizza tre formaggio chicken onion bacon
(för 2 personer)
Tag ett styck Pizza kit från förslagsvis Lidl (innehåller deg och tomatsås)
1 st Kycklingfilé stekt i bitar
1 paket Bacon
400g riven ost, förslagsvis Grevé, Präst, eller vad som faller i smaken.
120g Mozzarella
100g Feta ost
1 st hackad lök
Övriga kryddor/örter/stark sås (typ Blair´s Mega Death eller Dave´s Gourmet Temporary Insanity hot sauce)

Fixa en pizza enligt eget önskemål av ovanstående ingredienser.
Se förslag nedan (två olika presentationer).

ResizeofIMG_2273.jpg ht=544

/CJ

cruxet skrev:
> Ha ha ha... Det där visste vi väl hela tiden:-)

He he, tack för osten!

/CJ

Mmm kvalitetssås hör jag! Daves insanity är just nu på paletten, hot hot hot ;) Grymt att ni verkar ha haft det så bra!

Oj nu blev man sugen på pizza! Tips är att lassa in den på en het plåt, fint när man har mycket geggiga ingredienser.
Så tråkigt att jag har varit dödsförkyld hela helgen, buhu buhu.

Jafan,..då var man hemma då! Shit vilken helg!!

Tack Orange, Leo och trailmaster för guidning av alla stigar med helt klart yppelig kvalité!!

Orange igen för grillfesten, alla som dök upp på riderna!. Shit vad många ni var!, Räkna med fler happuturer startade av mig i vid franssons i framtiden..=D

Kul att se lite ansikten på er, även om jag inte kan alla namn än.

Kul med Leo och hajtand som grillade mig gott i alla fina uppförsbackar!, Tur att ni inte e riktigt lika vassa nerför så en stackars nollåtta får andas lite..=D Många roliga fighter i skogarna!

Och så självklart. Göteborgs näst sämste göteborgare, Cjmax!...Tack för ett att vi fick bo i din lya. Grabbarna som valde hotellet gjorde ju helt klart bort sig!

Det var en höjdarhelg, det gör vi gärna om! :-) Vi ska nog ta oss upp till Stockholm igen också, blir troligtvis efter semestern i augusti.

Körde ni nått i Kallebäckdirten och/eller Lerums BMX-bana?

/Leo

Ett gigantiskt tack till alla goa gästfria Göteborgare!!!

Det har varit en fantastisk helg fullspäckad med tekniska, stökiga, snabba, stundtals farliga och helt hysteriskt roliga stigar! Göteborg är verkligen ett stigmecka utan dess like. Vi stackars 08-or insåg snabbt att vår hemmaterräng är platt som en våffla i jämförelse. Benen har bokstavligen stått i lågor under många av klättringarna.

Ett särskilt tack till våra guider Leo, Orange & Trailmaster för deras "Greatest trailhits", samt till Orange & Cjmax som särskilt tagit oss vilsna Stockholmare under sina trygga vingar.

När de övriga styrde kossan hem mot huvudstaden kände jag att jag inte riktigt var klar ännu. En karta grävdes snabbt fram och jag lallade runt solo i Ängården ett par timmar innan även jag var tvungen att bege mig. En god del av hemresan har ägnats åt att fundera ut vilka stigar vi ska bjuda på när det är vår tur att få hembesök av Göteborgarna senare i sommar. Jag har några ideér...

IMG_0594.jpg ht=503

En liten nedförslöpa i Ängården

IMG_0600.jpg ht=480

Ett stycke skotsk hed importerades samtidigt som förnamnet Glen.

Senast redigerad av en moderator:
Stort tack för det varma välkomnandet, de grymma stigarna och det faktiskt riktigt skapliga vädret!
Allt var sjukt bra och Stockholmsterrängen kommer nog inte vara sig lik efter alla dessa klättringar som ni plågade oss uppför.

Ett extra stort tack till Orange som av bara farten lyckades bli Stockholmsfadder unde helgen ;-)

/C

Stämmer in i hyllningskören, snacka om att känna sig välkommen! Tack guiderna, tack Cjmax, tack Göteborg!

Tillbaka
Topp