vit sadelstolpe ? eller inte..?

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
ska börja fixa framgaffeln snart, tänkte jag skulle göra detsamma med stolpen också.. alla r3:or jag har sett är svarta..

Orginal:
PICT0329.JPG ht=459

Vitt/svart:
PICT0329copy_2-Copy.jpg ht=461

Vitt/Vitt:
PICT0329copy.jpg ht=460

Synpunkter ?

sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> here it comes

Nej.

Vit gaffel, ja men behåll svart stolpe och stam. Det framhäver ram + gaffel samtidigt som sadel och styre ser ut att frigöra sig från cykeln. Helvitt blir för mycket.

c.jpg ht=459

Senast redigerad av en moderator:
Svart styrstam och stolpe tycker jag är snyggast. Med detta är vit gaffel ok. Personligen skulle jag dock välja svart gaffel.

När jag tittar igen skulle jag kunna tänka mig att "balansera" en vit gaffel med svart styrlinda. Reglagen är ju vita så det skulle se fin-fint ut ;-)

Du har inte funderat på vita pedaler till det där? Jag tycker att den kromade varianten skär sig lite mot resten. Svarta framklingor kanske kan va ngt också?

Jag har nu färgkombinationen som på bilden (det finns en nyare bild i "Snygga hojar"-tråden med lite andra komponenter i samma färger, men färgerna syns bättre här).

Till nästa säsong kommer det nog bli de genomskinliga Hudz-gummina och sen vet jag inte riktigt med styrlindan. Kanske vit, men andra färger kan nog funka de med. Annars har Fizik en trevlig vit styrlinda som faktiskt håller sig vit. Den är dock inte så tjock så ha nåt mer under lindan ovanpå styret och i bocken (typ bitar av gammal korklinda eller liknande).

edit: nu med fler bokstäver inne i orden

Bilagor

• _P1020322.jpg
    _P1020322.jpg
    114.8 KB · Besök: 17
Vitt är så opraktiskt på vintern.. Man syns så dåligt i trafiken.
Finns där ingen lokal grafitti-förening du kan låna ut cykeln till? Sprid lite gläääädje, mjuka upp stämningen lite i cykelförrådet. ;-)
1,3 och 4 såg väl trevliga ut allihopa? Inte svart sadel!

Håller med s och GöranH: Vit gaffel men resten som det är. Du kan oavsett inte byta till svart linda, är ju inte snyggt alls.

captain8track: Vad är det för ram? Trodde först det var en GT men länkaget stämde inte alls. Ser inte så ny ut iaf utan skivfäste och så felvänd styrstam.

Hmm... det kan som sagt bli för mycket vitt. Jag gillar t.ex de röda detaljerna på min hoj som ger hela ekipaget lite mer liv. Förutom jag själv då, men jag är ganska livlös i slutet av rundorna ändå.

Tjena!

Hakan F, Serfas har grymt gel att lägga under Fiziks lindor.. Finns hos din välsorterade LBS, annars får dom beställa från Garage24..

Fizik har ju ett eget set med linda och gel, men jag vet inte om den finns i vitt. Vilket jag hade kunnat kolla upp innan jag skrev det här, men inte orkade.

cerro skrev:
> captain8track: Vad är det för ram? Trodde först
> det var en GT men länkaget stämde inte alls. Ser
> inte så ny ut iaf utan skivfäste och så
> felvänd styrstam.

jodå det är nån britt som löpt amok, en GT RTS-1 ska det vara det där, fattar inte varför han lackat styret vitt...

Men vit sadelstolpe ser rent ut.

Johan_ skrev:
> Ingen som har en bild på en använd vit cykel
> där man inte kan se att den är vit?
>
> /Johan

nej nej... vita cyklar ska man inte faktiskt använda. Då är de ju inte vita längre.

hakanf: Klart man ska använda vita cyklar. Min vinterhoj är ju vit. Kolla in Dagens Bildtråden eller något där man kan se Källis vita hoj med.

Johan_: Välkommen till valfri crosstävling nästa år eller i år i Danmark och andra länder som kör cross fortfarande. Beneluxländerna t.ex. går det en massa vita crossar i leran.

skoja ju... min hoj är ju bevisligen vit, och det var nära att det blev en vit vinterhoj också. Så man kan känna sig som en snöninja eller nåt. Det bidde dock en Uncle John på Planet X-rean och den ska byggas ihop nu i veckan tänkte jag (lär få den på måndag).

Little Stereo skrev:
> Vita hjul ? :-) T

Yes, vuelta har ett par högprofilshjul med vit fälg och aeroekrar också vita. Iofs ej carbon
men vitt är det.

Man kan få sina nya Lightweight specialmålade om man vill (nav, ekrar och fälgar), och kan då naturligtvis välja helvitt. Ingen färg på bromsytan dock, så där blir det svart.

Nu börjar det likna nått, Sebbe.
En honungsfärgad Brooks och ett par Jula-flaskor så är den fulländad:)

Fast är det så praktiskt med vitt?
Det näsblod du får när jag spurtar ner dig i nån backe kommer att synas extra mycket;)

Ifrån början med vit gaffel såg den lätt ut, så mycket vitt blir bara för mycket och ser klumpigt ut. Dumt att dölja en så fin Dedastam med vit färg med och hjulen ser och är ju lätta och så bör det vara. Ett Recordvevparti döljer man inte heller, snyggare att skriva Shimano på de då.

Tillbaka
Topp