vita däcksidor

jern_is

Medlem
vita däcksidor
Har varit FÖR fåfäng. Köpte nya däck till racern. Köpte med vita däcksidor. Har varit ute och kört i regn och rusk och nu är dom inte så vita längre. Någon som har tips på hur man för dom vita igen? Det är ju ändå snyggast om vita däcksidor är just vita!

vita däcksidor
Jag har gula däck och de blir alltid gulskitgrå när jag kör i torrt väder, men när det regnar blir de blanka, gula och fina igen.

Det går inte bara att tvätta dem?

vita däcksidor
Kemiskt ren bensin. Finns i de flesta livsmedelsaffärer.

683300.jpg

vita däcksidor
Avfettningsmedel, sånt du köper till bilen funkar. Har även testat sånt man sprayar fönster med och det går också bra, bara det löser fett!

Sen blir de gärna fulare och fulare med tiden men ce la vie...

vita däcksidor
Tack för all tips. Avfettning verkar inte funkaæ. Ska testa Vim och kemisk ren bensin.
Ser så tråkigt ut med kladdiga däck. Borde sluta med olja. Köra med något annat medel på kedjan.

vita däcksidor
Har nu testat JIF (Vim) och det funkade klockrent. Tillsammans med en svamp och lite vatten så släppte skiten fint.
Vill även tillägga att vita däcksidor är fint... När dom är vita!

vita däcksidor
jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Skärp dig och sluta tvätta dina däck med
> organiska lösningsmedel. Det är fan inte okej.

Beredd att hålla med. Känns ju lite onödigt att hålla på med bensin och skit för att däcken ska se fina ut. Dessutom så löser väl bensin upp gummi.
Skönt att höra att det funkade med jif. Har också funderat på däck med vita sidor till en framtida cykel som jag är sugen på.

Tillbaka
Topp