Vitus Mythique, skillnad på modell VRS o VRX. 2023

Joe111

Aktiv medlem
Hej,

Följande modeller är väldigt likvärdiga i utgångspris. VRX hittar jag flera tester för men inte VRS. Är det värt att vänta in en kommande prissänkning på VRX eller är VRS i det stora hela likvärdig?

Joe

Jag tycker att VRX ser ganska mycket bättre ut. Den har dämpare och drivlina där man har kommit till punkten där uppgraderingarna gör mindre och mindre. VRS har delar som är typ det billigaste/"sämsta" man vill ha för en vettig upplevelse.

Jag tycker dock att du ska överväga 29" istället för 27" så långe du inte är 170>. Det är standard idag på stigcyklar och rullar bättre över stenar och rötter.

Tack!

I svensk valuta kostar de ca 25 000 mot 18 500 just nu. Får hoppas på att de sänker VRX till liknande rabatt nivå :)

Cyklisten har vuxit klart och är 160 cm.

Tack!

I svensk valuta kostar de ca 25 000 mot 18 500 just nu. Får hoppas på att de sänker VRX till liknande rabatt nivå :)

Cyklisten har vuxit klart och är 160 cm.
Då är nog 27" bättre.

Jag tror priserna på bikester är liknande om du vill köpa på svensk butik.

Då är nog 27" bättre.

Jag tror priserna på bikester är liknande om du vill köpa på svensk butik.
Tack

De kostar 26800 och 23500 på Bikster.

Bikester rear Nukeproof till samma nivå som på Chainreactioncycles.com just nu. I och med att de äger Chainreactioncycles så kör de förhoppningsvis samma rea på Vitus i Sverige med.

Tillbaka
Topp