Vitus Rapide VR

Vitus Rapide VR
Hej,
Sitter med köpknappen på en Vitus rapide vr.

Min tanke med cykeln är primärt grusväg/stig. Ibland kunna svänga på något brötigare.
Det som gör mig klyven är att väldigt många inte gillar NX eagle som sitter på cykeln, men däremot en Virus rapide som har SLX, de gillar väldigt många. Hur har ni övriga resonerat?

Är lite tveksam på storlek också, är 178cm och gillar inte när cykeln känns klumpig så en M är väl rätt att gå på antar jag..

Vitus Rapide VR
många skulle ta L men vet att du vill ha en kort så ta en M så klart.
XC är lite enklare för du kan ha en lång stam utan att skämmas.

NX funkar säkert fast man läser att Eagle är lite känsligt.

Vitus Rapide VR
Många som köpt Rapide senaste tiden, så borde finnas hyfsat underlag för storlekar och känsla. Hoppas några kan ansluta till den här tråden och berätta om sina erfarenheter såhär långt. :)

Vitus Rapide VR
Fredrik, kolla tråden som heter "Visa din Vitus", där finns massa Rapide och Rapideägare att fråga. Men det är såklart ett svårt jävigt gäng som kommer säga åt dig att köpa oavsett ;)

SLX funkar grymt för mig, har ingen erfarenhet av NX (eller SRAM alls).

Senast ändrad:
Vitus Rapide VR
fredrik.jansson89@gmail.com sa:
Hej,
Sitter med köpknappen på en Vitus rapide vr.

Min tanke med cykeln är primärt grusväg/stig. Ibland kunna svänga på något brötigare.
Det som gör mig klyven är att väldigt många inte gillar NX eagle som sitter på cykeln, men däremot en Virus rapide som har SLX, de gillar väldigt många. Hur har ni övriga resonerat?

Är lite tveksam på storlek också, är 178cm och gillar inte när cykeln känns klumpig så en M är väl rätt att gå på antar jag..

Jag är också 178 och jag valde en L. Cykeln kändes STOR när jag monterade den men efter första turen så uppfattar jag den inte så. Min första MTB så jag har inte så mycket att jämnföra med men jag tror det funkat med en M för mig också. Har tänkt samma användning som du ungefär.

Tillbaka
Topp