VM 2022 - Wollongong
Nej, efter nästa säsong verkar planen vara: https://www.cyclingweekly.com/news/annemiek-van-vleuten-to-retire-at-end-of-2023Hon lägger väl av efter denna?
Nej, efter nästa säsong verkar planen vara: https://www.cyclingweekly.com/news/annemiek-van-vleuten-to-retire-at-end-of-2023Hon lägger väl av efter denna?
Det ska bli riktigt kul att se vad som händer när hon lämnar juniorgängetImponerande var ju även Backstedt d.y. med ytterligare en utklassningsseger på VM. Dock misslyckades hon tydligen med att följa planen:
Backstedt attacked just 10km into the 67km race, on the first of four laps of the road race circuit, and finished alone after 1 hour 47 minutes and five seconds.
"I planned to attack with a lap to go, or something like that, and I came over the climb the first time and I felt really good"
Källa: https://www.bbc.com/sport/cycling/63018575
När är det målgång i morgon?
Så jag kan planera in mitt eget cyklande .
Nä suger. Så pass att även om om de visar tävlingen så försöker jag änfå hitta någon annanstans att titta. Hur fan kan de inte säga vilka som kom gick fram!?De svenska kommentatorerna är verkligen, hm.
Om man säger såhär. Det märks att de inte kommenterat speciellt mkt.
Där är det nog ett gäng som har ågren efteråt...Vad fan gör dansken och de andra? Varför släppa upp fältet för?
Var nog rätt stumma ben. och ingen vill ju dra igång och sen missa medaljDär är det nog ett gäng som har ågren efteråt...
Känns lite så, hade nog blivit mer intressant om de haft radio.Linjelopp i vm: Det går lite hit och dit och sen drar en Quickstepcyklist ifrån och kör solo in i mål.
Håller med. Det räckte ju med att slå på TV:n och titta 10 sek med 70 km kvar för att förstå hur det skulle gå. Trots brist på radio kan jag verkligen inte förstå hur övriga länder kan släppa iväg en grupp med Remco med över två minuter. Måste ju ha varit den cyklist i hela startfältet man (förutom Belgien) minst ville ha i en utbrytning. Fanns ju inte en chans att han skulle missa guldet. Tråkigt för tävlingen med brist på spänning men sjukt välförtjänt segrare.Inget ont sagt om Remco men när man sett honom göra den där typen av solokörningar några gånger så försvinner spänningen i loppen när han får lucka på det sättet och marginalen till klungan är så stor som den är.
Var ju ett skede där klungan plockade ordentligt ffa i uppförsbacken och gapet till utbrytargruppen var nere på typ 1.10. Då kändes det som att det kanske skulle kunna bli spänning, men sen drog det ju iväg upp över två minuter snabbt igen och då satt jag bara och väntade på att Remco skulle gå solo.
Sen blev det ju lite fajt om andraplatsen med några lite skumma ageranden, t.ex. av Eenkhoorn som i alla fall jag har svårt att förstå varför han inte körde för allt han kunde när han passerat andragruppen på sista kilometern. Inte alls säkert att det hållit till mål, men så som han nu körde fanns det ju knappt ens en chans att han skulle ta medalj.
Verkligen på bägge👍. Tråkigt för tävlingen med brist på spänning men sjukt välförtjänt segrare.
Gissar en stund efter punkteringen, sista jag hörde rapporteras efter det var att han låg drygt 6 minuter bakom.När klev Ludvigsson av?
Ja och undvika knuffa omkull småflickor om kvällarna uppenbarligen.Skaplig kapacitet iaf och vilket år det kan bli nästa år om MVDP kan ge fan i mtb och hålla sig skadefri
Ingen aning om hur hotellet ser ut och om hotellpersonalen var medvetna om problemet. Säg att MvdP bodde tre våningar upp och personalen var omedveten om det. Då kan jag tycka att de knappast kan lastas. I så fall skulle de ju förutse det dåliga beteendet, eller i alla fall risk för det, och placera ut någon som övervakade korridoren. Någonstans kan jag tycka att man borde kunna förvänta sig att människor har tillräckligt mkt vett i skallen/vara tillräckligt uppfostrade för att inte springa och knacka på okändas dörrar i tid och otid. Är de 13-14 år är det ju inga barnungar i alla fall.Man kan väl påstå att det är rätt dåligt av hotellet att inte kunna hålla korridoren med tävlingsåkare fri från störande element. Fast det kanske var tjejer från Australiens Juniorlag.
Man kan väl påstå att det är rätt dåligt av hotellet att inte kunna hålla korridoren med tävlingsåkare fri från störande element. Fast det kanske var tjejer från Australiens Juniorlag.
Kan ju ha funnits men det kräver förmodligen att MVDP hör av sig. Hotellet hade säkert agerat de med om han ringt receptionen (vilket han inte gjorde enligt domaren). Kan förstå stressen och frustrationen av att bli väckt dagen innan tävling men att dömma av det som läckt ut hittils så verkar han inte han hanterat situationen speciellt smidigt.Kan ju även undra över om inte förbundet har en beredskap för sånt här? Minst en person borde väl finnas tillgänglig för vara beredd att rycka ut under natten om någon oförutsett inträffar på hotellet.