VM Bancykling 2024 (Ballerup, Danmark)

Alla sändningar sker på UCI:s officiella Youtubekanal.

Någon annan som ser det på plats? Verkar tyvärr inte vara någon svensk som tävlar i år, men det gör sig klart bättre live och så får man se allt roligt dagtid som TV-sändningarna hoppar över.

Riktigt bra dag idag. Alltid härlig stämning när hemmanationen vinner VM-guld. Sen visade japanerna flera gånger att keirin är deras sport. Herrarnas scratch var också underbart kaotisk till skillnad från den ganska händelselösa scratchen damerna hade igår.

Andra gången på två dagar någon sätter nytt världsrekord på eftermiddagen och förlorar finalen.

Spurtduellen mellan Yakovlev och Hoogland var riktigt bra. Ganska kul med Yakovlev mot Tjon En Fa också, Ton En Fa ser verkligen ut som ett barn mot jätten Yakovlev.

Håller med om att Madison är häftigast, skönt att det inte blev några olyckor också som kan vara ganska vanligt.

Rörigt i herrarnas elimination race. Ropar ut fel land på en åkare, så han hänger kvar i racet när han egentligen är eliminerad.
Sedan så blir racet neutraliserat pga krasch och då blir han som egentligen åkt ur bortplockat ur racet för att några meter senare få instruktioner om att fortsätta racet.
Knepigt.

Då var ännu ett VM över, efter 40 timmar över 5 dagar i en velodrom är man lite mör men jag tyckte det var riktigt spännande race i år så jag är nöjd.

Nästa år är det i Chile och riktigt så nördig att jag orkar åka dit för att titta är jag inte. Får fundera på EM i Belgien i februari istället om jag är ledig då.

Någon annan som ser det på plats? Verkar tyvärr inte vara någon svensk som tävlar i år, men det gör sig klart bättre live och så får man se allt roligt dagtid som TV-sändningarna hoppar över.
Jag var där på fredagen, och fick se Jonathan Milan sätta nytt världsrekord på 4 km Individual Pursuit. Mäktigt.
DSC_5733[1].jpg

Jag tyckte synd om Josh Charlton som förlorade dubbelt, dels finalen och dels världsrekordet som han bara fick behålla några timmar.

Tillbaka
Topp