Votec....anyone???

Khayman78

Medlem
Votec....anyone???
Bikester är väl en relativt välkänd och seriös sida att handla på.....och i det frenetiska sökandet efter vad som ska bli sommarens nya fulldämpade åk så ramlade jag på ett tyskt märke vid namn Votec som de säljer.

Det går inte att hitta något maynyttigt gällande deras hojar (varningsklocka??) och deras hemsida är på tyska, enbart (varningsklocka 2??).....utan den relativt normala funktionen att kunna välja typ engelska för de av oss som inte läste tyska i skolan

Sen har vi pris kontra spec.....och givet att jag är sjukt noob på det här med komponenter eller mtb för den delen men jag tror väl att det är rätt sjyssta prylar till ett suspekt bra pris....what's the catch liksom?

http://www.bikester.se/469438.html

Finns det någon kunnig och allvetande happyit som vet något om märket, har några erfarenheter (bra eller dåliga så klart) att dela med sig av.

Tack å bock

Votec....anyone???
Dom där länkarna verkar inte svara på vad TS eftertfrågat. Varken Mtb eller icke-tyska. I övrigt har jag ingen kunskap om märket mer än att det inte är helt okänt iaf.

Edit: Bra spec. På länkad cykel, men troligen inte för bra för att vara sant.
Alternativet är väl att kolla på köp & sälj.

Senast ändrad:
Votec....anyone???
Den lite dyrare votec VM elite blev köptips i senaste testet i tyska bike(#5/16), med kommentaren att den passar de som vill ha roligt utför.

Votec....anyone???
Tack för länkarna men som sagt, min skoltyska är obefintlig och det var, såvitt jag kunde se, enbart road modeller som testats.

Cyklarna ser rätt trevliga ut....anonyma i färgerna men annars lite åt Radon hållet, 6 eller 10 års ramgaranti beroende på modell. Låter ganska seriöst. Blir nog till att ta med som en av finalisterna iaf.

Votec....anyone???
Votec har funnits hur länge som helst, iaf med mtb mått mätt.
Kanske inte världens största märke men iaf.

/T

Edit: autocorrect

Senast ändrad:
Votec....anyone???
Votec har funnits länge, de fick ny ägare för några år sedan; tror det numer är ägarna av Bikester som äger märket och jag tror de har skött sig hyfsat i det fallet. Det kan ju förklara att priserna känns låga.

Det andra märket de köpt som jag tänker på är Fixie Inc. Fast där har jag ingen egentlig kunskap heller, om det bara var den livsviktiga imagen som dog eller om även cyklarna blev sämre. ;)

Tillbaka
Topp