VR 2010

VR 2010
Tja, jag kör gärna SUB9 med Happy igen, då jag tappade några minuter på SUB9-gänget från Hammarsundet in till Motala i år, men trots allt "uppdrag utfört". Men 2010 vill jag vara med ända in i kaklet. SUB8 är nog för tufft, 8,5 borde funka, ibland måste man inse sin begränsning........

VR 2010
Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> SUB 7-satsning på gång?
> http://fredrikshof.se/forum/view/15094
>
> Säkert helt realistiskt om Hofvets tävlingsgrupp
> är intresserade + att dom bjuder in några andra
> klubbar.

Jag är tveksam. ECI hade ju handplockat cyklister där hälften cyklade på 7.14. För att klara det på 7 timmar känns det som om precis allt måste klaffa.

VR 2010
smiley skrev:
> Supertramp skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > SUB 7-satsning på gång?
> > http://fredrikshof.se/forum/view/15094
> >
> > Säkert helt realistiskt om Hofvets
> tävlingsgrupp
> > är intresserade + att dom bjuder in några
> andra
> > klubbar.
>
> Jag är tveksam. ECI hade ju handplockat cyklister
> där hälften cyklade på 7.14. För att klara det
> på 7 timmar känns det som om precis allt måste
> klaffa.

Det var den vanliga mas-klungan som starade 5:11 det året som körde så snabbt. Många bra cyklister och flera från ECI. Vädret var idealiskt det året och därför gick det så snabbt.

7h är helt realistisk om vädret är ok, men det krävs många starka cyklister, antagligen många tävlingscyklister. En seriös 7h satsning kanske kan locka mig till VR igen någongång, alternativt ännu en solorunda, då med målet sub-8:20. Sub 8 solo är nog lite väl tufft.

/J

VR 2010
Är Sub-8 satsningarna endast för invigda Happycyklister? Eller finns det möjlighet för "ny" här att vara med?

Senast redigerad av en moderator:
VR 2010
Nu är det bestämt!

Jag (sub8, med mål att komma just under 8)och Anders (sub9) delar på startgruppen 09.42. Detta innebär att det finns 30 platser i sub8 gruppen och 30 platser i sub9 gruppen.

Vi har även en tid 04.32 för dom som vill köra med andra sub mål. Vi har dock ingen ledare på denna starttid, så kliv fram du modiga man/kvinna och ta tag i något!

För att det inte skall bli lika rörigt som VR09, med många subs inom samma tråd, så kommer Anders att starta en egen sub9 tråd där allt om den gruppen kommer avhandlas. Jag kommer således också att starta en egen sub8 tråd dit alla hugade vänder sig för att avhandla allt från vad som gäller till inspiration för själen.....

Anders och jag kommer fylla respektive grupp med intressenter. Först därefter kommer alla få ett banknummer att betala till. Id nummer till startgruppen kommer vi inte bjuda ut. Detta för att det inte skall bli kaosartat (där underteckand i sista minuten kastade in en anmälan och var på vippen att utesluta Anders som startat gruppen - aja gjort) som VR09.

Väl mötta i respektive tråd!

Något jag missat Anders?

Patric
Leo kommer snart med en egen tråd.

Senast redigerad av en moderator:
VR 2010
Stefan S skrev:
> Är Sub-8 satsningarna endast för invigda
> Happycyklister? Eller finns det möjlighet för
> "ny" här att vara med?

För att platsa måste du först starta en tråd och föreslå en uppdelning av forumet. ;-)

VR 2010
Stefan S skrev:
> Är Sub-8 satsningarna endast för invigda
> Happycyklister? Eller finns det möjlighet för
> "ny" här att vara med?

Det kommer att finnas några platser kvar, som blir först till kvarn i respektive tråd om satsningarna. Jag kommer att skriva Team 8(40km/h i snitt, sluttid ca 7.30) tråden imorgon kväll vid ca 23.00, så det är bara att hänga på låset.

/Leo

VR 2010
Hur som helst tror jag att efter att man börjat med dessa snabbgupps-starter på morgonen så kommer Vätternrundan aldrig mer vara sig lik. Också mycket p.g.a. internet, det snackas mycket fram och tillbaka inför loppet + en massa eftersnack inkl resultatlista som cirkulerar över nätet. Bara happy.mtb når ju en väldigt stor del av landets cyklister, + alla klubbarnas interna sidor. Tror att "amatör-stämpeln" som loppet haft hos många klubbcyklister är på väg att försvinna. På både gott och ont kanske.

VR 2010
ason skrev:
> Jag kan tänka mig att starta 04.32 med mål att
> köra sub 8.30. Finns det fler som är med?

Jag startar nog 04:32 men jag vet inte om min kapacitet räcker till sub 8:30. Hängde med i 18 mil i år med happy sub9 (som va 8:30 tempo). Men en sub9 får de nog allt bli!

VR 2010
Supertramp skrev:
> Hur som helst tror jag att efter att man börjat
> med dessa snabbgupps-starter på morgonen så
> kommer Vätternrundan aldrig mer vara sig lik.
> Också mycket p.g.a. internet, det snackas mycket
> fram och tillbaka inför loppet + en massa
> eftersnack inkl resultatlista som cirkulerar över
> nätet. Bara happy.mtb når ju en väldigt stor
> del av landets cyklister, + alla klubbarnas
> interna sidor. Tror att "amatör-stämpeln" som
> loppet haft hos många klubbcyklister är på väg
> att försvinna. På både gott och ont kanske.

Ja, det kanske blir som Vasaloppet till slut där loppet avgörs som riktig tävling, visas på TV med Roberto Vacchi som kommentator istället för Jakob Hård, hemska tanke ;)?

VR 2010
Agassi skrev
>> Till när leo startar åka-fortast-tråden?

Exakt.

Ifjol skrev Leo följande den 24:e sept.
Vi får se om det blir samma drag i år.

>> Helt otroligt, 26st efter mindre än tolv timmar efter att tråden skrevs.
>> Vi börjar bli många nu, men det löser sig. :-)
>> /Leo

/Pilen

VR 2010
Pilen skrev:
> Ifjol skrev Leo följande den 24:e sept.
> Vi får se om det blir samma drag i år.
>
> >> Helt otroligt, 26st efter mindre än tolv
> timmar efter att tråden skrevs.
> >> Vi börjar bli många nu, men det löser sig.
> :-)
> >> /Leo
>
>
> /Pilen

Men då var det väl under kontorstid har jag för mig.
På kvällarna har väl folk vettigare saker för sig än att sitta och kolla happy.

Tillbaka
Topp