Lite kort om mig:
Har kört VR fem gånger. I år körde jag på 8.54 i happy sub10, med tre stop och en rulltid på drygt 8.30. Åren innan hade jag rulltider på ca. 9.15. Har tidigare cykelpendlat till och från jobb men nu räcker tiden bara till för att cykla till jobbet ett par gånger per år (har ca. 12+12 mil till jobbet).
Fick barn för några månader sedan och pendlar alldeles för långt just nu. Om bara tiden räcker till nästa vår så tar jag gärna över start-bevis vid eventuella avhopp :-). Någon som vet hur mycket ett barn som är mellan 6 och 12 månader sover i sträck mitt på dagen? Tänkte försöka använda pappaledigheten till att komma i bättre form :-)
I år hade vi lite för mycket marginal, och några fick släppa redan de första milen. Frågan som bör ställas är: Vilken målsättning har vi? Att alla kommer in på 9.55 eller att hälften rullar in på 9.25 och andra hälften på 10.10? Att cykla fort är kul, men jag kan inte riktigt förstå "häng-hysterin". Skulle det inte kännas bättre att ha tagit sig runt utan att ha legat och feg-kört bakom en annan klunga?
Nog med gnäll för den här gången :-) Här kommer min konkreta input:
Vill man att alla ska komma in på sub10 så kan nog även sub9-gruppens tempo vara för högt, om så bara i några mil.
Det skiljer ca 3.5 km/h på sub10 och sub9 om man räknar på att båda klungorna har en kvarts paus och går in exakt på 9 respektive 10 timmar. 3.5 km/h är i samma storleksordning som det man tjänar på att ligga i klunga jämfört med att ligga ensam...
/sebagge