[VR 2011 TEAM DATAUNIT] 7:54 Vi klarade det!!!!!!

Skulle se riktigt snyggt ut med 35 av dessa!! Skulle också vara snyggt med helvit... kanske inte lika utmärkande men med 35 st blir det större effekt, öppen för alla förslag.

Prisbilden verkar ok för tröja + byxa, men kan vi fixa sponsring vore det kanon!

vad det gäller träningen ligger jag inte på topp...men nu ska jag snart trampa igång med trainern på allvar!

Gott Nytt År!

/Lasse

Gott nytt år på er.
Håller med om att det ser bra ut. Helvitt eller rött tycker jag. Västen ser riktigt cool ut, men frågan är om vi behöver väst när vi startar på förmiddagen.

/C

Instämmer i att det ser helt ok ut, min röst ligger på helvitt!

Cykelträningen står still, men det blir en hel del skidåkning i alla fall. Snart skall jag köra igång lite mer strukturerat på trainern.

Thomas

Snygga kläder från PI. Tycker det funkar både med rött och vitt.

Bifogar en liten peppbild för vad det är vi har framför oss (stopptid och plats är bara av illustrativa skäl).

Vttern.jpg ht=570

Puuhhh , blandade ihop trådarna och läste i sub 8:58-tråden att ngn ville ha 3 stopp a 10 min .

Vad som , med mina erfarenheter ,gäller för oss borde vara 3 snabba pisstopp där det inte finns ngn depå , ev 1 av dessa vid vattenpåfyllningen innan Fagerhult .

Vad som också visat sig fungera är att revidera plats för pisstopp efter resans gång om kommunikationen i gruppen fungerar och ngn måste stanna , detta naturligtvis under förutsättning att man följer uppsatt tidschema .

Kollar upp byxosna i början av veckan .

Martin

Jag hade 4 min stopptid förra året. Jag var solo stora delar av loppet så jag hade bara mig själv att ta hänsyn till, så jag tror vi klarar oss med runt 6-8 min totalt och 2-3 min per stopp...

...sen kanske planen skall ligga runt 10-15 för att ha marginal?

Senast redigerad av en moderator:
Jag röstar för max 3 stop:

1) Pisstop i uppförsbacken efter kullerstenarna i Gränna (innan det officiella Grännastoppet): max 2 min
2) Pisstop + vattenfyllning i Fagerhult: max 4 min
3) Pisstop på krönet i uppförsbacken vid Tiveden, ett par mil efter om Karlsborg (där pastorn brukar stå och predika): max 2 min

Max stopptid: 8 min

Behovet av pisstoppen är självklar någon vi måste kommunicera om, beror också på vilket väder vi har. Varmt väder = mer vatten = större behov stopp är min teori.

Ska idag köra vinterns 2:a trainerpass...

Ha de'
Lasse

SöderLasse skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag röstar för max 3 stop:
>
> 1) Pisstop i uppförsbacken efter kullerstenarna i
> Gränna (innan det officiella Grännastoppet): max
> 2 min
> 2) Pisstop + vattenfyllning i Fagerhult: max 4
> min
> 3) Pisstop på krönet i uppförsbacken vid
> Tiveden, ett par mil efter om Karlsborg (där
> pastorn brukar stå och predika): max 2 min
>
> Max stopptid: 8 min
>
> Behovet av pisstoppen är självklar någon vi
> måste kommunicera om, beror också på vilket
> väder vi har. Varmt väder = mer vatten = större
> behov stopp är min teori.

Låter som en bra plan!
>
> Ska idag köra vinterns 2:a trainerpass...
>
> Ha de'
> Lasse

Detta gäller numer angående Perl Izumi .

Lbs hittar inte /( vill kanske inte )några lämpliga byxor till rätt pris .

Eftersom han räknat med att vi trycker hans firmanamn , som "vi" gjort tidigare år , på tröjan har han gett oss ett nettopris .
Mitt förslag till honom är istället att vi betalar 300:- för tröjorna så att han åtmindstone får betalt för sin tid .

Är vi intresserade av att enbart köra i samma tröjor för 300:- + SUB 8 -tryck a x :- är detta ett alternativ .

Vad tycker ni ?

Martin

manurhin skrev:
> Är vi intresserade av att enbart köra i samma
> tröjor för 300:- + SUB 8 -tryck a x :- är detta
> ett alternativ .
>
> Vad tycker ni ?
>
> Martin

Bra!

Hittar vi inget annat funkar detta bra för mig! För enhetlighetens skull rösta på svarta byxor och armvärmare (helst svarta) + extra tröja/väst under den gemensamma tröjan.

Landar vi i frågan "färg på tröja" röstar jag på "vitt"!

Ha de'

/Lasse

Det låter bra jag röstar också på vitt...
... och som ni säkert vet redan så vill jag att tröjan ska vara superlätt också, så håll ner storleken på trycket ;)

/Thomas

Bra jobbat!
Jag röstar för vitt om det fungerar att ha annat under utan att det syns igenom.

Jag längtar till våren!
Blev dessutom förkyld i förrgår. Annars har det känts bra hittills, mest trainerträning.

Ses vid en snäcka i vår!
Eller på nån crossrunda kanske?

Precis hemkommen från Gran canaria där jag lyckats få ihop årets första träningsmil. 50 stycken blev det och knappa 10 000 höjdmeter på 6 åkdagar. :-) Kändes kanonbra att sitta på cykeln igen. Fick lite träningstips av guiden på Free Motion dessutom så nu har jag fått ett personligt träningsupplägg inför VR. :-) Ser fram emot vårens förlopp i maj och VR förståss. :-)

puzzled skrev:
> vad har vi för deadline ?? Jag väntar svar från
> lbs ang tröjor från honom.

Det är nog ganska lugnt iaf med enbart tröjor .
Ska vi ha tröja/byxa gäller det att få byxor i rätt tid för att vänja sig tycker jag .

M

Har efter moget övervägande till 99% bestämt mig för att hoppa av sub 8 .
3 veckor utan träning pga förkylnig / huvudvärk kombinerat med nytt jobb som tar mycket kraft och dessutom en stundande axeloperation 24/2 blir nog för mycket.

Ska cykla Vättern men i lungnare tempo så jag byter i så fall min start med ngn som redan har en i de vanliga startgrupperna för att inte försvaga sub-8-gruppen .

Så den högst upp på reservlistan med en vätternstart kan byta sin mot min om det går .
Ska kolla med kansliet .

Martin

manurhin skrev:
> Har efter moget övervägande till 99% bestämt
> mig för att hoppa av sub 8 .
> 3 veckor utan träning pga förkylnig / huvudvärk
> kombinerat med nytt jobb som tar mycket kraft och
> dessutom en stundande axeloperation 24/2 blir nog
> för mycket.
>
> Ska cykla Vättern men i lungnare tempo så jag
> byter i så fall min start med ngn som redan har
> en i de vanliga startgrupperna för att inte
> försvaga sub-8-gruppen .
>
> Så den högst upp på reservlistan med en
> vätternstart kan byta sin mot min om det går .
> Ska kolla med kansliet .
>
> Martin

Tråkigt men säkert att ett bra val, speciellt då din vinter/vårträning ser ut att minimeras.

Lycka till om nu inte den sista 1% gör att du ångrar dig och du blir kvar i SUB8-gruppen... kanske ett extra lycka till då ;0)!

/Lasse

manurhin skrev:
> Har efter moget övervägande till 99% bestämt
> mig för att hoppa av sub 8 .
> 3 veckor utan träning pga förkylnig / huvudvärk
> kombinerat med nytt jobb som tar mycket kraft och
> dessutom en stundande axeloperation 24/2 blir nog
> för mycket.
>
> Ska cykla Vättern men i lungnare tempo så jag
> byter i så fall min start med ngn som redan har
> en i de vanliga startgrupperna för att inte
> försvaga sub-8-gruppen .
>
> Så den högst upp på reservlistan med en
> vätternstart kan byta sin mot min om det går .
> Ska kolla med kansliet .
>
> Martin

Riktigt surt men det går fler tåg. Kan säkert vara sköt att slippa den extra stressen om timmarna och orken inte räcker till.

Lycka till med operationen och hoppas att du kommer tillbaka i sadeln snart!

Nu ligger snabbgruppens tråd och snurrar på toppen av forumet vilket gör att man blir sugen på att cykla...
Men än så länge är det trainer och spinning (i cykelträning) som gäller för mig. Hur går det med er träning?
Fler än jag som skall köra Vasaloppet?

Jag cykelpendlar mer nu än förra året.Just nu genomlider jag en förkylning, men känner att det kommer bli en bra cykelsommar.

Har kämpat ett tag för att komma under 100 och det är nu nått, så nästa snäpp blir att jobba mot 95.

MVH
Anders

Poxeman skrev:
> Fler än jag som skall köra Vasaloppet?

Jag ska åka.

Nu när manurhin har hoppat av innebär det att klädjakten gått i stå? Hoppades att jag kunde få napp hos Craft genom en bekant men tyvärr gav inte det något.

Poxeman skrev:
> Fler än jag som skall köra Vasaloppet?

Jag tänker åka, köpte en startplats i går, sen får man väl se om och när man kommer i mål. Cykelträningen ligger nere, för mycket snö i skogen och på vägarna. Varvar med lite spinning för att hålla ben i någorlunda form till våren.

Jag har uppdaterat förstainlägget, någon som har en idé på hur vi skall kontrollera att alla är anmälda osv?

Världsmästartröjan är snygg... men jag har gärna något mer anonymt som man kan cykla i under resten av året också.
Går det inte att designa en "look a like" själv och skriva HappyMTB osv?

Ska vi sätta upp deadline för klädinköp? Hade varit försmädligt att inte hinna få leverans innnan loppet.

Poxeman skrev:
> Världsmästartröjan är snygg... men jag har
> gärna något mer anonymt som man kan cykla i
> under resten av året också.
> Går det inte att designa en "look a like" själv
> och skriva HappyMTB osv?
>
> Ska vi sätta upp deadline för klädinköp? Hade
> varit försmädligt att inte hinna få leverans
> innnan loppet.
>
Äh, du har väl kvar SportGps-tröjan från förra året som du kan cykla omkring med om du inte känner dig kaxig nog att bära världsmästarfärger?

Jag lägger min röst på världsmästartröjan då jag cyklar på en världsmästarcykel!

Deadline? Sista mars?

/Mr Orange

Går väl att be PRW göra en Look alike med Happy logga inbakad, i år orkar jag inte dra i detta men kör gärna i Världsmästartröjan med en fd världsmästarcykel.

Har opererat axeln idag och mår fn finfint , skulle nog cykla omkull om jag satt mig på cykeln .

Har kollat med kansliet och det är bara att göra namnändring för att utnyttja min plats i gruppen .

Så :

Om ni har någon lagom stark som ni vill ha med i gruppen är det bara att be honom kontakta mig om han har en start närsomhelst i de vanliga grupperna så kan vi göra ettbyte .
Tror detta gäller till ngn gång i maj .

Kommer troligtvis själv att byta till en grupp från stan med många förstagångare och hjälpa till att dra in dom under 10 .
Får försöka komma igen till VR 2012 .

Martin

Vad är status på kläder? Om vi ska ha några kläder är det nog dags att börja ordna med detta. Eftersom vi verkar sakna sponsring röstar jag för "enkla tröjor" med valfria byxor (svarta för bättre enhetlighet...). Personligen har jag svarta armvärmare som komplement.

Världsmästartröjar verkade populär, någon som vet vart den kan beställas till hyggligt pris?

Kan detta vara ett alternativ:

http://www.startfitness.co.uk/product.asp?strParents=4262,4270&CAT_ID=4155&P_ID=41085

/Lasse

Nej,nej nej.... inte gult!!!

Däremot såg den lövgrodsgröna rätt cool ut. Den skulle jag kunna tänka mig tillsammams med ett par assos. :-)

SöderLasse skrev:
> Vad är status på kläder? Om vi ska ha några
> kläder är det nog dags att börja ordna med
> detta. Eftersom vi verkar sakna sponsring röstar
> jag för "enkla tröjor" med valfria byxor (svarta
> för bättre enhetlighet...). Personligen har jag
> svarta armvärmare som komplement.
>
> Världsmästartröjar verkade populär, någon som
> vet vart den kan beställas till hyggligt pris?
>

+1

Helt inne på denna linje. Enkel tröja + egna (svarta) byxor. Byxor är en mer personligt plagg som iaf jag helst vill välja själv.

Mig spelar det ingen roll om vi fixar "egna" eller om vi köper off-the-shelf, det viktiga är att det är enhetligt.

Själv tar jag gärna världsmästartröjan från 4ucycling.com för då kommer jag känna mig som den svenske hjälten Harry Snell. :)

HarrySnell.jpg ht=500

Ska vi köra på världsmästartröjan + egna svarta byxor då? Tycker att det blir både snyggt och enkelt!

Världsmästartröjan på 4ucycling.com som det länkas till ovan är ju mkt prisvärd. Dock lite plottrig med mycket reklam tycker jag, det kanske finns någon cleanare variant någonstans? :-)

När vi har klarat av det här kommer jag säkert känna mig som en Världsmästare, men dessförinnan skulle jag vara lite väl självmedveten med en världsmästartröja, dödlig som jag är.

En tråkigare tröja med tryck för ca 350:-
http://www.maxpuls.se/index-cat.php?cPath=186&gclid=CLH08crvq6cCFYuHDgodDyACBA

Föreslår den kortärmade Svart/Vita

Kanske något sånt här på ryggen:
9_36_sub8.jpg ht=648

.

Bilagor

• 9-36_sub8.jpg
    9-36_sub8.jpg
    10.1 KB · Besök: 58
Det där såg jäkligt bra ut tyckar jag. och till ett bra pris. Kan vara ett mycket värdigt alternativ till Världsmästartröjan.

Kanonbra den med! Kan vi få reda på om storlekarna L, XL ev XXL finns tillgänglig innan juni säger jag KÖR! Vidare tycker jag vi ska ha texten "VR-11 SUB8" istället...

Snart dags för en "klassiks" storleksinventering? Men vi bör nog veta vilket plagg vi ska ha först...

/Lasse

Tillbaka
Topp