VR 2013 04:36 SUB 10!

Hej. Har starttid och vill gärna hänga på eran sub10:a. Är det fullt lr går det bra? Har precis varit nere med cykelklubben.se på mallis och fått ihop mina första 100. Skall även köra göteborgsgirot.

Hej!
Jag hoppar gärna på denna grupp om det är OK? Blir mitt tredje VR och är riktigt peppad på revansch från förra årets "simning" runt Vättern...
Michael heter jag, bor centralt i sthlm. Om det är någon som vill köra några turer tillsammans så hör av er!

Göteborgsgirot. Är det gruppmedlemmar som skall åka? I s f hade det varit ett bra tillfälle att träffats och köra tillsammans. Skriv om du kan vara med så kollar jag upp så vi kan starta tillsammans. Hur blir det med någon gemensam färg/plagg? Vem tar tag i det?

Jag tänkte köra i Göteborg! Sedan kommer det ett Grand fondo lopp i Eslöv som skall vara riktigt bra.... Vad har man på sig på vr?? Långt eller kort?? Väst? Arm benvarmare?? Räcker tröja kan vi ju beställa ett gäng så vi blir enhetliga!

Någon som ska träna i Stockholm den närmsta tiden? Har cykelpendlat hela vintern men tappat lite motivation nu lagom till våren :-).

Finns det någon som har plats över för boende? Kommer troligtvis åka ner på natten och sova i bilen efter loppet annars.

Jag har ett förslag till upplägg för hur vi kan köra , märk väl att det är endast ett förslag.
Om , endast om , vi kan tänka oss en egen depå tänkte jag följande upplägg , och ja jag vet att det är "förbjudet" enligt VR:s regler.
Så här är i viket fall min tankegång. Start 04,36 , ett snabbstopp i runt Grännatrakten för att lätta på trycket , om det behövs , ytterligare ett snabbstopp vid vattendepån i Fagerhult. Sen var min tanke att ha en egen depå norr om Hjo efter ca, 18 mil och därefter köra in i mål , kanske med ytterligare ett "lätta på trycket" stopp. Om , alla , tycker att detta är okej kan jag åta mig att ordna med vatten och tex, sportdryck i pulverform , risifrutti , bananer eller dylikt. Kom ihåg att det är endast ett förslag , något helt annat , om någon är intresserad av en inplastad lathund med pasertider så fixar så fixar jag det.
Mvh
Niclas före detta "alfa nick" numera "jahaja"

Till er som skall åka Göteborgsgirot. Skall vi bestämma en plats där vi kan mötas upp en stund innan. Någon som har ett förslag? "carlmichael" och "jägarekatten" är ni fortfarande på? Finns det fler? Skall du köra "akoa"?

//Anders

Absolut, jag möter gärna upp.
Vad hade ni tänkt snitta ungefär?
Jag är i stort helt lost i gbg, så föreslå gärna en plats.
Min bror ska även åka, men det är hans andra gång på racer. Skulle gissa att han kommer snitta kring 28-29.
Jag kan tänka mig att sikta på allt mellan 35-40

Det ser dessvärre ut som jag får det tigth med tiden före loppet. Dessutom ser det inte ut att bli nån grupp. Lycka till i Götet "carlmichel"! Vi ses i Motala.

Hallå!
Undrar om det är någon som har en sängplats över , något sent jag vet , men dom jag brukar sova vid har lagt ner sin verksamhet. Sen funderar jag på om det är planerat någon gemensam middag kvällen innan loppet , skulle vara trevligt.
Niclas

jahaja// Har som sagt inte heller något boende. Men är det fler än vi två som inte har det kan jag reka stället där vi bodde förra året (hyrde lägenhet/hus). Har för mig att det var rätt dyrt kostade 1000 per person (två nätter).

Ingen annan stockholmare som ska köra Roslagsloppet?

Hej!

Pierre heter jag och önskar hänga på i er Sub 10 grupp, detta blir mitt sjunde år, bästa tid är 10:09 och cykla då själv ( om man kan va det på VR) hoppas kunna bidraga till gruppen, bor i Skaraborg.
är det okey? och hur stor är gruppen i dags läge?

centertanksen skrev:
-------------------------------------------------------
> jahaja// Har som sagt inte heller något boende.
> Men är det fler än vi två som inte har det kan
> jag reka stället där vi bodde förra året
> (hyrde lägenhet/hus). Har för mig att det var
> rätt dyrt kostade 1000 per person (två
> nätter).
>
> Ingen annan stockholmare som ska köra
> Roslagsloppet?

Jag är intresserad av att dela boende om det hyggligt nära till start- och målområdet.

Hej alla starka SUB10-vänner!

Jag och en kompis står i valet och kvalet att gå med i ett SUB10 gäng.
Vi är i skaplig form men klarar inte SUB10 solo. Jag har ca 200 mil i benen just nu och hoppas få ihop ytterligare 50-60 mil innan det är dags. Snittar ca 30 km/h över 7-8 mil solo om det nu säger nåt :-) Körde misärrundan förra året till stora delar själv på 11:30.

Finns det plats i ert SUB10-gäng om vi skulle bestämma oss för att satsa.

/Mats

Om det finns det några som aldrig kört cykling i grupp kan jag rekomendera att följa med på en nybörjarträning med någon cykelklubb så att man inte är helt grön och har noll koll vid starten.

Ska vi kanske bära någon typ av kännetecken så man känner igen varandra? Kan ju bli rätt stökigt och hålla i sär alla cyklister på VR.

De e bara å köra.

Skulle vara bra för egen del få in några fler långrundur innan det är dags, mest för pannbenets skull.

Ska försöka lista ut hur man gör med boende också.

Tråden verkar lite "vilande"...
Är det någon som vet hur många extra platser det finns i varje startgrupp, alltså hur många som teoretiskt kan byta till en och samma startgrupp innan det blir stop?

Jag läste taktiken med en egen depå någonstans, gäller den eller hur går tankarna om stop etc.
Det börjar ju dra ihop sig för att få till en komihåg-lista med passertider, kostinköp mm.

Vem är chef? :-)

/Mats

centertanksen skrev:
> Är det någon som är intresserad av att köra
> lite i Stockholm denna helg?

Jag kör gärna lördag. Max 3-3,5h dock mitt på dagen.

Åker Siljan runt på lördag. Får jag sällskap?

Senast redigerad av en moderator:
CarlMichael skrev:
> centertanksen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det någon som är intresserad av att köra
> > lite i Stockholm denna helg?
>
> Jag kör gärna lördag. Max 3-3,5h dock mitt på
> dagen.

Vi är några som ska köra på lördag fast vi startar på morgonen från Älvsjö och kör ca 14mil. Det lär förmodligen ta mer än 3-4timmar med fika och allt. Lär vara hyffsat lungt tempo och rätt många som är nybörjare.

MatteXC
Akoa (Göteborg)
Anders H
Kaves
Niklas Hedlund
Hedlund's svåger
Sebagge (Norge + Jönköping/Uppsala)
Skeletor
lowfoot
Nemal (Älmhult)
Mattias A
Pelle Hå (Göteborg)
Kaves 1
Kaves 2
Kaves 3
Daniel 1
Daniel 2
Centertanksen??
Mango
Ricochet (Umeå)
Yatzy (Umeå)
alfa nick (Kumla)
Ivan Zenzerovic (Göteborg
Stefan (Etuna)
Ralf (Vås)

lullen skrev:
> Hej. Lägg in mej också!
>
> // Anders

Om du lägger till dig själv i listan så slipper vi göra det :-)

MatteXC
Akoa (Göteborg)
Anders H
Kaves
Niklas Hedlund
Hedlund's svåger
Skeletor
lowfoot
Nemal (Älmhult)
Mattias A
Pelle Hå (Göteborg)
Kaves 1
Kaves 2
Kaves 3
Daniel 1
Daniel 2
Centertanksen??
Mango
Ricochet (Umeå)
Yatzy (Umeå)
alfa nick (Kumla)
Stefan (Etuna)
Ralf (Vås)
RedDevil (K-holm)

La till mig själv på listan. Hoppas på att halsen blir bättre än den är just nu.
Är det någon mer som känner av pollen? Trodde jag började bli förkyld men tror banne mig att det är pollen trots att jag inte är pollenalergiker.

/RD

MatteXC
Akoa (Göteborg)
Anders H
Kaves
Niklas Hedlund
Hedlund's svåger
Skeletor
lowfoot
Nemal (Älmhult)
Mattias A
Pelle Hå (Göteborg)
Kaves 1
Kaves 2
Kaves 3
Daniel 1
Daniel 2
Centertanksen??
Mango
Ricochet (Umeå)
Yatzy (Umeå)
alfa nick (Kumla)
Stefan (Etuna)
Ralf (Vås)
RedDevil (K-holm)
Thomas (Tibro)

Lagt till mig själv också
/ThomasLJ

MatteXC ??
Akoa (Göteborg)
Anders H
Kaves
Niklas Hedlund
Hedlund's svåger
Skeletor
lowfoot
Nemal (Älmhult)
Mattias A
Pelle Hå (Göteborg)
Kaves 1
Kaves 2
Kaves 3
Daniel 1
Daniel 2
Centertanksen??
Mango
Ricochet (Umeå)
Yatzy (Umeå)
alfa nick (Kumla)
Ivan Zenzerovic (Göteborg ??
Stefan (Etuna)
Ralf (Vås)
RedDevil (K-holm)
Lullen (Kungshamn)

Hej. La in mej själv på listan och satte frågetecken på IVAN och MatteXC eftersom de tidigare skrivit att de inte skall vara med?

//Anders

Akoa (Göteborg)
Anders H
Mange.
Niklas Hedlund?
Hedlund's svåger?
Skeletor
lowfoot
Nemal (Älmhult)
Mattias A
Pelle Hå (Göteborg)
Daniel 1
Daniel 2
Centertanksen??
Mango
Ricochet (Umeå)
Yatzy (Umeå)
alfa nick (Kumla)
Stefan (Etuna)
Ralf (Vås)
RedDevil (K-holm)
Lullen (Kungshamn)

Redigerat listan lite, av någon anledning så var det några uppskrivna 2ggr, och jag la till några frågetecken.

MatteXC har sålt sin plats, och de frågetecken jag la till är om träning, Hedlund verkar inte ha tränat och hans svåger är jag osäker på om han sålde platsen eller inte.

Akoa (Göteborg)
Anders H
Mange.
Niklas Hedlund?
Hedlund's svåger?
Skeletor
lowfoot
Nemal (Älmhult)
Mattias A
Pelle Hå (Göteborg)
Daniel 1
Daniel 2
Centertanksen??
Mango
Ricochet (Umeå)
Yatzy (Umeå)
alfa nick (Kumla)
Stefan (Etuna)
Ralf (Vås)
RedDevil (K-holm)
Lullen (Kungshamn)
ThomasLJ (Tibro)

Jag försvann från listan utav någon anledning, (vet inte hur jag skall tolka det ;-).
Har lagt till mig igen

Akoa (Göteborg)
Anders H
Mange.
Niklas Hedlund?
Hedlund's svåger?
Skeletor
lowfoot
Nemal (Älmhult)
Mattias A
Pelle Hå (Göteborg)
Daniel 1
Daniel 2
Centertanksen
Mango
Ricochet (Umeå)
Yatzy (Umeå)
alfa nick (Kumla)
Stefan (Etuna)
Ralf (Vås)
RedDevil (K-holm)
Lullen (Kungshamn)
ThomasLJ (Tibro)

Tog bort frågetecknet på mig

Har vi någon taktik?
Hur många stopp, hur många minuters marginal på sub10?

Jag börjar känna mig okej i benen nu, senaste passet höll jag ett snitt på drygt 32, på 85km solokörning.

Akoa, om du redigerar första inlägget efter vad som sägs taktikmässigt så hittar alla lättare informationen

Senast ändrad:
Det gör jag gärna. Taktik och stopp? Punka stannar vi inte vid skulle jag säga.

Grindvakt?

Stopp? Antal och tid?

Ses innan på kvällen och säga hej?

Med så pass många som ska köra "sub 10" så är det risk för att det kan vara stora skillnader när det gäller kapaciteten. Jag är gärna med och hjälper till för att så många som möjligt ska klara sig under tio timmar. Ett förslag är att vi släpper iväg dem som kan klara en tid neråt nio timmar och sedan bildar en gruppetto som kan klara målet sub 10 med liten marginal. Ett annat alternativ är att alla ställer upp på ett 9:58-upplägg. Fundera på det. Vi kan ses på pizza-mojen vid Varamobaden kl 8:00 på fredagkvällen.

Svårt det där, jag tror att jag skulle klara av att köra såpass hårt för en tid neråt 9h, men har aldrig varit igång så länge utan stopp på den nivån. Kör hellre lugnt och sansat i år och pressar mig hårt nästa år istället

Jag håller med. SUB 10 har som mål att så många som möjligt klarar sig under 10h. Känner man sig extremt fräsch så kan man hjälpa till att dra lite extra eller hoppa på en snabbare klunga!

Ska vi knyta presentsnöre bak på hjälmarna för att se vilka som tillhör klungan? Ska vi ha grindvakt?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp