OK, har legat lite lågt vad gäller tröjfronten pga tveksam start i den här gruppen, men som Scotty sa, det finns tid att komma igen... Och att kränga på sig en tröja med Sub8-ambition kan ju hjälpa till...
Har skissat på ett till förslag. Linjerna ser väldigt gula ut, de är de inte utan pastell-gul-gröna. Den dominerande gröna lär synas fint i trafiken, så reflexvästen kan lämnas hemma under träningarna. Jag har fått färgprover från Kalas på en tygbit så är säkrare på färgerna än vad det kan se ut. Jämförde förra årets tröja och färgerna på den matchar fint med färgproverna.
Ni får väl lägga in den i första posten som ett alternativ.
Jag föreslår att vi kör vidare på Kalas-alternativet som är lite dyrare, men kvalitén verkar riktigt bra. Tröjorna lär kosta en femhundring med frakter och allt. Lite dyrare än Civalo, men med känt resultat. Tycker design och text ska vara så pass tidlösa och "snygga" så att man kan använda tröjan fler tillfällen i framtiden.
Vad gäller texten går det att ha flera olika, men jag föreslår enligt ovan så gäller samma text för alla och det känns lite mer flexibelt.
Finns lite uppgifter som några får ta på sig. Design, underlag och beställning av tröjorna kan jag fixa. Vi behöver en kassör som tar upp beställningar och ser till att få in pengar innan vi gör tröjbeställningen. Sedan måste någon ansvara för distributionen till alla glada cyklister runtom i landet.