[VR 2016 – SUB 7:30] Team X-Racing – Wazzzaaaaaa?

Roligt att se att det gått bra. Vill ni så kanske vi kan köra utanför Borås vid något tillfälle. Lite mer backkörning än runt KBA och GBG kanske :)

Tog cykelkärran med barnen till Billdalsbadet efter middagen. Då kände jag att benen visst var lite sega.

Efter mycket om och men så känns det ändå som bästa möjliga för egen del att gå med, förutsatt att det finns platser över!
Kommer med absolut största sannolikhet att bli triathlon satsning de kommande åren och då kommer det kännas kanon att få köra in sig i lugn och ro på lite vätterntempon samtidigt som man får ett bra skäl att köra alla idiotpass under våren!

prog78 skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter mycket om och men så känns det ändå som
> bästa möjliga för egen del att gå med,

Varm välkommen i gänget och du har PM!

:-)

Då var det dags igen!

Vi hälsar ännu en ny medlem varmt välkommen, Nicathu!

9 platser kvar! Vi är nog fullt team innan jul :-)

KUL!!!!

kave skrev:
> Gott mos, hoppas vi får till en ny träningstid
> snart.

Klart vi får... om alla bara fyller i sina dagar de kan via länken jag mailat så kan vi sätta ett datum :-)

Jag hade gärna kört Mjörn men har problem med att ta mig dit och hem igen men om jag kan lösa transport så är jag på.

Jag funderade på Grand Fondo men lär va rätt seg i benen efter midnattsloppet dan innan..
Ska fundera på Mjörn Runt - ligger bättre till tidsmässigt.

kave skrev:
> Martin:Var bor du? Jag har ju bil och ställ så
> det går väl säkert att lösa.

Jag bor på Hisingen! Hade ju vart kanon om det gick att lösa :)

Tjena!!

Är som skrivits nu äntligen anmäld i gänget, ska bli jäkligt kul!!

Nån mer än jag som bor i östra delarna av Götet? Bor själv i Kåhög och träningskompis nära vore ju inte fel...

Hej alla glada sub xare. Nu har jag följt er tråd tillräckligt länge och lyckats att bearbeta familjen tillräckligt. Jag är på!!

Har kört 4 rundor sub 12,11,10 och 9, samtliga som en del av klassikern. I år gick vi in på jämna 9 timmar. Att förbättra sig en timme om året får jag nog sluta med nu........

Jag har funderat på det en del och cyklingen är ju det roligaste jag vet, skall jag förbättra mig i den takt jag vill så har jag inte tid att träna till klassikerna, så de läggs ner och jag går all in på cyklingen. Nu blir det trainer i källaren, MTB och cykelpendling hela vinter med delmålet att komma ut i vårvinden nästa år med bättre cykelform än någonsin. Sen kan det bara bli bättre.
MVH
Magnus

tropfrog skrev:
> Hej alla glada sub xare. Nu har jag följt er
> tråd tillräckligt länge och lyckats att
> bearbeta familjen tillräckligt. Jag är på!!
>

Varmt välkommen i gänget!!!

Du har PM!

Toxy skrev:
> Har du bokat någon startgrupp?

Håller på och kollar upp detta. Återkommer...

Ännu en ny medlem hälsas välkommen: ultrafinem!

Kul! Nu har vi faktiskt bara 5 platser kvar i teamet så ni som funderar, gör det inte för länge bara ;-)

Teamet har som sagt bokat gemensam start kl 04:36 på VR 2013...

boende är också löst!

Hej! Det låter som en spännande utmaning som jag gärna skulle vilja vara med på! Började cykla som ett komplement till löpning för ett är sedan bara, menhar upptäckt att cykling faktiskt är roligare. Har kört några lopp i år på 10-15 mil med 33-34 km/h i snitt, men det känns som om förbättringspotentialen är stor med mer ordentlig träning. Hänger gärna med på söndag!
Mvh
Björn

Kul träning och bra längd.
Eftersom det blir ett tag tills vi ses nästa gång så hoppas jag träning på alla blir god. Lägg gärna till mig på funbeat.se. Per Pettersson.

Gråt inte om ni ligger efter mig i träningsmängd nu. Ert mål är att gå om.

På torsdag kl 17 kör jag en runda. Vi kan samlas vid Jonsereds backens början. Vid bussstationen. Kör till Lerum och där klämmer vi Seven Hills Tour. En backträning med halvlånga till korta backar.
Sen tillbaka till Jonseredsbacken som vi avslutar med.
Tar cirka 1h 30 min.

Möt upp ni som vill.

Ostronmannen skrev:

>
> Möt upp ni som vill.

Skulle jag verkligen behöva, får se om regeringen släpper ut mig :-)

Nästan Hela Team X-racing är nu inbokade på starttid 04:36 på VR 2013, dessutom är boendet ordnat och klart för hela teamet!

Vi har som sagt 4 platser kvar för hugade spekulanter!

Ostronmannen skrev:
.
.
.
> Möt upp ni som vill.

Har inte helt koll på var du tänker starta (får skylla på att jag är hyffsat nyinflyttad...), menar du där bussen vänder vid ICA i Jonsered? Adress eller karta vore inte fel om det inte är där, ska försöka dyka upp och känner att jag borde veta var det är eftersom jag bor i Kåhög :)

Träning 2 avklarad (eller: vem drog ur proppen?)

Såååå, då var det gjort. Träning numero 2 avklarad och den blev ju händelserik. Vi samlades på Brottkärrsskolans parkering i lagom temperatur och snackade ihop oss om klungteknik etc. Passade även på att dela ut teamkläader till de som beställt och ännu inte fått (jävligt snyggt blev det)..

sagt och gjort, vi kom iväg och tog det inledningsvis i snigeltempo för att värma upp våra (vissa av oss) åldersdigna kroppar. Inga sendrag, höfledsdyslektioner eller aortabråck visade sig.. då var det bara att ösa på..

Peter A höll i taktpinnen med den äran och tempot blev lite upp och ner i början. det märktes att vi INTE var samkörda och när vi dessutom startade med att köra motsols Belgisk svartnade det ju nästan för ögonen på vissa.. motsols?? Då måsta man ju tänka baklänges va? :-)

Men t.o.m de mest trögfattade av oss (moi) kom in i det till slut och tempot gled gradvis uppåt och tekniken började så sakta att komma. Skillnade i hastighet mellan ytter och innerled var tyvärr markant för stor vilket gjorde det lurigt när man skulle haka på i svansen längst bak. Men efter några justeringar av Peter så funkade även detta mycket bättre. När vi efter ett tag vände på rotationsriktningen till medsols var det lite som att proppen gick ur och alla kom in i flytet. Ett tag uppnådde vi den där nirvanakänslan där allt bara stämmer och teamet susar fram till ackompanjemanget av vindpinade ekrar och flåsande lungor (ack vad poetiskt)..

Nåväl, till backarna då ( det som åtminstone jag upplevde som teamets största utmaning) och som inte gick alldeles lysande. De av oss som är kriminellt starka tycker att det går för toklångsamt och de av oss som har lite tyngd att släpa på får vekligen jobba på (kanske lite för hårt) vilket ger en osammanhängande klunga med många och för stora luckor. Vi stannade till och förändrade strategin lite i backarna och sedan gick det bättre... dock är det generellt så att om man går in i en backe med starka förare up front så blir det lätt lite väl jobbigt för oss svagare backkörare... detta måste vi fila på. Sedan vet ju vi som är tunga vad vi måste göra - eller hur?

Hårdträning är det som gäller...

På flacken såg jag inga problem utan alla kör på bra och att hålla ett tempo runt 36-40 kmh var inga som helst problem så länge det var platt, detta bådar ju verkligen gott!

Övrigt att notera är att vår lagledare samt minst 5-6 andra är rejält starka cyklister som säkerligen redan nu har kapacitet att trycka tider en bra bit under vår målsättning för 2013, detta är kanon för övrika teamet som kan få hjälp och motivation och slipper vara deprimerade över våra egna usla hastigheter ;-)

En stor miss vi gjorde var att tappa en stackare (brorsan) genom dålig förmedling av info inom klungan... det FÅR inte hända och vi får ALLA ta på oss detta som ett misslyckande.. nu var det bara på träning så effekten blev inte oerhörd men det är inte kul att försöka hitta hem med 4 mil kvar i ett område man aldrig varit innan, bra jobbat Peter!

Efter körningen blev det obligatorisk och näringsrik lunch i form av lätt brända hamburgare och slaskig läskeblask, en höjdare som vanligt! Lagledaren Peter A som ju är anorektisk valde att hellre fly än illa fäkta mot hamburgerdressingen och avvek innan utfodringen...

Jag tycker vi har ett grymt fin team och är helt övertygad om att denna satsning kommer att gå vägen och att vi alla kopmmer att vara med 2016 vid målgången i Motala!

Grymt bra jobbat allihop!!

Senast ändrad:
Som sagt..

Vi har i nuläget 4 platser kvar i teamet. Ingen som känner att detta kan vara utmaningen för dig?

Teamet börjar bli väldigt sammansvetsat redan och stämningen är på topp! Vi vill gärna ha med de sista 4 medlemmarna så tidigt som möjligt för att få till ett komplett och gediget team redan nu..

Bor du i Gbg-området? HÄNG MED VETJA!!

All info om teamet finns i första inlägget samt dessutom väldigt mycket matnyttig på vår officiella teamsida här: http://www.teamx-racing.se/news_1.html

Kom igen nu Gbg-soffpotatisar, förenen eder med oss!!!

Senast ändrad:
Sisådärja....

Ännu en medlem önskas hjärtligt välkommen till teamet!!

denna gång är det wakemaster från forat!!!

Nu har vi ENDAST 2 platser kvar!!!!

Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............

Hej X-Racing!

Vi är ett gäng killar som också bor i Göteborg och kör. Vi är dock i dagsläget 6-8stycken där några är mer seriösa än andra. Vi körde på 9.14 förra året och var det första året för i stort sett alla av oss så finns ju en hel del som kan förbättras exempelvis klungkörningen, träningen hos vissa osv. Men det jag tänkte på så kan vi väl köra ihop någon gång och sen så småningom kanske de mer seriösa av oss glider över till er?

I år är vi anmälda till 02.34 och totalt 9pers (synd på tiden) och satsar på Sub 8.30.

Men ska ni köra något i början av nästa vecka så vet jag att vi är endel som gärna hakar.

Mvh Magnus

mangsterr skrev:
> Hej X-Racing!
Men det jag tänkte på
> så kan vi väl köra ihop någon gång och sen
> så småningom kanske de mer seriösa av oss
> glider över till er?

>
> Mvh Magnus

Hej Magnus, kul att ni också är ett bra gäng som kör. Nu vill jag inte låta som en elitistisk överspänd idiot som säger att ni inte får köra med oss p.g.a. det ena eller det andra. Men policyn i teamet är faktiskt helt glasklar på detta och vi har sagt att skall man träna i teamet skall man vara med i teamet, åtminstone på våra officiella träningar. Detta helt enkelt för att skapa ett så sammansvetsat gäng som det bara går, alla skall känna varandra och veta exakt hur vi fungerar och hur vi kör. Vi kör ju inte jättemånga gemensamma träningar utan väldigt mycket av träningen får man sköta själv. Den konditionsmässiga delen är upp till var och en att nå även om vi hela tiden sporrar varandra och lägger upp träningstips och delar med oss av erfarenheten inom gruppen.

Tanken är att de gånger vi tränar ihop så är det mycket mer den taktiska och tekniska biten som det skall övas på och kanske inte så mycket ren kondition och uthållighet. Det får man faktiskt se till att själv ordna med en personligt rätt upplagd träning. DÄrför är de få träningar vi faktisk kan samla hela teamet viktiga byggstenar och då vill vi helst att vi som kör är del av det faktiska teamet. Hoppas jag inte låter dryg nu?

Det är som sagt bara för att skapa en rejäl dos "VI"-känsla :-)

Men jag tycker definitivt att om någon eller några av er är sugna på att köra denna satsning med oss under 4 år, ta då en rejäl funderare på om ni inte skall vara med redan nu från början i stället? Vi har bara hunnit köra 2 träningar ihop och det är ju inga som helst problem att falla in i ledet i nuläget..
Som det är nu har vi 2 platser kvar och när de är fyllda så är vår förhoppning att de som är med nu även står i Motala på startlinjen 2016! Självklart kan någon falla ifrån av olika anledningar under vägen och i så fall fyller vi givetvis den platsen med någon annan som är sugen. Men som det ser ut nu så behöver teamet två goa cyklister med lite jävlaranamma till, jag tycker det låter som någon/några av er va :-)

Fundera på det och PM:a gärna mig om någon hakar på, det vore skitkul! Tänk på att det är en långsiktig satsning som löper över hela 4 åroch inte bara en SUB-grupp för VR 2013..
Har ni redan nu klarat er runt på 9.14 (i de miserabla omständigheterna som var i år) så ser jag det som en enkel match för er att klara SUB 8:30 nästa år...

Ta er en tankeställare vetja :-)

HA en go kväll!

Mvh, Patrik

Senast ändrad:
NUUUUUU är det nära!!!

Ännu en medlem i teamet: cyklopat!

Warmligche Welkommen!

Nu ENDAST EN (1,ONE, UNO,EIN)!!!! PLATS KVAR!!!!

VEM SKALL TA DEN?

Mvh, X
ChildSmiling2wB.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp