VR depåstopp

Edarion

Aktiv medlem
VR depåstopp
Hej!
Jag har sett detta tidigare och själv cyklat 2 rundor, men hittar inget om det och minns inte riktigt själv.

Vilka depåer är det som är förknippade med omväg på Vätternrundan?
Sedan undrar jag över Hjo... Jag har för mig att jag tog mig igenom den ganska smidigt för ett par år sedan, men jag stannade iofs överallt och kan ha missbedömt tiden. Jag åt ingen mat, utan tog bara det som finns i de andra depåerna. Den ligger ju bra till sett till sträcka om man vill ha tre stopp :)

Spontant tänker jag Fagerhult - Boviken eller Ölmstad - Hjo - Hammarsundet... Är det smidigt i Hjo känns det säkrare :)

VR depåstopp
Har för mig att Hjo är omväg. Man kan ju brassa på rakt fram och vinna lite tid just där, även om flaggvakterna antagligen vill att du svänger ner.

VR depåstopp
Det är en bit extra och periodvis ganska mycket folk att stångas med i Hjo skulle jag säga. Men det var många år sedan jag stannade där så jag kan minnas fel eller de kan ha ändrat.

VR depåstopp
staine sa:
Har för mig att Hjo är omväg. Man kan ju brassa på rakt fram och vinna lite tid just där, även om flaggvakterna antagligen vill att du svänger ner.

Menar du fortsätta rakt fram på stora vägen och inte ens åka igenom Hjo? Det känns lite som att avvika från banan, blir ju dessutom kortare väg. Kanske lika bra att ta en båt över fr Karlsborg till Motala också?
Har dessutom för mig att mellantid tas nere i Hjo utanför depån, så isf kommer du att sakna en passering.

VR depåstopp
ooms sa:
staine sa:

Menar du fortsätta rakt fram på stora vägen och inte ens åka igenom Hjo? Det känns lite som att avvika från banan, blir ju dessutom kortare väg. Kanske lika bra att ta en båt över fr Karlsborg till Motala också?
Har dessutom för mig att mellantid tas nere i Hjo utanför depån, så isf kommer du att sakna en passering.

Vet inte hur mellantiderna tas. Men ett år så drog vi förbi på stora vägen. Lite fusk kanske, nån km, men medalj blev det i alla fall! :p

VR depåstopp
staine sa:
ooms sa:
staine sa:

Vet inte hur mellantiderna tas. Men ett år så drog vi förbi på stora vägen. Lite fusk kanske, nån km, men medalj blev det i alla fall! :p

Tror det är både in och ut i Hjo detta året med. Så man missar två splits då.

VR depåstopp
Det blev fagerhult boviken. Hade med pannkakor att äta efter jönköping istället. Det var bra!

En i klungan hade för övrigt kört sin snabbaste runda med bara stopp för att kissa en gång. 3 pers, hängde på klungor när det var möjligt, sub 8 i mål... Så det går tydligen.

VR depåstopp
Hjo är en liten omväg, främst från cykelparkeringen och ner för att fylla flaskor. I Jönköping är det Vällingby i Kinnarps arena för att få energi.

VR depåstopp
Edarion sa:
Det blev fagerhult boviken. Hade med pannkakor att äta efter jönköping istället. Det var bra!

En i klungan hade för övrigt kört sin snabbaste runda med bara stopp för att kissa en gång. 3 pers, hängde på klungor när det var möjligt, sub 8 i mål... Så det går tydligen.
Sista gången jag körde runt pölen var jag inte av cykeln över huvud taget under loppet. Inga som helst problem med det. Däremot var loppet till 90% en inre dialog kring hur tråkigt det var. När jag kom i mål var jag rätt säker på att det var min sista runda. Känslan har inte ändrats med åren.

Tillbaka
Topp