VR Sub12 2009

VR Sub12 2009
vi har min kompis Ingemar också. väderprognosen har emellertid gjort att mitt fokus flyttats från att slå en bestämd tid till att 1) ta mig till motala 2) ställa mig på startlinjen kl 3.38 i storm och ösregn och 3) att överhuvudtaget ta mig i mål. 4) att cykla snabbare än 11½ eller 12 timmar

Möte i motala fredag kl 18. på samma ställe som i fjol.

[ mitt telefonnummer står på websidan som pekas ut i min profil ]

-Åke

Och varför heter det inte sytillbehörsaffär?

Senast redigerad av en moderator:
VR Sub12 2009
Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Åh. Jag börjar bli sugen på SUB12 nu om vädret
> håller i sig :)

Verkar det så lockande att hålla på lite längre? :-)
Men jag håller med Åke om att huvudmålet är att ta sig runt utan skador. Regn och kraftig sidvind låter som en garanti för att folk kommer att kollidera och haka ihop ...

/s-o -- lets be careful out there.

VR Sub12 2009
nelson skrev:
> Hur kommer man känna igen er i sub 12 om man
> t.ex. skulle vilja ansluta i Gränna?
>
> / Rikhard N sub 10

Tre, fyra överviktiga, gnälliga farbröder med alldeles för dyra grejer som åker sakta och ryckigt.
"You can't miss us".

...Och en löjlig, röd kardborre-tjofräs i hjälmen, för att hedra vår FÖRRE lagkapten. Han som sa upp sig tidiare i år när han fick se vilka som ingick i årets sub12-klunga :-)

VR Sub12 2009
När jag vaknade i morse hade den där envisa snuvan vidareutbildat sig till halsont och hosta. Dessutom har jag huvudvärk, och pendlar mellan att svettas och att frysa. Jag tror inte att det kommer att vara nyttigt att cykla trettio mil på lördag ...

Fan också.

/s-o

VR Sub12 2009
synd s-o. Men du kommer väl ner och campar som vanligt, eller?

Vi har nog uppnått sub12 med råge redan innan start. ( =att inte vara fler än 12 i klungan :-)

VR Sub12 2009
ÅL skrev:
> synd s-o. Men du kommer väl ner och campar som
> vanligt, eller?

Få se nu. Tält, regn och 38,6° feber? Nja, kanske inte :-)
Jag får köra två varv nästa år i stället ...

> Vi har nog uppnått sub12 med råge redan innan
> start. ( =att inte vara fler än 12 i klungan :-)

Syftar inte Sub12 på högsta dagstemperatur under rundan?

Lycka till, och kör ett varv åt mig också!

/s-o

VR Sub12 2009
s-o: fy sjutton vad trist, vi kommer att sakna dig! Krya på dig! Själv är jag lite halvraspig men åker om jag inte blir sämre till i morgon bitti.
Vi tar gruvlig revansch nästa år med Bengt och dig tillbaka i klungan!
M

VR Sub12 2009
Uppdraget utfört! Kortkort RR (mer kommer senare)
I morse stod det klart att jag var ensam kvar i Sub12. Jag bar ändå stolt min röda flärp i hjälmen för att känna igen mig själv i vimlet. Liftade med Sub10 till Jönköping och solokörde sedan. I mål på 11.35!
Nästa år kör vi alla!
/Mattias

VR Sub12 2009
Grattis alla happymtb'are och andra som klarade sina mål! Det gläder mig verkligen

Själv missade jag och Ingemar starten med några minuter. Drogs sedan med i en massvurpa (ca 8-9 personer) innan hästholmen. Brutet nyckelben och låg svansföring som följd.

Ingemar gjorde en solo-/mat-resa i östergötland,västergötland och närke på 12:30 :-)

Nu ska jag träna på att göra bunny-jumps över liggande cyklar och cyklister!!!!

Senast redigerad av en moderator:
VR Sub12 2009
ÅL skrev:
> Själv missade jag och Ingemar starten med några
> minuter. Drogs sedan med i en massvurpa (ca 8-9
> personer) innan hästholmen. Brutet nyckelben och
> låg svansföring som följd.

Aj. Hur känns det i dag?

> Ingemar gjorde en solo-/mat-resa i
> östergötland,västergötland och närke på
> 12:30 :-)

Det är möjligt att man tappar motivationen att köra för fullt efter att ha varit med om en sån vurpa, även om det gick bra i övrigt.

> Nu ska jag träna på att göra bunny-jumps över
> liggande cyklar och cyklister!!!!

Det är nog en väldigt nyttig sak att kunna, och jag tar gärna lektioner vid tillfälle :-)

/s-o

VR Sub12 2009
Sub 12 en dansk version av den gamla ramsan 10 små ...

Ti små cyklister kom til en cykelsti - én kørte udenfor, og så var der ni.
Ni små cyklister flot hen ad gaden trådte - ens bremser virked' ej - og så var der otte.
Otte små cyklisters skræk var en cykeltyv - én havde ikke lås - og så var der syv.
Syv små cyklister gør en chauffør perpleks - én viste ikke af - og så var der seks
Seks små cyklister kom til en lyskurv frem - én kørte frem for gult - og så var der fem.
Fem små cyklister er ude for at svir' - én leged' akrobat - og så var der fir'.
Fire små cyklister skal færdselsskiltet se - én tænkte: pyt med det - og så var der tre.
Tre små cyklister kør' på så mørk en bro - én uden lygte på - og så var der to.
To små cyklister bør bruge deres ben - én hængte i en bil - og så var der én.
Én lille, kæk cyklist "borte" tog de ni. Han kørte helt korrekt, så ham ka' vi li'!
Der var én, der var to, der var tre, der var fir', der var fem', der blev til grin.
der var seks, der var syv, der var otte, der var ni, men den tiende var fin.

Grattis till solosub12 Mattias. Ingen hade nytta av ditt härliga vindfång.
Locktite funkade tydligen också.

Kul Ingemar, tufft kört.

Faan i hällvätte jävla otur, Åke (Kvarnsvedsdialekt). Och du gjorde illa dig också.
Jag såg tidigt att du brutit på nätet och blev orolig och bedrövad.

Och S-O krya på dig.

Om jag hade varit med hade jag inte kommit. Totalstopp i avloppet på fredagsmorgonenenb, (fixat nu).

Nu är det ett år kvar.

VR Sub12 2009
Utförligare RR:
Vid startfållan gick det upp för mig att jag var den ende närvarande Sub12-medlemmen. Då träffade jag Kaj som körde med oss förra året, och han tänkte gå med i Sub10 och pröva deras tempo (Vilken kille, han gick senare i mål på 10.02!). Jag hängde också på vilket innebar sagolik klungkörning till Gränna, där klungan skulle ha pisspaus strax före depå. Jag behövde varken tanka på eller av så jag utnyttjade försprånget till att ta klättringarna före Kaxholmen i mitt eget tempo. I Huskvarna kom Sub10 ikapp och jag åkte med genom Jönköping. Sedan kom förnedringen: i första uppförsbacken fick jag släppa förbi i stort sett allt som hade två hjul. Varför har jag så uschliga ben när det gäller? Suck! Resten av vägen körde jag solo med kortkorta gästspel i olika klungor. Nu saknade jag vår lilla tvåparsklunga från förra året. Första stopp för min del blev Fagerhult (nytt personligt nonstop-rekord, c:a 14 mil!) Andra i Karlsborg och kortkort i Hammarsundet. Nu hade jag vittring på bra Sub12 men kunde inte känna mig säker. Skulle jag haverera som förra året? Punka? Precis när jag rullat förbi platsen för fjolårets bakväxelhaveri blev jag anropad av bakomvarande cyklist som varnade för att mitt bakhjul wobblade. Jag stannade och kollade och såg att han hade rätt. På morgonen hade det varit spikrakt. Men det gick bra in i mål. Förkylningskänningarna som oroat mig i två veckor lyste med sin frånvaro igår, men idag är det hosta och snörvel som gäller. Struntar väl jag i!
Hoppas att vi kan dra ihop ett gäng till nästa år för att finslipa den optimala kombinationen av gemyt och prestanda!
/Mattias

Tillbaka
Topp