Vuelta España 2024

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Vuelta España 2024
Riskabelt att elda på idag. Riskerar att bli eldning för kråkorna och sämre med krafter till de tre sista etapperna.

Går att vinna eller förlora en hel del tid sista halvmilen imorgon:
1725556358519.png

Och lördagens etapp är ju banprofilmässigt rena EKG-kurvan med en tuff avslutning då också:
1725556432687.png

Och har han inte lyckats plocka tid på O'Connor då så finns ju tempot där han väl är favorit mot australiensaren.

Vuelta España 2024
Nu när han är så nära röda är det ju säkert rätt skönt att slippa allt ansvar som rött innebär.
kan ju smita undan mycket media och podiumtid och fokusera på återhämtning.

Sen ser man ju på Landa idag att allt kan hända, Så ingen i toppen kan ju känna sig säker.

Vuelta España 2024
Var det bara jag som tyckte att det den andre Equipo Kern Pharma cyklisten var 3a på etappen och inte sist i gruppen ? Hittar inget om nedflyttning på hem(sk)sidan...

Vuelta España 2024
Jag är svårt imponerad av Equipo Kern Pharma. Vilken Vuelta! 3 pers i utbrytningen igår = ess på hand.

Ang Rogla så vet han om att han är den snabbare TT:aren än de andra tre i top-4. Han kan köra defensivt för att minimera risken för att spränga sig. Carapaz lär dock slugga på idag och imorgon för att smita upp på podiet.

Vuelta España 2024
Jag tror också Roglic är rätt lugn med vänta på tempot. Kommer nog köra främst defensivt, men ev. göra ett patenterat Roglic-ryck sista 500-meterna om möjlighet öppnar sig för sno åt sig sekunderna.

Vuelta España 2024
Ang Rogla så vet han om att han är den snabbare TT:aren än de andra tre i top-4. Han kan köra defensivt för att minimera risken för att spränga sig. Carapaz lär dock slugga på idag och imorgon för att smita upp på podiet.

Ja, han vet att de andra behöver attackera för att få en buffert till TTt. Men alla tre av Mas, Carapaz, O’Connor behöver samma sak vilket de skulle kunna använda mot Roglič med 1-2-3 attacker.

Det känns som Ben kommer vara nöjd med podium medan Mas (med flera andraplatser redan) borde vilja satsa mer på att vinna och även från Carapaz och EF låter det som att de har siktet inställt på totalvinst.

Men om Roglič är starkast även idag och klarar sig med att köra 95% är det nog klappat och klart för en fjärde Vuelta-vinst

Vuelta España 2024
Ja, han vet att de andra behöver attackera för att få en buffert till TTt. Men alla tre av Mas, Carapaz, O’Connor behöver samma sak vilket de skulle kunna använda mot Roglič med 1-2-3 attacker.

Det känns som Ben kommer vara nöjd med podium medan Mas (med flera andraplatser redan) borde vilja satsa mer på att vinna och även från Carapaz och EF låter det som att de har siktet inställt på totalvinst.

Men om Roglič är starkast även idag och klarar sig med att köra 95% är det nog klappat och klart för en fjärde Vuelta-vinst
Så länge han håller sig på hjul. Är ju inte alltid han lyckats med det.

Vuelta España 2024
Gårdagens största märklighet var ju ändå Quick-step-T-rex beslut att första låta Cattaneo kämpa för etappen. Inte kalla ner honom när Landa fick problem. Men sedan när det var dags för finalen, Cattaneo ännu var med medan det i princip redan var kört för Landa, då ändå kalla ner honom... Känns ju som det var en gammal dinosaur som måste fattat det beslutet, via telefon från TV-soffan

Vuelta España 2024

Så Rogla läser här på forumet och bestämde sig för att gå på offensiven bara för att visa att jag hade fel? ?

Men vilken körning av Roglič! ???

Vuelta España 2024
Hehe ja det blev visst en rejäl offensiv ändå. Modigt av dem att gå så hårt in i den stigningen. Hoppades på Mas, såg ut som han hade något på gång när han gick från de övriga. Men som så ofta höll de inte hela vägen

Vuelta España 2024
O´Connor sen är normalt Mas något bättre än Carapaz.
Men O´Connor har ju fått slita hårdast sista veckan så det ökar ju chanserna för de andra att knipa en pallplats

Vuelta España 2024
Han och Lipowitz verkade ju inte ha några problem igår och de lär ju ha isolerat sig från resten av laget tills idag
hoppas de som var drabbade har kryat på sig, Var en ledare i laget som fick åka till sjukhus så det lät ju inte bra.

Vuelta España 2024
Hur någon av dom som intervjuas av Contador förstår vad han säger är bortom min förståelse. Vilken katastrof. Låt han hålla på på den spanska sändningen men snälla inte på den "internationella".
Anyway.
McNaughty lär ju ta hem denna med, eller?

Vuelta España 2024
Sista etappen var ju rätt mkt av en gäspning vad det gällde totalen. I övrigt en rätt kul Vuelta tycker jag. Fick t.o.m. återse vägarna för några av mina hemskaste mil på en cykel.

Tillbaka
Topp