Vuelta España 2025, 23/8 - 14/9

Största klättringen placeringsmässigt i totalen idag: Rouland, upp 125 placeringar från 169:e till 44:e plats.

Största tappet: Van Dijke, 168 placeringar ner från 14:e till 182:a. Ligger nu nästa sist med bara Zingle efter sig.

Zingle drog nog axeln ur led. Det såg lite märkligt ut med behandlingen från tävlingsläkaren. Jag trodde inte att han skulle fortsätta. Van Dijke kraschade ju också, i samma cirkulationsplats men på motsatt sida. Han såg ut att ha ont.

Kraschklipp på Vingegaard framifrån och bakifrån:

Något som slog mig. Dom här två första etapperna har faktiskt påmint väldigt mycket om hur Vueltan var innan Fernando Escartín och Igor González de Galdeano. Raksträckorna är jäkligt långa.

Kraschklipp på Vingegaard framifrån och bakifrån:

Såpa!

Han är ju tillbaka lite väl tidigt kanske. Efter den extrema kraschen på TdF. Men med en etappseger och fått köra i röda tröjan en dag gör det väl värt det även om det blir en DNF nu.

Inga bortförklaringar från Pedersens sida.

"- Jeg er bare ærgerlig over, at jeg ikke kunne levere det, vi arbejdede for hele dagen. Det er hårdt at sige, men når man bliver toer, er man den første taber på stregen, og nu har vi været tæt på to dage i træk, påpeger Mads Pedersen med henvisning til Giulio Ciccones andenplads på 2. etape."

Nej det såg lite osynkat ut.

Men färgad som jag är av Netflix-dokumentären om TdF så tycker jag att Alpecin-Deceuninck verkar rätt osköna (jo, jag fattar att de har castats i skurk-rollen av Netflix, men ingen rök utan eld...) och är därmed nöjd... :-)

Så jävla tråkigt...
Ena dagen är de cyklar som blir stulna och nu de här. Hoppas verkligen inte de här kommer forts och vi får se jysst cykling framöver

Ja, de är väl arrangören som normalt ansvarar för säkerheten av bussarna men i de här fallet var de väl de hotellet de bodde på som fått ansvaret.
Sen lyssnade jag på nån intervju att normalt brukar de även parkera bussarna så man inte kommer åt dörrarna osv.
De måste väl ändå ha vart nån på hotellet som hjälpte till.

Men protester o banderoller längs vägen för att förstöra tävlingen är väl svårare att förhindra

Men protester o banderoller längs vägen för att förstöra tävlingen är väl svårare att förhindra
Försökte kika lite och i sekvensen där de blir hindrade/stoppade är det fyra MC före cyklisterna. Vad jag kan se var det för övriga lag två MC, så det verkar som att arrangören haft farhågor om att något skulle kunna inträffa.

Sen är det ju rätt svårt att åstadkomma så mkt för MC-förarna. Blir ju inte så bra om de "slänger" motorcyklarna och börjar göra något. Kanske skulle ha haft varsin "gorilla" bakpå som kunde hoppat av MC:n och rensat vägen? NFL-säsongen är väl inte igång så det borde finnas några killar lediga som kunde få lite gratis tacklingsträning.

Skärmtiden räcker gott som det är utan en massa nätflixande så det får vara.
Om du skär ned den genomsnittliga längden på dina Happy-poster med 10% under en månad så borde du kunna klämma alla 3 säsonger på den insparade tiden... 😉

Nej men den serien är faktiskt bitvis en väldigt intressant inblick bakom kulisserna på TdF. Fast OT för tråden här så det är en annan diskussion.

Om du skär ned den genomsnittliga längden på dina Happy-poster med 10% under en månad så borde du kunna klämma alla 3 säsonger på den insparade tiden... 😉

Nej men den serien är faktiskt bitvis en väldigt intressant inblick bakom kulisserna på TdF. Fast OT för tråden här så det är en annan diskussion.
Av mina 15 senaste inlägg (innan detta) har 12 varit på max en rad textmässigt.

För att gå tillbaka OnT, vad drar de egentligen för effekt i förningarna när de snittar 57 i lagtempo? 550-600W?

Tillbaka
Topp