Vurpa = Ny hjälm behövs omg!

supreeme

Aktiv medlem
Jahapp, nu har man gjort bort sig och sitter här med ont i axeln, blåtira i ansiktet och en spräckt hjälm (bättre en trasigt huvud iaf) efter första riktiga mtb vurpan.
Situationen blir omgående ganska akut då jag cyklar varje dag till jobbet, och bara hade en hjälm, som således förbrukades igår. Har sökt lite slött bland gamla trådar, och kikat lite på nätet. Hade nu en rätt simpel Bell modell som heter Aquila, vilket iofs är rätt oviktigt, men jag vill tills vidare ha en prisvärd hjälm som funkar till XC- och jobbpendling. Har kikat lite på denna
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=18423
får man åka utan skärm i skogen?
Frågan lyder alltså, har ni några bra hjälmar att rekommendera?
Har kikat lite på cyklotekets rea, vilken inte verkade så imponerande på nätet. Vore ju väldigt trevligt om man kunde köpa hjälmen i Stockholm, och slippa vänta en vecka på leverans från utlandet. Vill ju skydda pallet på vägen till jobbet, mottager därför tacksamt för rea-fynd, som inte ruinerar en..

mvh Rickard

Åk in til stan och pröva en. månag butiker har ganska gott utbud.

Många hjälmar sitter olika bra på olika personer så det e svårt att ge tipps.

uitan skärm kan man självklart köra.

Kommer du ut till Värmdö och hämtar den så får du min gamla hjälm. Den är fulast i världen. I övrigt vill jag bara säga att skärm räddat min ansikte från grenar ett par ggr, så jag tycker att den är bra. Min är avtagbar om man nu vill slippa den ibland.

Jag tycker att glasögon är viktigare än skärm i skogen. Har just nu varken glasögon eller skärm på hjälmen, och jag vet inte hur många gånger jag nästan har kraschat pga insekter eller lera i ögonen. Däremot har jag inte alls saknat skärm.

Tillbaka
Topp