Vuxenpoängen haglar in

Vuxenpoängen haglar in
*micke* Skrev:

> Angående barn:
> Men jag har nog
> inte riktigt fattat det än, gör nog inte det
> förrän efter förlossningen...

Exakt så är det. Det spelar ingen roll hur stor magen blir innan, man fattar ändå inte riktigt.

Sa jag grattis förresten?

Vi fick f.ö. vår minsta i slutet av maj i år, så jag skulle kunna berätta en del om det liv som väntar... *gäspar stort* :-)

Vuxenpoängen haglar in
hmmmm...vuxenpoäng är jag dålig på att samla in.

eller rättare sagt så lyckas jag göra av med dem.

bor i ett hus som jag hyr av förstående fastighetsägare:-)
barn och fru har rymt
särboförhållande med en ljuvlig tös
ingen hund, men däremot en katt som håller på att äta mig ut huset

grolle.jpg

Volvo har jag tröttnat på:-)

320.jpg

tror inte det blev så många vuxenpoäng där, men jag trivs ändå med mitt liv och min cykel

explo02.jpg

ha det
Jan

Vuxenpoängen haglar in
Steelisreal Skrev:
-------------------------------------------------------
> "Att styla en Volvo, är som att sminka en gris;-)"

Exakt. Jag har både vinge och lättmetallfälgar på min 855:a och det känns mest tragiskt. Lite: Titta, där kommer Hagdahl i sin 855:a och tror han är cool – fattar han inte att han kör en Volvokombi med barnstol fram? :-)

P.S. Fälgar och vinge satt på när jag köpte den, tro inget annat! Det coolaste på hela bilen är att jag har en custom-lackerad dragkrok...

/Per

Vuxenpoängen haglar in
"P.S. Fälgar och vinge satt på när jag köpte den, tro inget annat! Det coolaste på hela bilen är att jag har en custom-lackerad dragkrok... "

hehe...customlackad mekanisk backsensor...härligt:-)

ha det
Jan

Vuxenpoängen haglar in
*micke* Skrev:
> Haha, jag upptäckte just att jag "fyllde" 1000
> inlägg nyss. Det är mycket nu ;-)

Barnunge!

Grattis på födelsedagen i vart fall, gubbe!

Vuxenpoängen haglar in
Grattis, själv ska jag bli morfar(!!) om allt går som planerat till sommaren. Jag kommer att gå omkring med barnvagn i sommarsol och vara stolt som en tupp (som man var för 21 år sedan då den "lille" kom till världen).

Hur ser mitt vuxenkonto ut?;)

Vuxenpoängen haglar in
Kul Johan!! Grattis i förskott. Du får lova att berätta om känslan så småningom.

Här är en till som ser fram emot barnbarnen i stället för barnen. Tänk bara tanken att kunna ha hand om den lilla/lille så länge det är glada miner - sen kan man lämna tillbaks det igen. :) Skämt o sido - det är skönt med vuxna barn för då kan man bli (ännu mer) barn på nytt själv.

Nåja, det lär nog dröja innan det tassar små knattar runt mormor/farmor Anki. Ingen av ungarna har lika bråttom som mor deras hade.

När det gäller "vuxenpoäng" har jag klarat av det där med barn (tre stycken varav en cyklist sen ett tag tillbaks och tösabiten (24) skall börja nu också), (nybyggd) villa, hästgård plus en massa annat...

Livet leker med andra ord!

Vuxenpoängen haglar in
Ja du, mamma. Barnbarn lär du nog få vänta på ett tag till, i alla fall från min sida! Men en cyklist till i familjen lovar jag att du ska få! Ses i morrn!

/Ulle

Vuxenpoängen haglar in
Reggad o allt, nu är du fast i träsket *S*
Vuxenpoäng på gumma? *funderar* Kanske... Är nog fel person att avgöra det ;)

Vuxenpoängen haglar in
Ingen bil, Inget körkort, Bor hos föräldrarna, studerar.

Blir nog inga vuxenpoäng där inte... Visst ja, Jag är ju bara 16 ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Vuxenpoängen haglar in
Anar en stolt mamma här ovanför ;-)

Men visst kan väl dotra få några poäng iaf, men det är vad jag tycker det.

Var ju tvungen och kolla in den nya medlemens profil och det ser ut som Ulle kommer att bli expert på att resa med cykel, hon bor ju på tre ställen i två länder!!

Bosse

Vuxenpoängen haglar in
Vuxenpoäng, det är nog ett passerat stadium... (45 år, gift,tre söner från 12 till 19 år, villa, fast jobb sen länge, två frysboxar, you name it...)
Nu är det nog mera läge att börja spana efter ålderspoängen men förutom lite gråa tinningar och grått skägg så känner jag mig faktiskt inte speciellt antik. Men, det kanske bara är första steget på en tilltagande åldersförvirring, brist på insikt.
Känner mig faktiskt nästan lite "ung på nytt", testade nämligen min nymonterade Pahoehoe ikväll och det mesta kändes riktigt OK. Längtar till helgens dagsljus då det ska bli terrängåka av...

Så, ålder är subjektivt!

Curt

Vuxenpoängen haglar in
Curt Skrev:
> Utan tvivel är man inte klok...

Jomen, det är ju det du och alla andra här är, klok alltså. Det är "dom andra" som är knäppa... :-)

Vuxenpoängen haglar in
Tomaten: Delar nog egentligen din åsikt. Det ÄR ganska normalt och friskt att vilja cykla där det knappt går att gå, skita ner sig från topp till tå (ofrivilligt rim!) och dessutom lägga tusenlapp efter tusenlapp på sin utrustning... Men glädjen finns där och det är friskt och normalt att vilja jaga den, antingen man gör det per cykel eller på annat sätt.

"Utan tvivel är man inte klok" - Det handlar mera om nödvändigheten av att våga reflektera över vad man håller på med, att ifrågasätta och också om att inte alltid vara så säker på sig själv. Det kan ju faktiskt vara så att den andre har rätt! Sedan handlar det också om rätten att tvivla på att allt är så som det presenteras för en...

Curt

Vuxenpoängen haglar in
Jag har nog aldrig fått speciellt många vuxenpoäng... Och nu börjar det bli försent att skaffa fler.
Det verkar som om jag klarar mig genom till andra sidan.

Vuxenpoängen haglar in
Måste ovilligt erkänna:
För ett par dagar sen, då det var varmt och sol ute, valde jag att tvätta bilen istället för att ta en rejäl skogstur med hojjen. Hur står sig det i V.P.?
Dessutom dammsög jag bilen invändigt...

Vuxenpoängen haglar in
Grattis *micke* till att du har fyllt 30 och snart ska bli pappa!

Den stora grejen i mitt tycke är att bli pappa (själv pappa till ett 2 år gammalt charmtroll) och 30 är ju trots allt bara ett nummer. Klart att du ska ha en BMX! Cyklandet blir tyvärr lidande när man blir pappa, men med en BMX kan du ha kul närhelst du får en stund över.

Vuxenpoängen haglar in
Du är bortom all hjälp. Farväl.
multisport Skrev:
> Måste ovilligt erkänna:
> För ett par dagar sen, då det var varmt och sol
> ute, valde jag att tvätta bilen istället för att
> ta en rejäl skogstur med hojjen. Hur står sig det
> i V.P.?
> Dessutom dammsög jag bilen invändigt...

Vuxenpoängen haglar in
multisport Skrev:
> Dessutom dammsög jag bilen invändigt...

Jag har gett upp det, så fort vi varit och cyklat släpas det in leriga cyklar i baksätet ;)

Kanske när det frusit till...

Vuxenpoängen haglar in
När de fryser till börjar de ju sanda/salta vägarna och då blir det sandlåda i bilen fortare än kvickt. Dammsuga lär man ju göra året om för att bilen ska va någorlunda ren. Alltid lika kul att se hur föräldrarnas bilar ser ut när man är hemma och hälsar på. Tycker de e rätt skoj å sköta om dem, men nu när man inte bor hemma längre ser de ut som skit jämt.

Eller är man sjuk om man tvättar hjulhusen och framvagnen med diskborste i samband med hjulbyte? Tvättar bromsoken rena och fina, putsar av bromsbeläggen, vaxar polerar fälgarna invändigt/utvändigt, smörjer upp däcksidorna osv? Att tvätta / polera / vaxa bilarna är mer regel än undantag.

Usch, tur att man lagt det där bakom sig. :)

Vuxenpoängen haglar in
cal Skrev:
> Att tvätta / polera / vaxa bilarna är mer regel än
> undantag.

Vaxa rost går inte bra, jag har provat. Polera törs jag inte, då ramlar väl hela skärmkanterna bort :-D

Vuxenpoängen haglar in
the_TnT Skrev:
> cal Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Att tvätta / polera / vaxa bilarna är mer
> regel än
> > undantag.
>
> Vaxa rost går inte bra, jag har provat. Polera
> törs jag inte, då ramlar väl hela skärmkanterna
> bort :-D

Hehe... nej, det är väl mer något man gör innan det börjar rosta sönder
för att förhindra det. :)

Du har väl MIG-svets tobbe? Dags att köpa lite plåt och börja rostlaga?
Lite trist på en bil där rostskyddsbehandlingen av karossen är lite bristfällig
dock (det kommer rosta igen).

Bilar e ett jädra meck. :)

Vuxenpoängen haglar in
cal Skrev:
> Hehe... nej, det är väl mer något man gör innan
> det börjar rosta sönder
> för att förhindra det. :)

Bilen såg värre ut när jag köpte den än den gör nu :)

> Du har väl MIG-svets tobbe? Dags att köpa lite
> plåt och börja rostlaga?

Jag har plåt. Och svets, färg och garage. Det jag inte har är lust :)

Förr-förra sommaren fick det bli renslipning, glasfiberväv och spackel över det värsta samt lite ny färg. Gjorde mycket för utseendet och det höll faktiskt bättre än den Toyotan som far la ned en massa timmar med svetsen på. Fast nu är nog min bil ikapp igen :)

Funderade på piratskärmar men konstaterade att man kan köpa mycket spackel för de pengarna, så jag skär nog till några fula plåtbitar och svetsar dit till sommaren. Om tanken går att laga/byta ;)

Vuxenpoängen haglar in
Det är tur att det estetiska inte är allt alla gånger. :)

Tyvärr kan jag nog inte ge dig några vuxenpoäng för att du meckar med rostiga bilar Tobbe. Lite för mycket "fylla 18, skaffa rostig bil, laga laga laga" varning på det. ;)

Vuxenpoängen haglar in
multisport Skrev:
> Fick en radiostyrd bil av tjejen i
> födelsedaspresent. Hur kul som hels. Speciellt
> fickparkering och hoppa i trappan.
>

Sätter man inte trappdubblar med cykeln kan man ju alltid göra det med R/C:n ;-)

Tillbaka
Topp