Wahoo Element - Importera intervaller.

Besv

Aktiv medlem
En kompis till mig har köpt en ny cykeldator och Garmin erbjöd att man fick bygga sina egna intervaller på deras hemsida och även få möjligheten att exportera till i hans fall en Garmin 530.

Så han kan nu styra Tacx Smart bike genom att koppla upp sig med sin cykeldator.

Jag har just nu trainerroad men kör i princip samma upplägg varje vecka så jag hade klarat mig väldigt bra på att designa egna likvärdiga intervaller och ha på en cykeldator. Och då 1 års trainerroad kostar ca lika mkt som en Garmin 530 så funderar jag på att byta. Även det faktum att man måste ha internet för att kunna använda trainerroad gör det mer attraktivt med en Garmin då vi har dåligt när på mitt jobb(båt).

Men nu har jag en Wahoo Elemnt....

Finns det någon som har kunnat designa eller dragit ut erg filer och stoppad in dom in en element?

Wahoo kan synka intervallpass från TrainingPeaks. Funkar bra även med gratisvarianten men du blir begränsad till att bara spara en handfull egendesignade pass. Fast för att få in dem i cykeldatorn behöver du schemalägga dem i TrainingPeaks och sen köra en synk och har för mig att gratisversionen bara tillåter dig att schemalägga samma dag, så då faller det på internet ändå.

Wahoo kan synka intervallpass från TrainingPeaks. Funkar bra även med gratisvarianten men du blir begränsad till att bara spara en handfull egendesignade pass. Fast för att få in dem i cykeldatorn behöver du schemalägga dem i TrainingPeaks och sen köra en synk och har för mig att gratisversionen bara tillåter dig att schemalägga samma dag, så då faller det på internet ändå.
Blir kanske att köpa en Garmin och sälja min wahoo....

Vad händer om du kör passet som utomhuspass i trainerroad, synkar till din dator och kör på ”inomhuscykling”? Watt är ju watt tänker jag.
Slutat träna efter schema men jag körde aldrig innehas förr.

ICW på mobilen kanske löser det.....i kombination med 25 gratis km på zwift i månaden.

Nåt annat sätt att få in dem i bolt måste väl ändå finnas?

Annars kan det eventuellt lösas med gratis konto på Trainerday + gratis konto på Training Peaks.
Om man nu tvunget måste köra det på bolt istället för mobilen.
Trainerday clienten verkar nu tillåta 20 gratis wo (precis som ICW?) så man kan ju bara köra i den istället

Där låg ett par intervaller ja, kan man importera fler från wahoo?

Ser inte riktigt hur man gör egna pass i intervals.icu ngn som kan skicka en direkt länk?

Provar Trainer day, verkar funka fint.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp