Wahoo element rival

drpepper82

Aktiv medlem
Wahoo element rival
Hej!

Är i behov av en ny klocka framför allt för löpning och längdskidor då jag har en Wahoo cykeldator så har jag börjat kolla på deras Rival klocka.
Någon som har några erfarenheter av denna? Hur är GPS mottagningen och fungerar den för längdskidor/skapa olika aktiviteter.

Wahoo element rival
Jag har en. Men skaffade den i somras, och använt den för lite än för någon tillförlitlig empiri. Men utifrån det lilla jag testat den (4 löprundor tror jag) så har den fungerat bra. Tar en liten stund för den att hitta GPS-signal, men inte så det stör. Varit stabil sedan. Har bara använt grundfunktionen, för löpning, (start, stop, logga passet..).
Det enda negativa jag har att säga är att jag inte är något vidare fan av laddningsenheten. Gillar inte riktigt att man bara ska "lägga" den mot anslutningen utan att riktigt koppla fast den så att säga. Men väl inget stort problem

Egentligen kanske lite onödigt dyr för mitt behov. Jag ville bara ha en enkel klocka för logga springturer, med knappar inte nån kass "touchscreen". Men har också Wahoo cykeldator, hittade inte riktigt något bra alternativ, så kändes smidigast med en Wahoo och slippa ha en till app eller annat att lära mig.

Wahoo element rival
Jag har en. Men skaffade den i somras, och använt den för lite än för någon tillförlitlig empiri. Men utifrån det lilla jag testat den (4 löprundor tror jag) så har den fungerat bra. Tar en liten stund för den att hitta GPS-signal, men inte så det stör. Varit stabil sedan. Har bara använt grundfunktionen, för löpning, (start, stop, logga passet..).
Det enda negativa jag har att säga är att jag inte är något vidare fan av laddningsenheten. Gillar inte riktigt att man bara ska "lägga" den mot anslutningen utan att riktigt koppla fast den så att säga. Men väl inget stort problem

Egentligen kanske lite onödigt dyr för mitt behov. Jag ville bara ha en enkel klocka för logga springturer, med knappar inte nån kass "touchscreen". Men har också Wahoo cykeldator, hittade inte riktigt något bra alternativ, så kändes smidigast med en Wahoo och slippa ha en till app eller annat att lära mig.
Vågar jag fråga om man kan få den att visa en analog urtavla?

Wahoo element rival
Vågar jag fråga om man kan få den att visa en analog urtavla?
Japp. Finns två valbara analoga visningslägen

1700134331797.png

Wahoo element rival
Körde första skidpasset med min idag, imponerande inte. Blev auto paus flera gånger under passet på grund av vad jag misstänker är förlorad GNSS signal. Ska slå av auto paus och ge den en ny chans, annars åker den tillbaka. Min 12år gamla Garmin gör det bättre…

Wahoo element rival
Istället för att skapa ny tråd så frågar jag här

Har ni problem med koppling till telefonen? Jag köpte en begagnad Rival förra veckan och missar notiser.
Går jag in i Elmnt appen så står det "Rival not connected to Elmnt" eller liknande. Tar några sekunder sen är det igång.
Va i kontakt med Wahoo support men iom att jag saknar kvitto är det en dead end.
Misstänker någon form av inställning.
Någon som kör Rival och Oneplus och får det till att funka?

Wahoo element rival
Nu har jag inte haft problem med min Rival, men min första Bolt betedde sig lite liknande kanske för länge sedan. Jag vill minnas att man fick se till att ha senaste uppdateringen och sen låta enheten och telefonen glömma varandra, sen para ihop igen och så gick det några månader.

Jag antar att du redan testat detta? Och då vet jag inte hur du går vidare… Surt!

Wahoo element rival
Nu har jag inte haft problem med min Rival, men min första Bolt betedde sig lite liknande kanske för länge sedan. Jag vill minnas att man fick se till att ha senaste uppdateringen och sen låta enheten och telefonen glömma varandra, sen para ihop igen och så gick det några månader.

Jag antar att du redan testat detta? Och då vet jag inte hur du går vidare… Surt!
Tack för svar

Jo jag har testat det mesta. Glömma, para ihop, nollställa klockan , koppla ihop igen men samma varje gång

Rätt drygt

Förra ägaren hade inte detta problemet. Om det faktiskt va så eller ej, vet jag ju inte men säljaren känns seriös.

Wahoo element rival
Nu när jag behöver en tredje Rival till familjen så har Wahoo slutat tillverka och sälja. :-( Jag har försökt googla men hittar bara fantasihöga priser kombinerat med noll i lagersaldo hos några återförsäljare…

Någon som har sett någon liggandes hos LBS (helst i fyndlådan då) eller har andra ingångar? (Jag kan förstås prova att lägga ut en köpes på KoS i värsta fall).

Tillbaka
Topp