Wahoo Kickr - Byta kuggrem.

Stumpy

Aktiv medlem
Min Kickr har kuggat över vid högt motstånd. Har spänt kuggremmen ett par gånger, men nu verkar det inte gå att spänna mer. Upptäckte dessutom en skada på remmen nu när jag höll på och fixade. Antar att det bara är att köpa en ny. Finns det någon som kan ha inne i Stockholm eller Malmö? Annars blir det att beställa. Finns det något alternativ till att beställa direkt från Wahoo?

IMG_1683.jpeg

Det är en standard rem, köpte min från en engelsk bildels firma (innan Brexit). Kommer på rak arm inte ihåg beteckningen men det ligger en extra i garaget, kollar i morogn...

HTD versionen som vissa verkar ha använt med framgång (dock inte lika stark vad jag förstår) men man kan ju alltid fråga butiken om de kan ta hem gt varianten...

Edit GT3:

Gick att hitta på fler ställen, beteckning verkar variera. Den är dock 850mm lång med tand var 5:e millimeter (5M), dvs 170 tänder total samt 15mm bred. Sen finns det lite olika versioner HTD, Gt, gt2, gt3 som har hur göra med hur optimerad tandprofilen är som jag förstår det.

Senast ändrad:
HTD versionen som vissa verkar ha använt med framgång (dock inte lika stark vad jag förstår) men man kan ju alltid fråga butiken om de kan ta hem gt varianten...

Edit GT3:

Gick att hitta på fler ställen, beteckning verkar variera. Den är dock 850mm lång med tand var 5:e millimeter (5M), dvs 170 tänder total samt 15mm bred. Sen finns det lite olika versioner HTD, Gt, gt2, gt3 som har hur göra med hur optimerad tandprofilen är som jag förstår det.
Hittade också några, men antingen skickar de inte till Sverige eller så är frakten dyr. Beställde därför ett band från Wahoo som skall komma på några arbetsdagar.

Tillbaka
Topp