Wahoo Kickr - kan man använda boost 148 * 12 mm

bash1

Medlem
Har inte lyckats hitta något svar på internets. Men är det någon som har koll på om det går att få tag i ett konverteringskit som gör det möjligt att sätta dit en cykel som har boost 148 * 12 mm through-axel på en Wahoo Kickr? Jag har hittat denna adapter för 142 * 12 mm: http://eu.wahoofitness.com/devices/kickr-142x12-mountain-bike-adapter men jag hittar ingen för boost 148 * 12 mm. Jag har heller inte helt klart för mig om det är fysiskt möjligt eller inte. Någon som har koll?

Fick svar från deras kundtjänst att det inte går att köra med 148*12 mm. Deras svar:

Unfortunately our KICKR is only compatible with 142x12 thru axles via our adaptor. Sadly there are just so many different thru axles from Boost, to RAT, to 142 plus and our KICKR is really only designed to accept the standard 130/135 quick release skewers. Please let us know if you have any additional questions.

Skulle just skriva det, Kickr Snap bör det gå att få till det med. Jag är nöjd med våran, men se till att uppdatera till senaste firmware.

Jag undrar om en wahoo kickr snap passar till min Planet X EC130E och min White CX 17?
Är det den långa pinnen genom kassetten som håller hjulet på plats man ska mäta för att se om de går?

Tillbaka
Topp