Wahoo Kickr, Kickr Core eller Tacx Neo?

sunqan85

Medlem
Stort beslutångest. Vilken trainer ska man köpa tycker ni?
Wahoo Kickr, Kickr Core eller Tacx Neo?. Vad är det för skillnad på dom?
//

Har provet en alla av dem du funderar på, alla är bra. Skulle säga det beror på din budget. NEO är bäst (behöver inte kalibreras), men jag vet inte om jag skulle köpt tvåan över ettan (inte mycket nytt).
Vill du komma billigare undan så är det Coren som gäller, riktigt bra för den prisklassen (fick bästa trainer av DCrainmaker m.m 2018)

Om inte specen för Coren räcker för dig så är det Kickrn som jag skulle köpt

//M

Oavsett vilken du väljer: köp från en återförsäljare som har bra garantihantering. Min uppfattning är att samtliga tillverkare har kvalitetsproblem.

mklmtb sa:
Henrik_E sa:
Om du köper en Neo, se till att det är den nya Neo 2.

Varför?
Från DC Rainaker:

– Added pedal stroke analysis: Will plot out full pedal stroke, akin to some power meters. This was added to a degree last December in a firmware update for NEO 1 users, however, the internal changes for NEO 2 makes this more accurate. Additionally, this will also be broadcast to 3rd party apps for NEO 2.
– Added left/right balance information: Will show distribution of power between legs, as well as broadcast this to 3rd party apps.
– Increased cadence accuracy: Uses new magnetless object detection (more on that in a second)
– New microcontroller and additional memory: This will improve ERG control Tacx says, and reduce vibrations
– New communications controller: This will improve firmware update, and allows faster communication with apps (which would likely be used for real-time pedaling analysis)

Har precis köpt och börjat använda en Tacx neo som jag verkligen är supernöjd med!!!

2 an känns som överflödig lyx i mitt fall, men beror så klart på vad du söker i din trainer!

Hör gärna av dig om du har några undringar!

Sen har du Elite också som gör djungeln ännu större. Själv ångrar jag att jag inte köpte Kickr på Stadium innan jul för 9t....

Angående Kickr, Skillnaden för 2018 är att de bytt till billigare tillverkning med brister som följd. Googla typ "Wahoo Kickr 2018 strange sound". Som eiskall skriver ovan, köp från en handlare du kan åka tillbaka med den till när saker börjar krångla. Jag orkade en innan jag gav upp, kompisen fick två nya innan han gav upp. Alla med samma fel. Jag gick tillbaka till Monark och han till Neo 2 :)

Denna info kan va bra:, "may have" nedan betyder egentligen bara att det kommer ske förr eller senare, men det pallar de såklart inte skriva ;)

Model with the serial number starting 011839 or higher, should be fixed.
Model with the serial number starting 011838 or lower, may have the problem.

Källa: https://forum.trainerroad.com/t/anybody-have-a-wahoo-kickr-2018-that-does-not-have-any-issues/5698

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp