WAKi-leaks

WAKIdesigns

Aktiv medlem
WAKi-leaks
Hej jag vill bara dela min blogg som jag gör för skojskull. Kommer att skriva mycket om Svensk sticykling och köra lite test av prylar i framtiden, men farmförallt handlar detta om illustretrad interpretation av trender och händelser i MTB världen. Kanske ni upplever det som roligt och värt att kolla ibland.

I första avsnitt av WAKi-leaks: ett super ram som kan stoppa hela hjul-storlek debatt!

Beskrivning och större bild här:
http://waki-leaks.blogspot.se/

Tack!

Bilagor

• geo-djuster_sm.jpg
    geo-djuster_sm.jpg
    44.6 KB · Besök: 20
WAKi-leaks
Att vara helt ärlig... jag försöker rita saker som är dumma men möjliga att konstruera, som skrattar åt konstiga saker. Och saker som kommer från Tyskland (som jag kallas för alternative-engineering...) typ den där Kilo-gaffeln gör det jobbigt för mig ibland... en gång tänkte jag att det är roligt att rita en 2x2 electric drive - Germans did it... de ger lösningar för dummaste idéer och problem som finns i cykelvärlden.

Senast ändrad:
WAKi-leaks
Ju det var en hel del tänkande bakom detta. Och jätte mycket skisser och ritningar att göra. Tog mig typ en månad av 1-2 timmar efter jobbet bara att rita den färdig när all var bestämd. Jag skulle inte hinna göra det utan hjälp och bra rad av killen som har redan gjort flera egna ramar. även så gick det inte att undvika fel - U can't skip Learning by doing :) Jag hoppas att det blir nåt mer av detta i framtiden även bara för att få flera folk att cykla på en hoj som jag designade. Framför allt vill jag designa och bygga en heldämpad stig-hoj. Sen om jag flyttar till landet, då vill jag svetsa cyklar själv.

Cheers!

WAKi-leaks
VaKi är förvirrande. Här i Schweiz betyder det Vater-Kind. I helgen var det Vakibacken, gruppbak av pepparkakshus med fäder och ungar. Vaki-zeltwochenende, Vaki-turnen, osv. har vi också.
Vaki-leaks har vi iofs ännu inte.

WAKi-leaks
Yup jag vet! ach jag vill vara mer Svensk specifik. Waki på engelska låter typ whacko ellet wacky. Jag vill gärna vara mer Svensk specifik och skriva på Svenska för att Sverige ligger närmast min hjärta, men tyvärr min engelska är redan tillräckligt dåligt. Dessutom brukade jag få väldigt dåliga betyg när jag skrev essay på Polska i skolan. Det kommer bli lättare för mig att utveckla hand-ritning och idéer än skrivning. Så det få bli lite Bob Dylans röst VS hans gitarr, men jag vill absolut inte bli Kenny G... Cheeerz!

WAKi-leaks
WAKIdesigns skrev:
-------------------------------------------------------
> Yup jag vet! ach jag vill vara mer Svensk
> specifik. Waki på engelska låter typ whacko
> ellet wacky.

Låter väl rätt beskrivande?

WAKi-leaks
WAKIdesigns skrev:
> After three years of trying to nail the topic, I
> have finaly written the piece about the issue of
> whether owning a super bike makes us faster and
> happier. It is a long article and only part 1!

Kul läsning (både denna post och andra)!
Jag tycker dock inte resonemanget att man kan byta produktsurftid mot träning eller fysisk aktivitet håller. I alla fall inte rakt av.

Jag kan scanna eBay några minuter när jag lagar mat, när jag tar en kopp kaffe eller när jag är är hemma med ungarna och min fru ute. Visst, jag kunde köra lite benböj eller armhävningar men det känns inte realistiskt.

Sen är jag den förste att ifrågasätta om pryluppgraderingar alltid gör nytta (mer än att tillfredställa prylbegäret). Min bästa tid på en teststräcka i skogen har jag irriterande nog satt på en helstel singlespeed på närmare 13 kg, köpt begagnad för 3000 :)

/Johan

WAKi-leaks
Håller med dig, fast multitasking kan vara jobbigt, åtminstone jag själv upplever det så :D Generellt ville jag skriva något i ämne som väldigt många funderar på. Man kan se det väldigt ofta på olika forum hur mycket folk kämpar och hatar på varandra, om cyklar är viktiga eller inte, om weight weenie är wank eller inte. Som jag skrev det är bara del 1, och i del 2 kommer jag att skriva vad jag tycker är bra med prylar :D

WAKi-leaks
WAKIdesigns skrev:
> Som jag skrev det är bara del 1, och
> i del 2 kommer jag att skriva vad jag tycker är
> bra med prylar :D

Ser fram mot del 2 :)

/Johan

WAKi-leaks
Kul. Bike Mielec har väl svetsat en och annan customram till folk i fixiecommunityt.
Intressant att se hur en MTB från dem klarar sig också.

WAKi-leaks
Tack! Efter Ny År börjar jag att redesigna hojjen för att göra produktionsprototyper i M och L - L i stål och M i alu. Sen vill jag gärna ge den till Westman att provåka som en verklig Göteborgs hardtail. Möjligen blir de färdiga innan sommarn 2014. Sen måste jag göra lite lab test att se hur mycket klarar de. Jag skulle jätte gärna tillverka den i Polen eller i Sverige, men då kommer det bli svårt att tjäna åtminstone lite peng för att gå på 0-0 med kostnader och tid. Det kommer bli jobbigt att matcha Cotic på 450£ och jag drömmer inte om att matcha On-One priser

WAKi-leaks
Fantastiskt kreativt och framförallt snyggt ritat. Wakihojen ser ut som en blandning mellan Corratec och GT, fast ändå helt egen. Jag har missat den här tråden men kommer nu följa den med intresse. Tummen upp från mig som också gillar galna eller oprövade ideer. Nån måste våga föreslå något för att det skall bli nån utveckling.

WAKi-leaks
WAKIdesigns skrev:
> Jag vill önska er en jätte härlig Ny År 2014!
> Så mycket åkning som ni kan få, och att era
> cyklar rullar bra. Tack för att ni kollar här
> ibland! Jag önskkar mig själv att min ram kommer
> bli färdigt innan höst och jag kan bjuda flera
> av er på en provåk!
>
> /Wacek
>
> http://waki-leaks.blogspot.se/2013/12/all-best-for
> -2014.html

Grymt drag.
Gott Nytt År!

WAKi-leaks
Tack Rikard, snart kommer det blir något om Göteborgs antibilhysterien och elit-pendlare fenomen. Detta som jag ser på vägen till jobbet varje dag, som man kan jämföra med detta som skrivs i tidningar och framför allt på "Cykla i Göteborg" FB gruppen är en ren komedi för icke-hipokriter ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp