Walking/cykel skor

RolleK

Medlem
Walking/cykel skor
Som rubriken antyder så undrar jag om någon har kombinerade walking och cykel skor dom kan rekommendera? Jag är en glad nybörjarcyklist, börjat pendla till jobbet samt cykla lite i skogen på en Nakamura(skratta inte). Gillar också att promenera. Har inte fett med cash så undrar om någon har tänkt som jag och har skor som passar både på promenader och till cykelturer?

Walking/cykel skor
Det korta svaret är ju nej. Du vill ha en styv sula och en allmänt styv sko när du cyklar. Det vill du inte ha när du går. Sen GÅR väl allt. Jag har sett folk cykla i lättvikts-joggingdojjor och sett folk gå långa promenader i trätofflor

I ditt fall så hade jag försökt hitta något med en sula som ger så mycket stöd åt skon som möjligt men som ändå går att gå i. Tänk att du böjer sulan i "fel riktning" som den flexar när du går. Det är ju det stödet du vill ha på pedalen. En bra walkingsko har ju oftast en grövre sula, men en cykelsko för platta pedalar har oftast en slätare sula.

Walking/cykel skor
När det var kallt och blött i vintras cyklade jag en del i mina Haglöfs Skuta, funkade helt ok. Har vid tillfällen cyklat i mina springskor, Salomon Sense Ride, gick bra det med. Eller mina Vans för den delen men de har mjukare sula vilket verkar trötta ut foten/benen snabbare. När jag sen cyklar i mina five ten påminns jag om vilket bra köp de var :)

Walking/cykel skor
Till jobbet cyklar jag stora delar av året i någon typ av gore-tex hikingsko. Nu senast ett par Reebok Ridgerider Trail (tror jag de heter). Har ju inte så långt och de är väl ok att cykla i, största nackdelen är just det grova mönstret på sulan. Man märker när man sätter ner skon om "dobbarna" hamnar på kanterna på pedalen eller "mellan" vilket är sjukt störigt

Walking/cykel skor

Funkar bra som "hike" och cykel sko plus den är väldigt 90's

Tillbaka
Topp