Wall Of Shame - Dåligt omhändertagna cyklar

Abbarn

Medlem
Har kollat runt lite men hitta inget om detta.

Tänkte att här kunde vi krypa till korset och visa våra dåligt underhållna cyklar.
Hoppas på att få se mycket kul här.

Självklart börjar jag.
IMG_20200708_121600.jpg

Detta är cirka 7 år av NOLL service på saltade vintervägar.

Det där var bra jobbat! Får en att reflektera över att ganska många forummedlemmar regelbundet har rejäla problem med drivlinor som är minimalt slitna, men där grejerna döms ut av andra medlemmar. När man ser dina klingor med BÖJDA hajtänder så får man lite perspektiv. Även om jag tycker du i just detta fallet är berättigad till att köpa nya och smörja kedjan..?

Det där var bra jobbat! Får en att reflektera över att ganska många forummedlemmar regelbundet har rejäla problem med drivlinor som är minimalt slitna, men där grejerna döms ut av andra medlemmar. När man ser dina klingor med BÖJDA hajtänder så får man lite perspektiv. Även om jag tycker du i just detta fallet är berättigad till att köpa nya och smörja kedjan..?
Hahaha tror faktiskt 5 av 24 växlar funkar. Kan bara ha lägsta drevet fram. Hahaha

Jag köpte en ny cykel igår.
IMG_20200709_202224.jpg

Haha, 5-växlad cykel hade jag nog i början på 80-talet, det är ju jättemånga växlar. ?

Drivlinan på min pendelhoj var mycket finare när jag bytte till ny lina. kudos att du fixade att cykla på den ?

Bra tråd!

Tyvärr har jag inget eget att bidra med. Den tiden jag cykelpendlade är över, och jag cyklar inte tillräckligt på fincyklarna...

Tillbaka
Topp