Wet screams?

yeager

Ny medlem
Wet screams?
Har någon koll på varför man inte hittar "Wet Scream" på Maxxis hemsida? Har de slutat tillverkas, och har de i så fall ersatts av något annat däck?

Finns det någon som har tips på andra däck som passar lerperioden i Göteborg?
Trött på att halka runt i mina (alldeles för hårda) Minions (2,35 60a)..

/Togge

Wet screams?
Jag kan inte rekomendera Wet Scream till stigcykling i gbg, när jag tänker efter så passar dom ingen stans i gbg, för mkt rötter/stenar här.

Jag skulle annars rekommendera Maxxis Minion fram och bak. På min Blindside kör jag 42a fram och 60a bak, funkar prima. Eventuellt kanske man vill ha 42a bak oxå om man ska trampa runt på massa blöta stenhällar med dom fast dom är ganska tunga (nu vet jag inte vad 2.35 varianten väger?)

Ett alternativ är Tioga Factory DH 2.3 som funkar finemang i Gbg terängen sommar som vinter. Väger lika mkt som BigBetty. jag har kört dessa på min rundsvettnings gör-det-allt cykel (Transition Dirtbag) hela säsongen, förutom några dagar på ett par BB fast dom fick Emelie istället. För stor luftkammare på dom tyckte jag då dom krängde så mkt i kurvorna att det kändes som jag hade punka bak :)

Så mitt råd är Tioga Factory DH 2.3 :)

Resten av Happy kommer säker skrika BB för hels slanten :)

Senast redigerad av en moderator:
Wet screams?
WetScreamarna passar egentligen bara när det lutar mycket och länge och är extremt kladdigt (t ex i Frankrike). Då är dom helt underbara! Körde mina på tomteDH och det var väl kanske enda tillfället som jag tyckt att dom kommit till sin rätt här i gbg, men det blev ändå extremt tungt att trampa i det platta partiet..

Men hur var det nu dom sa på Dert i Morzine, dom finns inte på hemsidan sen ett tag tillbaks men finns ändå på alla beställningslistor? Mysko..

Tillbaka
Topp