White Eno Trials eller Pro4 SS?

erik h

Aktiv medlem
Nån som bryr sig om den sortens obsoleta prylar fortfarande? Jag tänker köpa nya fina hjul med såna på. Men båda har ju sina fördelar. Surlynav med Eno på har mjukare ljud, bredare mellan flänsarna, snyggare om man flippar över och kör bultat fixiedrev.
Medan Hope klarar andra moderna axlar i framtiden, kan byta drev o justera kedjelinje, erbjuder fina anodiserade färger och 16 POE till. Men det låter ju förskräckligt.
Vikt verkar bli ungefär samma med allting på, lite dyrare med Eno-bygget allt inräknat.
Tänkt på saken ett par år nu men kan liksom inte landa det där. Börjar sakna hjulen.

Senast ändrad:
Beror på vad du ska göra. Till trial så är hope trials 40t mycket bra om det får plats men ska du ha drivningen fram så eno eller echo sl.

Jag ska bara cykla lite i skogen fem-tio gånger om året. Med sån exklusivitet vill man ha en lyxig frihjuls-experience.

Hope 4 har med sina tjocka axlar inte plats för ordentliga kullager, med mitt mycket modesta cyklande höll lagren i baknavet bara fyra år.

De gamla hederliga Hope XC fettade jag om lagren på efter fler år än så och de såg fullt friska ut då.

Oversize är inte bara bra!

Whites frihjul är mkt trevliga, men du borde sätta dom på något mer upphetsande än surlynaven, typ paul ;)

Fast jag är iofs nöjd med mina hope nav, både pro 2 ss och pro 4 också.

Tillbaka
Topp