Wire till Dropper post

Wire till Dropper post
Hej

Ute och finkörde idag och då kärvade wiren till droppern. Efter att ha hängt sig och lämnat stolpen i öppet läge rullade jag hem och tittade. efter att ha försökt få in smörj i wireledaren och börjat bearbeta brast wiren vid nedre nippel.
Frågan som då infinner sig är vilken wire man ska ha som ersättare. Uppenbarligen kärvar wiren i höljet så båda behöver bytas, men det kanske ändå köps som ett kit då nipplar verkar vara fast i båda ändar. Jag har en Canyon Neuron 7 från 2019 med Iridium Dropper. Är man förvisad till Canyons supportkanaler då Iridium är deras märke? Antar att det är en ombrandad stolpe som egentligen heter något annat så förmodligen kan man hitta både billigare och snabbare någonannan stans, men då måste man ju ha lite mer fakta än vad jag sitter på..
Så... är det någon som har koll på vad Iridium egentligen är? Eller ska man bara kontakta Canyon? Eller är det standard så det är samma på alla/olika stolpar?

Wire till Dropper post
Satte i en Biltemawire á 19 riksdaler. Gick utan problem. Man blir ju nyfiken på vad finwire gör för skillnad. Är det enkom för tillförlitlighetens skull?

Wire till Dropper post
Vet inte om billigare vajrar kanske fransar sig enklare, rostar, eller något sånt. :D Men jag kör också Biltema-vajer för jag fuckade upp vajern som kom med droppern, och jag tyckte det var knöligt att få det bra, så jag ville inte offra Shimajo-vajrar för typ 200:- när jag inte var säker på hur jag skulle göra. :P Nu har jag kört Biltema-vajer sen jag köpte droppern och so far so good. Skiter det sig så trycker jag väl i en ny Biltema-vajer och klarar mig några månader till. :P

Wire till Dropper post
Ställde mig samma fråga för några år sedan det är materialet, ytan och behandlingen som skiljer olika typer och priser. Vilka som är bäst, vet ej men jag kör bara kvalitet på mina cyklar.

Bilagor

• IMG_0058.JPG
    IMG_0058.JPG
    20.6 KB · Besök: 234
Wire till Dropper post
Den där droppern är samma som "alla" använder sig av (brandX tex).
Vajern som följer med är nån slags motsatts till fin-wire, stolpen blir betydligt mer pålitlig, speciellt i vinterväder, när man byter den mot första bästa vanliga växelvajer.

Tillbaka
Topp