[World Cup] DH avslutning i Leogang nu på söndag

Peter_K

Aktiv medlem
Senast ändrad:
Peter_K skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett åk på banan från idag, som vanligt filmat
> av Claudio och som vanligt sevärt:
> http://www.pinkbike.com/news/Video-Course-Preview-Leogang-DH-World-Cup-2013.html

Det där var ju riktigt underhållande, han har verkligen hittat ett tilltal som funkar bra, och livekommentarer under tiden blir ju så mycket roligare och mer spontant :)

fredrikw skrev:
> Det där var ju riktigt underhållande, han har
> verkligen hittat ett tilltal som funkar bra, och
> livekommentarer under tiden blir ju så mycket
> roligare och mer spontant :)

Håller med, det är grymt bra. Om du gillade den, missa i så fall inte den här från Hafjell förra helgen: http://www.pinkbike.com/news/Video-Hafjell-World-Cup-Course-Helmet-Cam-2013.html

Jag fattar inte hur han kan hålla fokus på att prata medan han kör. Det går ju ändå hyfsat fort och det är knappast några lätta banor.

Claudios previews är sjukt imponerande, kul och en highlift med varje rejshelg tycker jag. :)

Jag tror motorsågsmassakern tar det. Han har vunnit 4/5 av de sista rejsen han startat och kommer in med bra mentalt medflyt. Minnaar tippar jag på plats 1-3 här också. Sick Mick och Blenki blir wildcards, båda har fysiken att vinna här och banan med alla hopp, krön och hög fart passar dom. Mick blir wildcard för vinst om det är torrt, Blenki om det är blött.

Det ska till något otroligt för att Rachel inte ska vinna damernas. Men andraplatsen är lite spännande, Ragot vs Carpenter. Ragot har dock blivit bättre och bättre vartefter året gått, men den här banan (bikepark-stil, fysisk) passar inte hennes stil så bra. Kan Manon gå om?

H. skrev:
> Jag fattar inte hur han kan hålla fokus på att
> prata medan han kör. Det går ju ändå hyfsat
> fort och det är knappast några lätta banor.

Det är helt galet imponerande att han kan hålla sin röst så pass lugn och saklig medan han kör. Det är ganska brant bitvis och de snabba partierna är snabba som attan. Meget imponerande.

Haha! Sjukt att han hinner prata! Kul att känna igen sig bitvis, så där roligt hade inte jag när jag var där. ;)

Fast jag höll på att köra in i ett staket också men den var tillverkad av ståltråd som blivit rostig!
(åkte lite fel och hamnade på avvägar)

Hoppas att Smith vinner kuppen. Gee är för tråkig för att jag ska gilla honom. Sen vill jag se Hill och Hart på pallen :) Synd att Bulldog är skadad. Minnaar har nog chans att placera sig bra också. Om han vinner passerar han väl Peatys rekord i antal världskupsvinster?!

Stevie är i medflyt och Gee i uppförsbacke efter trädkramandet i Hafjell, jag tror på Stevie.

Han är dessutom så jävulskt mkt mer karismatisk och omediatränad än Gee, kul kille helt enkelt.

Sen håller jag som vanligt även på Ratboy, bara för att han är skön

Jag tror det är lite som nån skrev på Pinkbike, Claudio pratade säkert lika mycket på den tiden han tävlade också, lite som attt tänka högt :)

I övrigt håller jag tummarna för Sam Hill, nån måste ju hålla fanan för flats uppe :)

JLarsson skrev:
> Jag får panik när jag kollar på såna filmer.
> Jäklar vad det går.

Tänk sen hur fort de åker när det är tävling!

Westman skrev:
> Claudios previews är sjukt imponerande

+1

Stevie, Mick och Gee gjorde ju bra kval. Det blir sjukt jämnt imorgon. Ska se om jag kan titta på lite 4X också.

Holy chainsaw batman!!! Balls out CHNSWW! Nya definitionen av loose cannon-riding. Väldigt värdig vinnare tycker jag, med tanke på vändningen och förutsättningarna i Mont St Anne där Gee körde torrt och Smith vann trots lera. Båda har haft ruskigt imponerande säsonger, men Smith vunnit tre rejs och Gee två. Gee har dessutom vunnit totalen förr, så man måste ju unna Smith. Canada goes wild, tippar att det blir fest i Whistler ikväll! :)

Riktigt bra säsonger och formkurvor på Bruni, Villegas, Mulally och Simmonds också. Bruni var inte så långt ifrån att vinna sitt första rejs redan i år. Fransmännens återkomst är stark med Bruni, Thirion och 17-årige Vergier, som vann juniorvärldscupen idag. Nästa år lär han kunna vinna ännu större, och sen komma upp som ett bra hot i Elit om två år.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp