X-CUP Mountainbike
2013 startar en ny MTB-CUP i Skåne som kommer gå under namnet X-CUP (ersätter Sportson-cup)
Vi kommer köra 7 deltävlingar under säsongen där alla från nybörjare till elit kan deltaga,vi kommer köra efter den danska modellen som dom kör i Dustcup, hotcup. dvs att vi kommer köra med masstart med två starter en på 40min+ påbörjat varv ungdom/motionär och en start på 60min+ påbörjat varv snabba/tävling.
Vi kommer köra med chip för tidtagning, man kan köpa alla 7 deltävlingarna ink chip alt betala för en eller flera och låna chip.
Vi kommer lotta ut en cykel på varje deltävling.
Kommer inom kort en ny hemsida www.x-cup.se Vi finns även på Facebook
Vi hoppas X-CUP kommer vara en cup där alla känner sig hemma, nybörjare eller elitcyklist ska ha lika kul är vårt mål!
Hoppas vi ses i skogen :)
MVH X-CUP Teamet
Edit: reducerade antalet stora bokstäver i rubriken
Vi kommer köra 7 deltävlingar under säsongen där alla från nybörjare till elit kan deltaga,vi kommer köra efter den danska modellen som dom kör i Dustcup, hotcup. dvs att vi kommer köra med masstart med två starter en på 40min+ påbörjat varv ungdom/motionär och en start på 60min+ påbörjat varv snabba/tävling.
Vi kommer köra med chip för tidtagning, man kan köpa alla 7 deltävlingarna ink chip alt betala för en eller flera och låna chip.
Vi kommer lotta ut en cykel på varje deltävling.
Kommer inom kort en ny hemsida www.x-cup.se Vi finns även på Facebook
Vi hoppas X-CUP kommer vara en cup där alla känner sig hemma, nybörjare eller elitcyklist ska ha lika kul är vårt mål!
Hoppas vi ses i skogen :)
MVH X-CUP Teamet
Edit: reducerade antalet stora bokstäver i rubriken
Senast redigerad av en moderator: