[XC-Cup #2] Kringelloppet X2

Vad komplicerat det blev det här...

I övrigt tyckte jag det var bra markerat, gott om flaggvakter som skötte sig utomordentligt. Välarrangerat! Även om det nu råkade va fel räjs för mig. Sånt som händer.

ja, jag förstår faktiskt inte riktigt heller. jag tyckte det verkade som bruse gnällde, han skrev att det inte var så och att jag hade missförstått honom. sedan var saken utagerad mellan mig och bruse, i alla fall trodde jag det. återvinning i all ära, men jag förstår inte riktigt poängen med att dra upp det igen...

Hallå! Sen igår ligger resultaten på hemsidan. www.sodertaljeck.com Det verkar som alla som deltog är nöjda med arrangemanget och banorna, kul! Tyvärr så var det lite få startande vilket antagligen kan förklaras med att Gävle ungdomscup och Billingen gick samma helg. Det kommer inte hända nästa år.
Det verkar vara många på det här forumet som älskar att cykla men kanske inte vågar eller tror sej kunna tävla. Det är för Er sportklassen finns, en sak är säker: man cyklar aldrig så fort som på tävling och cykla fort vill väl alla? Sen har man ju nåt att "ljuga" om hela vintern.
Träna på nu så ses vi i Sötälje nästa år. Välkomna!
Kjell Johansson Banchef LL Kringelloppet X2
P.s. Nu ska jag ut och plocka ner pilar "Mångapilar blir det"

Körde långloppet iår igen! Nöjd med det mesta, men saknade vitsippsstigen på andra slingan från förra året. Banan var bra, och iår var det bättre markerat - det gick inte att åka fel.
Sen tror jag kanske att alla på forumet nog vågar tävla, men inte har något behov av att cykla en organiserad tävling. Men är man sugen på att tävla så är Kringelloppet ett bra val. Lagom stor och inte alls lika mycket grusväg som många andra långlopp.
Det jag verkligen saknade var att det inte gick att köpa en kopp kaffe när jag kom till tävlingen på morgonen. Nog så viktigt! :-)

Tack för en bra tävling!

Ja, bara att instämma. xc-banan var jättefin. En bra mix av stig/stök/grusväg. Själv körde jag uruselt och vurpade rejält på andra varvet och kom sist i h40. Men det var kul ändå. :)

Senast redigerad av en moderator:
XC-loppet var trevligt men med sorgligt glesa startled. Nåja, H30-racet var jäkligt kul ändå, med de fem första åkarna inom en minut i mål! :)

Banan hade ett par längre lättåkta partier som inte passade mina klena ben så bra, medan singletracken var kanonfin. Men jag undrar fortfarande varför den lilla stenformationen på hygget var markerad med tre neråtpilar...?!

Ett par bilder från klasserna som startade kl 14 (+ elitens prisutdelning) finns här: http://flickr.com/photos/76264094@N00/sets/72157600231844020/

/Dag

Tillbaka
Topp